Er der noget herinde, der ved om A350 stadig flyver for Qatar Airways mellem København og Doha? Rejser til Vietnam i September, og valgte en rute hvor A350 var på, men ser ud til de har skiftet flyene ud med deres standard sæt af Dreamliner + A330
Så er A359 tilbage på programmet fra 15dec2018 på morgenafgangen fra CPH til DOH. Alene 1-2-1 på business gør det værd at prøve den fremfor 77W med 2-2-2, som fortsætter på dagens anden afgang. Jeg har booket et tur i januar med A359 selvom jeg må indrømme at QSuites ville have været endnu bedre her fra CPH. Hvis man vil prøve den må man til ARN. Ellers er dreamlineren stadig mit favoritfly på biz class med QR.
Jeg synes 788 larmer mere. Det synes jeg generelt Boeing fly gør. Måske er jeg farvet, som Airbus tilhænger 3A på 359 gav en væsentligt bedre oplevelse, end 3A på 788
Helt uenig. Alene det kun at være max 22 business pax gør det efter min mening til en meget mere eksklusiv rejse på Dreamlineren end på 359 hvor der kan være 50% flere biz pax. Har også fløjet 380 biz med QR og finder stadig dreamlineren giver mig den bedste komfort - betjent bar område eller ej.
Jeg ee enig med dig i, at business class på 350'eren er for stor. Jeg har ikke selv prøvet deres 380'er, så jeg ved ikke hvordan den er
Jeg har indtil videre fløjet QR C på følgende maskiner: 787 777-200 777-300 (Q-Suites) A320 A350 A380 Umiddelbart må jeg sige, at jeg er kæmpe fan af QSuites, så 777-300 er min favorit. Derefter kommer A380. På trods af den MEGET store kabine tæller baren virkelig op, så den er en klar favorit på dagsflyvninger hvor jeg ikke har møde direkte bagefter . Herefter må det være 787, A350, A320 og sidst 777-200. Når jeg rejser alene er jeg bestemt ikke fan af 2-2-2 konfigurationen. 787 og A350 giver mig vinduessædet alene. Når jeg rejser med familien kan 777-200 være fint. A320 var sjovt på DOH-SLL-DOH fordi vi havde kabinen for os selv. Det tæller også som ekslusivt...
Qsuites på 773 er fantastisk. Tog fornylig turen BKK-DOH og de 6 timer flyver afsted, jeg kunne snildt klare turen til Aussie/NZ så behageligt som man sidder i den, selvom jeg fløj backwards på 3A.
Jeg er af samme holdning. Det er lidt lige som amerikanske biler. De ser fede ud mange af dem, men selv samlekvaliteten og finish er ikke god.
Firmaet, som jeg arbejder for, har et meget tæt samarbejde med Airbus, så jeg er farvet. Men altså, når (hvis?) QR får QSuites i deres A380, og beholder baren, så er jeg solgt!
Come to think of it, i december måned skal jeg faktisk flyve med 4 af de omtalte maskiner, hvis QR ellers fastholder deres schedule. DOH-LHR-DOH på 773 QSuites + A380 DOH-CPH-DOH på 772 + A359 Både bestillingssiden og seatmap for december viser stadig A359...