QR - opgradering men fået miles og point for oprindelig bookingklasse?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af SophieHendriksen, 20/10/17.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vi opgraderede som bekendt fra CPH til DOH fra eco til biz for Qmiles. Jeg kan se, at jeg kun har fået miles og point for turen for den oprindelige bookingklasse.

    Er der mon nogen der kan svare på om det er korrekt eller om jeg burde få point og miles for biz, ligesom når man opgraderer med point hos SAS? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på Qatars website.
     
    Beaglen, Bekgaard, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Med SK for du kun point for opgraderet klasse når du opgradere via plusgrade.

    Det er ikke engang alle selskaber der giver point for den opgraderede klasse på sådanne 'forhåndsopgraderinger' og jeg kender ikke umiddelbart til nogen selskaber der giver point for 'lufthavnsopgraderinger' (med mindre du betaler prisforskellen mellem din billet og en business billet).

    Altså er jeg rimelig sikker på at det er korrekt, at du kun har fået point for oprindelig booking klasse.
     
    PENSIONISTEN, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Mig bekendt får du også kun miles for den oprindelige klasse, når Qmiles benyttes. Præcis som en gate opgradering for point ved SK.
    Havde du der imod valgt at købe det til opgradering, for cash, til den ledige biz klasse, så ville du have modtaget Qmiles for den nye booking klasse.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Tak begge to. Det giver mening men tænkte der nok var nogen herinde der vidste det :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Beaglen, banditten, Ali Taran og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ikke helt rigtig. Jeg var ude og flyve med QR i marts måned. Fik en e mail ca en uge før med jeg kunne opgradere det ene ben til x antal kr ( jeg kan ikke lige huske hvor meget det var) Jeg sagde ja tak. Betalte over nettet og ca 1 uge før stå det bizz på en af mine ben. Jeg fik kun point for øko. Skev en fin lille mail til kundeservice om at de har lvet fejl. Fik et svar der sagde at du for kun point for det oprindelige booking med mindre man betaler fuld pris på opgraderingen.
     
    Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  8. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Jamen er det ikke også det jeg skriver...hvis man betaler prisen til den ledige Biz Klasse. Det du gjorde var netop ikke at betale den fulde pris op til den første ledige Biz booking klasse. Du fik et helt andet tilbud. Det er den underliggende bookingklasse man får point for, uanset hvor i bussen med sidder.
     
    Ali Taran, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    459
    "Synes godt om" modtaget:
    1,294
    Point:
    93
    Hej Sophie

    Har opgraderet en del hos SAS på de oversøiske ruter.
    Der får man point for flyvningen, svarende til denopgraderede klasse. Dog bliver man opgraderet til "saver" klasse, hvilket f.eks. betyder at fra SAS plus til business saver er nul point i forskel, da disse to klasser giver samme antal point. Fra Go til Plus saver er der lidt at hente.
    Mener at man altid henter point på de Europæiske ruter, ved opgradering fra Go til Plus.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Dette gælder kun med Plusgrade. Opgraderinger i lufthavnen (både for point/penge) giver ikke højere point indtjening.
     
    jakobv84, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side