Nå jeg fik bestilt en tur til fruen og jeg til Phuket over Doha på business class med Qatar. Men hvor vil i anbefale at man sidder hvis man gerne vil kunne se hinanden og tale sammen. Er midtersædernenså bedst?
Jeg fløj samme konfig på AA og ingen af dem er specielt nemme at snakke sammen. Midtersæderne er nok mest naturligt men jeg synes et gang og midtersæde var mindst lige så let og så har man bagage og sine ting på samme side
Jeg ville vælger midtersæderne. Selvom der er en lille skærm, er man stadig indenfor taleafstand. Vælger du gangen er man vinklet væk fra hinanden og afstanden bliver ret stor. Billede fra Qatar 787: Omend det er samme konfiguration – "Reverse Herringbone" – er det ikke samme sæder. Qatars kabine er markant mere åben end kabinen hos American og der er mere luft mellem midtersæderne.
Ja OK, jeg stak kun lige næsen ind i QR 787 C kabinen og synes det lignede AA's 77W meget, men ja kan godt se at QR har gjort sæderne mindre private end AA. Så enig i midtersæderne nok er det rette valg.
Tak for hjælpen - jeg prøver midtersæderne så. Vil første række være et godt valg, eller er det bedre at vælge en anden? På Seatguru nævner de mulighed for forstyrrelser fra Galley på første række..
Hvornår på dagen flyver i? Hvis det er om dagen, ser jeg intet problem i række 1. Er det en natflyvning havde jeg taget række 3 eller 5.
Verdens er fyldt med I-landsproblemer I kan jo prøve jer frem på vej derud, og så ændre det til hjemturen, hvis en anden config ville passe jer bedre.
Det er natflyvninger.. Tak for hjælpen med mine I-landsovervejelser (har ikke og vil ikke kalde det problemer)
First World Problems bør kommer til sin fulde ret på insideflyer det er da en del af konceptet! Man kan godt gøre det uden at kamme helt over (*host* OMAAT *host*)
Ser nu at det kun er København-Doha og vv. som er med Boeing 787 Dreamliner. På Doha-Phuket og vv. er det Boeing 777 som gælder. På den type er der 2-2-2-konfiguration og business class er delt ud på to kabiner. Jeg ville selv vælge ved vinduet. Hvis I ved, at begge kan sove uroligt, kan det være en fordel, at vælge midten hvor I begge får direkte adgang til gangen. Den store businesskabine på Boeing 777:
Hmm. De skiftede ellers til 787 i April sidste år... er det fast de flyver 777 nu? @ThomasG80, hvornår skal I afsted og kan du se på billetten hvilken maskine I skal med? http://www.routesonline.com/news/29...eamliner-operation-to-phuket-from-april-2015/
Vi flyver fra Doha tidligt om morgenen d. 6. maj på flight 840. Der står ikke noget på selve billetten, men på bekræftelsen står der 787 Dreamliner..
Når det er i maj, er det 787 Dreamliner. Jeg havde troet vi var tættere på afgang, men det er nok bare min manglende evne til at planlægge frem i tiden
Noterer mig, at JP har været på en BC tur og er begejstret, ihvertfald ifølge overskriften, artiklen er låst... http://finans.dk/protected/finans/e...-verdens-bedste-business-class/?ctxref=fplive Hvis der er nogen der har adgang, måske et kort resume?
MasterCard giver 15% rabat på Qatar Airways: http://www.qatarairways.com/dk/en/offers/mastercard.page?cid=EMDK777730
Så bliver det vist ikke billigere, 8491 DKK for Business Class Stockholm(Arlanda) til Krabi. Det kræver bare lige at man skal til Stockholm først
men på en FF billet er det vel overkommeligt? problemet er hjemturen, du ankommer sent, ved ikke om du skal tage en overnatning? mener at huske QR også har et fly der lander morgen
Der også denne, så lander man 6:25 på hjemturen. Hvad er det tidligst fly fra Stockholm til Cph man kan tillade sig at booke på hjem turen. Der skal jo lige være lidt plads til at flyet kan være forsinket fra Doha osv. Turen giver dog et stop over i Doha på 13 timer hver vej. Den letteste løsning vil selvfølgelig være at flyve direkte fra Cph, men der er prisen lige 5500kr dyrere og de 5500kr kunne være bedre brugt i Krabi.