Qatar Airways - Cash Upgrade

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af THammer, 7/2/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Hej,

    Jeg har min første flyvning med Qatar Airways om en lille måneds tid (plus/minus et par dage).
    Det er ikke mit første valg (foretrækker Star Alliance), men da firmaets rejsepolitik er "Billigt er bedst" så har jeg desværre ikke så megen indflydelse på det. Turen er, naturligvis, i economy!

    Nu håber jeg så at der er nogen herinde der har fløjet med Qatar Airways tidligere?
    Turen er fra SIN til CPH. Er der nogen der erfaring med economy med Qatar?
    Umiddelbart lader til det at det kan være noget af et mareridt at være i transit in Doha (når man sidder bag i bussen!)?

    Mit andet spørgsmål er, som overskriften afslører, tilbyder Qatar cash upgrade ved afgang?
    Regner de blot en ny billetpris ud som differencen mellem min nuværende billet og billigste business billet på afgangs dagen? Ville det være en fordel at møde op på Qatars kontor i Singapore et par dage før og få ændret billetten (ankommer først til Singapore et par dage før turen videre til CPH)?

    Håber at kunne hente lidt hjælp blandt nogle af alle de kloge og berejste herinde på bonusfeber.dk :)

    Tommy
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Har desværre ingen erfaring med dette, men løfter lige tråden igen i håb om at andre kan bidrage :)
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Har undersøgt det lidt på deres hjemmeside og andre forum ved hjælp af vores netværk. Har fundet dette svar:

    Det er fra Flyprat som er en Norsk side for folk med en del interesse i aviation generelt.

    Vi skal nok finde et svar på alle spørgsmål og håber dette hjalp lidt :)

    Hilsen
    Henrik
     
    flyvendeFF og THammer "Synes godt om" dette.
  4. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Det er super Henrik. Tak for info.
    Prøver også selv at søge i diverse forums.
    I det fleste forums lyder det at det det er diff mellem den nuværende billet og den billigste ledige bookingklasse i det man ønsker at opgradere til.
    Så er det bare at krydse fingrer og håbe at alt planlægningen holder...det er man jo desværrer ikke altid selv herre over!

    Tommy
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Giv gerne lyd om der kommer en løsning for dette er "nyt" område for mange :)

    /Henrik
     
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Så er det tid til en lille opdatering...

    Jeg havde fornøjelsen af a flyve Qatar Airways SIN-DOH-CPH forleden dag. Turen var booket gennem firmaets rejsebureau i economy.
    For at gøre turen en anelse mere komfortabel havde jeg overvejet at prøve at opgradere til business. Efter at have læst og søgt i diverse forum, lod det til at Qatar Airways ikke tilbyder "billige" cash upgrades i lufthavnen. Derimod tilbyder de en om bookning til den højere klasse ved at man betaler prisforskellen mellem den klasse man er booket i og til den højere billigste ledige klasse.
    Jeg havde planlagt at prøve at smutte forbi deres kontor i Singapore. Desværre havde jeg meget kort tid i Singapore. I stedet for prøvede jeg at skrive til deres nordiske booking afdeling og høre hvad mulighederne var.
    Jeg havde egentlig ikke regnet med de ville røre bookningen, da den jo ikke var foretaget direkte hos dem (det er den undskyldnng LH har brugt overfor mig adskillige gange) men hos firmaets rejsebureau. Det var dog ingen hindring for Qatar. De svarede hurtigt på min e-mail og oplyste prisforskellen som jeg skulle betale. Udfra fra de priser der er på deres hjemmeside, kunne jeg se at det ikke er et tilbud, men reelt er prisforskellen mellem min eksisterende booking og billigste ledige booking klasse i business.
    En hurtig beslutning og et telefon opkald senere...og jeg var booket i business :)
    Om det så var prisen værd...ja det synes jeg personligt. Virkelig et godt business produkt. Lysår foran f.eks. LH (ingen grund til at nævne SK her!!!).
    Det store (og det er for mig et rigtig stort) minus er at man skal mellemlande i Doha midt om natten. Jeg havde kun 2 1/2 time i Doha, men hvor villle jeg gerne have byttet de timer for et par timer mere på langs.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Hejsa,

    Takker for denne information. Godt at vide at det også kan klares per telefon.

    Er der nogen billeder eller måske en mulig trip report der viser sæder og servicen der er lysår foran LH under opsejling?

    Hilsen
    Henrik
     
  8. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Hvor meget endte du med at smide?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Nu er det efterhånden 3 år siden...men mener det var i omegnen af ca. 8000Kr
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  10. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det var også en lille slat penge for et enkelt segment :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side