QR nu fra Billund!

Poster i 'NYHEDER' oprettet af jefi99, 12/10/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jaja, det handler bare om codeshares - men Sun-Air of Scandinavia (British Airways franchise) sætter fra i dag QR flight numbers på deres afgange til og fra BRU, MAN, MUC og OSL.
    Det gør at du nu kan booke gennemgående billetter med Sun-Air og Qatar Airways ud i verden.

    Kilde: http://airlineroute.net/2015/10/12/qrez-codeshare-oct15/
     
    Peter Krogh Frausing og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Min første tanke var, WHAT!! Aha ok bare codeshares... :)

    Super tiltag for os jyder! Jeg undrer mig bare over at der på linket til airlineroutes oversigt over codeshare ruter står bl.a. Aalborg-Aarhus opført. Mig bekendt er der ikke nogen der flyver den superkorte distance ... :eek:
     
  3. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Måske er Aalborg-Aarhus rute mysteriet løst... i hvert fald skriver check.in.dk flg:

    Ruten mellem de to jyske lufthavne er med i samarbejdet, da der reelt er tale om en mellemlanding på visse ugedage på ruten mellem Aarhus og Oslo, som Qatar Airways flyver fra til Doha.

    En mellemlanding i Aalborg på vejen mellem Oslo og Aarhus... det giver ikke rigtig mening, eller hvad?!
     
  4. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Tjo... Sun-air laver sådanne ruter, da de dermed reelt både tilbyder en rute imellem Aarhus og Oslo, samt en rute imellem Aalborg og Oslo med samme fly. De samler først passagerer op i Aarhus, og derefter i Aalborg, og flyver så videre til Oslo.
     
  5. Michaelolesen

    Michaelolesen Aktivt medlem

    Beskeder:
    104
    "Synes godt om" modtaget:
    208
    Point:
    43
    Jo, det er smart nok, men for passagerer fra Aarhus giver det en markant længere rejsetid at skulle ned i AAL og op igen. Så kan man vel lige så godt køre til Aalborg, hvor der oven i købet også er gratis parkering... Tænker bare højt... Men det er jo også en rute primært for business folket, men netop for dem er tid da en vigtig parameter?!
    Nå, alt det må Sunair da have regnet ud, og de gør det sgu også godt i et vanskeligt marked.
     
  6. Rene Rasmussen

    Rene Rasmussen Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    3
    Jeg har tidl. forsøgt at bruge Qmiles på BLL-MAN men blev afvist af QR med henvisning til det ikke var BA opereret fly men Sunair...
    Nogle der ved om man nu via Codeshare med QR nu kan får brugt nogle Qmiles på BLL-ruterne ?
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Men de flyver vel trekant altså ikke AAR-AAL-OSL-AAL-AAR men AAR-AAL-OSL-AAR-AAL-OSL osv.? For i givet fald er der jo kun stop den ene vej og så giver det vel mening... det er da ihvertfald ofte sådan jeg har set ruter designet i udlandet...
     
    Michaelolesen og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.

Del denne side