Qantas (QF9) - Direkte mellem Perth og London

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 25/3/18.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Den første direkte flyvning mellem Australien og UK er nu en realitet. Qantas QF9 to afsted i dag og lander lidt før klokken 5 om morgen lokal tid UK.

    upload_2018-3-25_0-30-30.png

    Men med over 17 timer i luften i en Boeing 787 Dreamliner er det noget af en tur. Især på økonomi, men selv på Business Class er det lang tid.

    Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne ville høre jeres svar på:

    - Ville du tage sådanne en tur i økonomi?
    - Ville du tage sådanne en tur i Business Class?
    - Hvad er din holdning til disse ultra lange flyvninger - vi nærmer os 20 timer i luften?
     
    Daniel K, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    - Jeg ville MEGET nødig sidde 17 timer i et economy sæde med en pitch på omkring de 32 tommer :eek:

    - Jeg forestiller mig at oplevelsen vil være væsentligt mere menneskelig i business, selvom det stadig er en LANG tur :rolleyes:

    - Med tiden er jeg blevet glad for at splitte de lange stræk op i to dele, tjekke ind på et nærliggende hotel, svømme i poolen, få noget at spise, sove i en ordentlig seng og så tage anden del 12 timer senere :)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Øko: Nej
    Biz: Ja
    Mig: Nej, som @Nielspg hellere lave en stopover. Hvis tiden vel at mærke tillader det.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    32", kunne være værre! Tror bredden er det der skræmmer mig mest, specielt med risikoen for et midtersæde.
    Jeg ville ikke betale ekstra for den direkte, med denne rute, med mindre jeg var meget presset på tid, men... pris/point/convenience, det kunne bestemt ske...
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    I Øko: Helt og aldeles bestemt nej! :) Kun i tilfælde af at jeg havde noget absolut uopsætteligt og der ikke var andre muligheder.

    I Biz: Jeg er stadig ikke sikker på, at jeg ikke også ville tage et layover som andre har foreslået, såfremt jeg har tiden til det. Forestil dig at sidde 17 timer i en lænestol, selv om denne her godt nok også kan lægges fladt ned. Det er svært at forestille sig...

    Hvis der vitterlig er et behov for denne rute så er det da fint at det kan lade sig gøre at flyve så mange timer i ét stræk. Men jeg tror godt at de fleste kunne være tilfreds med at det tog lidt længere tid og med et stop på vejen.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Kunne sgu godt tænke mig at prøve ruten - kan man selv gå ud af maskinen uden for mange DVT'er slæbende efter sig må det betegnes som en god tur! :D

    Altså hvis Perth eller WA er destinationen er det da fint. Men hvis man gerne vil til Sydney eller østkysten, så er det da en ret ærgerlig rute. 17 timers flyvning - så en bonus tur på 4 timer øst på - DER knækker filmen for mig. Så hellere et stop i asien (el mellemøsten).
     
    Henrik Olsen, Kristian, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    I business mjaa, det ville jeg nok godt. I økonomi? Hell no!!
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Eco: Så skulle alle andre forbindelser være rigtig dårlige. Jeg får helt ticks ved tanken om 17 timer blandt de uvaskede. Gyyys tænk hvis man har midtersæde blandt fremmede!! :eek::eek:

    Biz: Ja, det ville jeg afgjort synes var en god deal for mig. Jeg er jo en ret lille person så medmindre Qantas kører med et væsentlig dårligere sæde/opsætning end f.eks QR så er det jo en meget behagelig oplevelse for mig.

    Generelt vil jeg faktisk mene det er noget af en uskik med så lang en tur da størstedelen af passagererne er på monkey.
     
    Henrik Olsen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  9. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Jeg tror ikke ruten kommer til at leve så længe igen. Størstedelen af trafikken kommer nok fra Sydney og Melbourne. Jeg tror ikke trafik fra Perth kan gøre det alene. Fra Sydney og Melbourne har muligheden for at rejse via Singapore med Qantas i stedet. Udover pausen er tætterre på midten af turen, tror jeg også at Singapore er en noget bedre lufthavn at få tiden til at gå i, kontra Perth. Personligt i economy synes jeg også at A380 er noget bedre en 787. Men nu har jeg kun prøvet British Airways udgave af de 2 fly.

    Tror personligt jeg havde taget turen via Singapore, hvis der ikke var mange penge at spare.
     
    Henrik Olsen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  10. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    066B4E43-E626-4B94-896E-49D022EFE829.jpeg https://www.business.dk/transport/17-timer-i-luften-maraton-rejsende-flyver-gennem-11-tidzoner-og-masser-af

    Fin artikel om den revitaliserede “Kænguru-rute”
     
    asf, Henrik Olsen, Martin81 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry, THammer, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ja dette scenario er bestemt også muligt at komme ud for. Men Hey - han sov sikkert godt ham den anden...
     
    Henry, THammer og RasmusH "Synes godt om dette"
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg tror også der kommer flere af disse. Men det er premium tunge ruter som kan trække det og der har Qantas nogle stykker, hvilket også er det som SQ fokusere på. For det er ikke fordi billetten er billig...
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er godt nok imponerende. Særligt at de fylder så meget op blandt de uvaskede. Scenariet som beskrevet ovenfor med ham den tykke, fulde passager, aaaargh tænker jeg bare. Så er det godt nok en lang tur!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er vel lige så irriterende om det bare var til DXB eller Malaga...
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Flere timer at være irriteret i tænker jeg?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er vel som med forkølelse - det er så dejligt, når det holder op. :)

    Eller som manden der gik i sko, der var to numre for små. "Min kone drikker, og min søn er stiknarkoman - den eneste glæde jeg har i livet er at komme hjem og ta' skoene af.":eek:
    (frit efter Kaj Løvring)
     
    Peter F., DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Senest redigeret: 13/12/19
    Nielspg, tbh, danielstrandby og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side