QRPC enhacements 2018

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af clager, 28/5/18.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    QR er i krise og det har ført til at FF programmet Privilege Club igår blev kraftigt forringet.

    En bonusbillet fra Europa til Østen steg over natten med 80% i alle klasser og der blev indført ny gebyrer.

    Der har ingen forvarsel været så for os der har samlet OW point hos QR er det en kraftig devaluering.

    Der tales allerede nu på de sociale media om en masseflugt fra QR mod BA og CX.

    Jeg holder ved men har også medlemskaber hos BA, AY og IB i reserve, og IB sølv kan komme komme i brug hvis skruen bliver strammet yderligere.

    Det groteske er at ingen partner awards er steget, så det nu er billigere at flyve fra Europa til Hong Kong med BA eller CX end med QR for QR point.
     
    Senest redigeret: 28/5/18
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ak, jeg så godt der var "ændringer", men har ikke haft tid til at nærlæse. Mega nederen hvis det er ovenstående som er "enhancements". Øv. Jeg har mange points hos QR, men ovenstående giver da stof til eftertanke om det fremadrettet skal laves om.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Læste om det i går aftes. Tror det var på OMATs blog/site.
    Har ikke sat mig grundigt ind i deres program, men det virker som nogle ret voldsomme stigninger.
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  4. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    Jeg ved, at denne tråd er gammel. Som en (ret så) frequent flyer hos QR har jeg haft tid til at reflektere over dette.

    Samlet set er der tale om forringelse. De fleste FF der samler point hos QPRC er blevet ramt. Jeg er bare en af dem, som ikke er blevet ramt hårdt. Nærmest tvært imod. Det eneste jeg bruger point på er upgrades. Jeg booker altid economy flex billetter gennem arbejde, og det er faktisk billigere for mig at upgrade med point nu end før forringelserne. Sammenholdt med muligheden for at tjekke (omend lidt lusket) om der er award upgrades tilgængeligt før jeg booker, samt muligheden for instant upgrade i modsætning til systemer som OptionTown eller PlusGrade er jeg ganske tilfreds alt i alt.

    For mig er de mest irriterende ting ved QRPC at de ikke længere håndterer nogen former for award-ting over telefon. Alt er henvist til deres hjemmeside og online "service", samt at man på award upgrades ikke har adgang til Qatar Airways lækre lounges. I LHR har man adgang til SkyTeam og i DOH har man adgang til en glimrende Business eller First lounge, men ikke til Al Mourjan. Det sidste dog med modifikationer, da de tit mangler kapacitet i de andre lounges, og derfor sender rejsende med status til AM i stedet.

    Der er mange ruter hvor award-tilgængeligheden er dårlig, men CPH og LHR som er dem jeg flyver mest har næsten altid muligheder for mig. Det er meget fedt.

    @clager rejser du stadig meget med QR? Er du blevet hos QRPC eller er du endt med at skifte?
    Jeg flyver (meget!!!) sjældent andet end QR, og med upgrades som mit primære har det ikke givet mening for mig at skifte.
     
    SophieHendriksen, clager, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg er foreløbig blevet hos QR Privilege Club da mit guld er blevet fornyet et år mere, men regner med jeg i fremtiden går mod en af de andre OW FF programmer.

    Har foreløbig booket en business award CPH-DOH-SLL og det gjorde kål på en stor del af QR pointene. og en pæn sum i award fee (ikke refunderbare) og skatter/afgifter, så må vi se hvad der kommer af goodies de næste 12 måneder.

    Mine 40 Qcredits er det ikke lykkedes mig at bruge
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    @clager du siger bare til, hvis du er tæt på at brænde inde med QCredits; så skal jeg nok omsætte dem for dig :D

    QCredits er i øvrigt en lidt underlig størrelse. Jeg har fået 140 af dem på et år (gold (40), re-qualify til gold (40), platinum (60)). Det koster 28 QCredits at upgrade en til business på de fleste ruter jeg flyver, så det betyder faktisk fem segmenter på business præcis for mig; men for min hustru som er gold betyder det 12 lidt ubrugelige QCredits. Det lykkedes os dog at komme af med 8 på en DOH-SLL tur.
     

Del denne side