Råd søges: Når nu man står med en enkeltbillet fra Entebbe til København...

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Dorthe K, 23/6/15.

  1. Dorthe K

    Dorthe K Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Hej

    I oktober har jeg en enkelt billet fra Entebbe til København, og kunne godt tænke mig finde en kreativ måde at få mest muligt ud af et par ugers ferie. Jeg behøver ikke være i Uganda i mere end en lille uge, og kan godt bruge 2-3 ugers ferie på oplevelsen. Er der en måde at fine en "meget open jaw" billet, eller lignende, så jeg for set noget på vejen og bare ender et sted i Østafrika? Eller måske et selskab som har rimelige oneway billetter til et sted i Afrika, og så må oplevelsn bliver mere "overland"?

    Håber på tips, forslag eller en idé til hvem der evt. kan sætte det sammen for mig?

    Håber I kan hjælpe :)
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Måske er jeg tungnem, men forstår ikke helt spørgsmålet. Du har en allerede en one-way billet til CPH, men vil gerne på en lidt spændende tur, når du skal retur?

    Altså, søger du forslag til en one-way rejse til Øst-Afrika fra CPH?

    Det ville være nyttigt med nogle datoer, da oktober kan ramme lige ind i efterårsferien og dermed højere priser.

    Men tænker umiddelbart, at en start i Istanbul aldrig er dumt. Kan flyve med Pegasus for 500-600 kr til SAW. Eller evt. Cairo. Aegean (A3) har one-way billetter via ATH til ca. 1100 kr og der optjenes point (dog kun 25% af fuld optjening).
     
    Senest redigeret: 23/6/15
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Dorthe K

    Dorthe K Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Hej igen
    Ja, det er korrekt forstået - jeg vil gerne til Afrika fra CPH.
    Jeg har ingen specifike planer, og det er ikke retur, men udrejsen jeg er intereseret i og fleksibel i forhold til.

    Hjemrejsen er den 11. oktober fra Entebbe til København.

    Jeg regner med at kunne rejse fra den 26. september, og jeg overvejer lige nu at købe disse billetter (Kan ikke indsætte links endnu, men de er at finde på secret flying med denne titel: open-jaw-flights-from-europe-to-johannesburg-south-africa-for-only-e324-return) og så bare stå af i Nairobi på vej tilbage, og så videre til Entebbe derfra.
    Altså, bruge en uges tid i Johannesburg, en uge i Kenya/Uganda og så bruge min flybillet hjem den 11. oktober.

    MEN - jeg vil hellere med et starallince eller oneworld selskab, da jeg er guld begge steder.

    Så det er den slags jeg leder efter :) Og jeg er glad for alle forslag!
     
  4. PeterK

    PeterK Guest

    En uge i Johannesburg virker som ret lang tid, hvis du ikke skal ud til nogle af nationalparkerne. Så spændende er dén by heller ikke. Måske Cape Town ville være bedre, hvis du vil helt ned til Sydafrika. :)
    Flere af de afrikanske lande kræver jo visa, så det kan også være en faktor for, om man skal besøge netop dét land.

    Hvis du er til sol og badeferie, kan du evt. flyve med Qatar til Mauritius eller Maldiverne, eller bare rejse til Doha/Dubai?
     
  5. Dorthe K

    Dorthe K Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    14
    Point:
    3
    Det lyder også meget godt.
    Som sagt er der mange steder jeg kunne finde interessante - også uden for Afrika :)
    Johannesburg i sig selv har du nok ret i ikke kan bære en uge. Men så kunne jeg måske bruge lidt længere og nå på safari eller se nogle vingårde.
    Og ja tak til strand ferie :)

    Men er der tricks til at finde muligheder og gode tilbud? jeg er som sagt ret fleksibel, og mest bare tiltrukket af at lade tilfældighederne råde :)
    Er der selskaber som er specielt "gode til/fair med" enkel billetter?

    Dubai i sig selv er nok ikke lige mig. Måske Doha, fordi jeg har venner der.
     
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113

Del denne side