Fra 1. februar 2015 øger Qatar Airways med 4 ugentlige aftenafgange og kommer således op på i alt 11 ugentlige afgange. Alle afgange får 787. QR øger også til 10 afgange fra Stockholm Arlanda, men de 3 yderligere afgange er med en A330-220. eff 29MAR15 Doha – Copenhagen Increase from 7 to 11 weekly QR161 DOH0140 – 0655CPH 788 246 QR159 DOH0820 – 1335CPH 788 x246 QR163 DOH1330 – 1905CPH 788 x356 QR162 CPH1115 – 1805DOH 788 246 QR160 CPH1555 – 2245DOH 788 x246 QR164 CPH2225 – 0515+1DOH 788 x356 Aftenafafgangen QR164 går således fra CPH kl. 22.25 mandag, tirsdag, torsdag og søndag og ankommer i Doha kl. 05.15. QR163 ankommer til CPH fra Doha kl. 19.05. http://cphtraveller.dk/nyheder/qatar-airways-udvider-kobenhavn-til-11-ugentlige-flyvninger
Spændende udvidelse - Der sker meget med de sandbox carriers i tiden. Der må være en del god økonomirejsende der efterhånden tager via mellemøsten på vejen til Asien.
Når jeg flyver til Dubai, har jeg noteret mig at Qatar kommer altid billigst ud, men deres afgangstider har ikke været særlig gode, men måske det kunne ære interessant nu og især når de er med i en alliance.. - spændende!
Ja og CPH-DOH er 2866 miles dvs. under de magiske 3.000 miles med Avios. En retur i business med Avios er 50.000, men der er nok ca. 2.500 oveni i YQ -- så måske CPH-TXL-AUH retur for 59.000 med Air Berlin uden YQ er bedre givet ud... Stadigtvæk -- flere ruter er da godt
Ja men den er longhaul (2000-6000miles) mht optjening af TP. Anyway. Jeg støtter ikke det rabiate diktatur Qatar, herunder heller ikke deres statsejede flyselskab.
@jefi99 - ...Med de ekstra fly får Qatar Airways næsten samme størrelse som Emirates i København med over en mio. årlige flysæder i hver retning." - Det regnestykke kan jeg så ikke lige få til at gå op.. - 52*2.822=146.744 - og vel ikke i nærheden af 1M.. - men godt lyder det da... " Når Qatar Airways 1. februar permanent indsætter fire ekstra ugentlige B787 Dreamliners mellem Qatars nye lufthavn i Doha og København kommer Oneworld-medlemmet op på 2.882 flysæder om ugen i hver retning. Med 2.882 flysæder om ugen i hver retning fra Doha og København kommer Qatar Airways næsten op på siden af Emirates, der med sin daglige afgang med Boeing B777-300ER (Extended Range) tilbyder 2.989 ugentlige sæder i hver retning mellem København og Dubai."
Det med millionen er helt i skoven. De flyver vel 365 gange om året med vist nok 427 sæder pr afgang, hvilket giver godt 155k.