Qatar airways - Qmiles program

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Per Villemoes, 18/3/14.

  1. Per Villemoes

    Per Villemoes Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Jeg har de sidste 5 måneder kæmpet med Qatar Airways bonusprogram - Qmiles. Jeg var på en business class tur til Bangkok og denne tur ville give mig guld status på Qmiles. Men - ugen før meddelte de at Qatar og BA var gået sammen og da jeg også har et BA kort blev dette brugt ved rejsen uden jeg bemærkede det. Efter hjemkomst kontaktede jeg både BA og Qmiles for at høre om pointene kunne flyttes. BA var meget hjælpsomme og sendte en mail med bekræftigelse på at pointene var slettet og nu kunne overføres til Qmiles. Og her starter problemerne. Først skal jeg sende fuld dokumentation - OK intet problem. Efter flere ugers tavshed siger de at det er BA som skal sende dokumentation. OK - kontakter BA og de sender til Qmiles. Efter 3 uger - ingenting. Jeg skriver igen og de siger de ikke har fået noget - send igen. Sådan går de næste par måneder hvor Qmiles hele tiden skifter mening og siger send igen. PT ingen løsning og jeg er ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Når man ringer til Qmiles kommer man ingen vejne da jeg skal starte forfra hvergang og de har ikke kompetence til at gøre noget i deres indiske call center. Så - læren er - Qmiles er sikkert fint med mindre der er noget der ikke er standard - så går det rigtig galt og inden forståelse for kunden.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Hej Per,

    Tak for din beskrivelse.

    Det er desværre en situation jeg selv har prøvet - blot mellem Lufthansa og SAS. Så min erfaring og råd er - som du også selv skriver - er at man skal sikre sig det på forhånd så det ikke går galt og går det galt skal man være meget påpasselig med om man ønsker at flytte pointene for de kan "gå tabt" et sted imellem.

    Var turen ellers god og kunne du berette lidt om den?

    Hilsen
    Henrik
     
  3. Per Villemoes

    Per Villemoes Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Turen var OK. Det var med den nye dreamliner. Dog er transit i Doha stadigvæk bus, bus og bus. De har en god transit lounge for business class med masser af plads og rigelig mulighed for mad og drikke. Servicen ombord var fin og på højde med Thai og Singapore airlines. Entertainment systemet fint med masser af muligheder. Brugte dem tidligere på tur til Melbourne og deres sleeper funktion på business class er rigtig god med en lille madras og pyjamas.
     
    jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Per Villemoes

    Per Villemoes Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Kort update. Så lykkedes det endelig at få mine point fra Qata airways. Det holdt hårdt og var en rigtig dårlig oplevelse men jeg fik min point efter 6 mdr diskussion!!!
     
    Simon Toft, jefi99, Schwert og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Som jeg siger - når vi kæmper med diverse inkompetente service medarbejdere - (og i den del af verden er de værre end de fleste) ALT GODT KOMMER TIL DE DER VENTER!

    Nu bliver dit næste slagsmål så at få dem til at forlænge dit guldmedlemskab med 6 mdr. såfremt det er din rejsedato de har kreditteret ;););)

    Men anyhows - tillykke med sejeren !!!o_O

    /Schwert
     

Del denne side