SAS har i øjeblikket nogle rigtigt gode priser på deres SAS Plus billetter til Los Angeles. Det er priser på godt 6100,- kroner for en returrejse i SAS Plus, som gør dette til en god rejse deal. En SAS Plus billet på rejser til USA eller Asien giver altid adgang til følgende: En detaljeret beskrivelse… Læs mere Read the whole post here.
Bemærk at SAS plus ikke giver adgang til lounges i USA. Dermed er der kun lounge og fast track på udturen. Undersøgte det i sidste uge da jeg overvejede en OT upgrade LAX-ARN Men stadig et godt tilbud
super tilbud - og skrev netop at det var SAS Lounges der var adgang til At opgradere til C er dog ikke noget det lige giver så mange flere EuroBonus-point. Så det skal ikke være den primære grund. Men det vil være muligt at få en tur på Business Class med en god rabat i forhold til de normale priser.
Det er en god pris, men det siger også noget om hvor smarte SAS marketingsafdeling er at de kan markedsføre det som et premium produkt: En hurtig gennemgang 24 timers fortrydelsesret - Det understøtter de fleste selskaber også på Economy Billetten kan ændres og refunderes - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco. Børnerabat - ikke forbeholdt klasse Check ind på sas.dk, på SMS, i lufthavnen eller i SAS app - ikke forbeholdt klasse 2 stk. bagage á 23 kg per person - langt de fleste selskaber tilbyder endnu gratis baggage på Eco/longhaul Boardingkort på mobilen - ikke forbeholdt klasse Vælg sæde kvit og frit - De fleste selskaber tilbyder også denne service med mindre begrænsninger Bredere sæde og mere benplads end på SAS Go[1] - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco. Avis, kaffe og te - langt de fleste selskaber tilbyder stadig dette gratis på longhaul i eco. Morgenmad - ditto Mad og drikke ombord inkluderet - ditto EuroBonus-point (læg mærke til at en rejse til Los Angeles giver hele 13.500 basis-point) - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco. Adgang til Fast-Track hvor det er muligt - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco. Adgang til SAS Lounges - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco. Så slutresultatet er at Plus skiller sig ud ved adgang til Fasttrack, lounge, lidt bredere sæde, og points, resten er elementer SAS har fjernet fra Eco og nu markedsfører som fordele ved Plus. Jeg har for fornyligt fløjet AAL-IST med TK, maden var gratis og rigtig god(köfte), der var vin sodavand,og øl ad libitum, aviser og seatpitch var helt ok, og det var Economy. Det gør lidt ondt i hjertet at se at et selskab som Turkish både er bedre prismæssigt og service på Economy og at SAS er endt med et eco produkt der er på lavere niveau end Norwegian.
Også fine priser på Plus til MIA. Er netop sprunget på Plus Saver for hele familien direkte CPH-MIA i Uge 7 (vinterferien) 2017 til 5950,-/pers. (@Daniel K Jeg er til dels enig med dig i at Premium Economy er et lidt "kunstigt" produkt, som kun berretiger en begrænset merpris, men vil dog mene at SAS's longhaul Premium Economy faktisk er ganske fint sammenlignet med LH, BA, KL mfl. At TK så har et shorthaul produkt, som er blandt de bedste i Europa, er jeg enig i, men det er en anden snak end longhaul Premium Economy)
@Daniel K - men de Plus billetter vi bruger mest, Plus Saver, der kan det ikke svare sig, da en ændring/annullering vil koste 250-300€, såvidt jeg husker... - LongHaul. Det er rigtigt de er 100% refunderbar ShortHaul Billetten kan ændres og refunderes - et produkt hvor Plus skiller sig ud fra eco
Rune, er sådan set enig, syntes dog KL og LX også er fine til shorthaul,selvom LX vistnok også nu er hoppet på "Eco light" bølgen. Jeg har sidste år prøvet TKs comfort class til KUL, det var ganske fint, har ikke prøvet SAS produkt endnu. Men hele ideen med at først at skære ind til benet og så bagefter omdøbe og relancere produktet til merpris er jeg bange for giver bagslag i sidste ende.