Qatar ændrer flytype efter bestilling!?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af WBB85, 27/1/17.

  1. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Hej alle
    Jeg har booket en business billet med Qatar Airways fra København til Thailand og valgte dem da alle strækninger stod med deres Dreamliner og jeg dermed kunne arbejde hele vejen på deres WIFI. Nu kan jeg dog se, at en af strækningerne er ændret til en 777, som ikke har WIFI. Kan de bare gøre det?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Jep. Der er ikke så meget at gøre.

    Nu ved jeg ikke hvor lang tid der er til din rejse, men hvis den er langt ude, kan der ske ændringer i flytype eller tidspunkter for rejsen. Hvis de laver større ændringer for tidspunktet fx et par timer, så plejer det at være muligt at bede om en anden afgang, normalt den før eller efter. Måske er du så heldig og får din dreamliner
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep intet du kan gøre; du kan forsøge at ændre afgang ved at snakke med dem men der kan være ændringer af fly helt optil afgang så det er altid lidt lotto.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Øv, synes god nok det er forrykt, at det tillades. Man bestiller jo et produkt, men får et helt andet. Der er jo milevidt mellem business på deres 777 og så Dreamlineren - ikke mindst mht. WIFI. Men det er selvfølgelig et "smart" stunt af dem for at tiltrække kunder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Well - Norwegian gjorde det samme i starten og reklamerede med en Dreamliner oplevelse meget konkret. Det gør Qatar dog ikke i samme stil.

    Men Qatar er kendt for at skifte ganske hyppigt rundt på deres flytyper.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Alle flyselskaber rykke rundt på materiel efter behov og jeg vil ikke sige Qatar er meget værre end så mange andre... tror Qatar er på niveau med de andre ME selskaber på den front, men altså det gør alle selskaber. It is what it is og man kan jo bare håbe det ændrer sig igen inden afgang.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Hvis det er en 777-300ER er der ikke den store forskel på business class, har både fløjet på 777 og 787. Vil faktisk sige at business class er bedre på 777, da du har meget bedre plads.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,013
    Point:
    93
    Alle flyselskaber bytter rundt på flytyper. Det kan skyldes udbud og efterspørgsel på forskellige ruter, tekniske problemer, forsinkelser på leverancer af nye fly eller noget helt andet. Det kan være træls, men er som flere er inde på tilladt.
    Lidt det samme med seating. Selskaberne forbeholder sig altid retten til at flytte passagerer.
    Personligt synes jeg bedre om Business på QRs 787, da alle har direkte adgang til gang, men jeg er enig i at der er noget mere plads på deres 777-produkt.
    Hvis du skal til BKK kan du måske få lov at ændre din reservation, så du flyver med deres 380er (som også har WIFI) DOH-BKK-DOH?
     
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. Flyagain

    Flyagain Medlem

    Beskeder:
    21
    "Synes godt om" modtaget:
    43
    Point:
    13
    Vi oplevede det samme - dog på øko - da vi i efteråret var i Sydney. Her var skiftet dog FRA 777'er til 380'er, hvilket vi alene var begejstrede for. Jeg så dog skiftet af type ved en tilfældighed, hvilket overraskede mig, da jeg havde forventet, at de ville have orienteret herom i mail.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det kan vel diskuteres over mangt et glas.:oops:

    Produktet er i bund og grund en transport fra lufthavn A til Lufthavn B på et givet tidspunkt. Det specifikke fly er så det redskab, som selskabet anvender til at skaffe kunden produktet: Transporten.

    Mon ikke en stor majoritet af kunderne vælger en given afgang ud fra, om tidspunktet passer til deres transportbehov - og er temmelig indifferente over for flytype. Formentlig til dyb sorg for marketingfolkene.. :confused:
     
    Peter Krogh Frausing, Calle77, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Joo, men så er der os fly tosser der gerne tager ekstra lang layover eller omveje via flere lufthavne, bare for at prøve bestemt flytype. Jublede da jeg var sent inde med fly i USA, og blev ombooket via lufthavn jeg ikke havde været i før, og med fly jeg ikke havde prøvet før. Pyt med jeg var Ca 5 timer senere hjemme. Tror hun syntes jeg var lidt spøjs ved service skranken, da hun fortalte den nye rute og sagde, desværre skal du på en omvej, og jeg bare smilede og sagde feeeedt. :D
     
    alexanderln, Peter Krogh Frausing, Jeblin og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, @Calle, og det er jo desværre ikke kun den ene strækning, der bytter, næ nej, så bytter som regel hele flyets slinge, og det berører rigtigt mange passagerer.
     
    Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  13. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ved det er en ældre tråd.
    Jeg forsøger selv at prøve forskellige fly typer og eks. crew som med BA. Man skal dog bare huske på en ting inden man føler sig snydt fordi de har skiftet flytype, læs nu Condition Of Carriage for det selskab man vælger i eks. med Qatar Airways deres COC §10:
    1.2 We may without notice, substitute alternative carriers, or aircraft.
    Har selv booket en billet med dem for at prøve deres A350 (DOH-PHL) lidt forsinket, håber ikke på de skifter flytype inden, da helt sikkert vil blive til en 777 og der sidder man ikke alene på Business og flyet er selvfølgelig ældre og jeg vil stadig mangle at prøve A350 :(.
     
    Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.

Del denne side