Rejse med SAS for 2 voksne og 3 børn - hvad kan man forvente mht. seating?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af obs, 30/10/16.

Tags:
  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg har indbudt min bror og hans familie til et besøg i Stockholm i forbindelse med at SAS senest havde et tilbud hvor børn kun betaler skatter og afgifter.

    De skal rejse AAL-CPH-ARN og retur, for hvilket vi har betalt 5400 kroner i Go. Efterfølgende går det dog op for mig at det ikke er gratis at booke sæder i forvejen, da ingen af dem har status hos SAS (er selv EBG og betaler derfor ikke seating gebyr). Da rejsen består af 2 segmenter hver vej betyder det altså lige en ekstra afgift på 2*2*5*69 kroner, i alt 1380 kroner, hvilket jeg måske nok synes begynder at tendere landevejsrøveri ved højlys dag (også nu hvor dagene er blevet væsentligt kortere).

    Derfor et par spørgsmål:

    a) Er der nogen der har erfaringer for at check-in på hjemmesiden/app åbner tidligere end de 22 timer som SAS angiver, og i så fald, hvornår?
    b) Kan man mon forvente at SAS vil gøre nogen anstalter til at de kan sidde sammen, såfremt vi ikke lykkes med at finde 5 pladser ved check-in?
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hold evt øje med seatingen via expertflyer op til check-in åbner og se, hvordan sædefordelingen forløber. Hvis det så begynder at knibe med pladser sammen på en af segmenterne, kan du jo overveje at købe reservationer. 20 timer før departure plejer der nu at være godt med ledige pladser
     
    Henrik Olsen, obs, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    a) min erfaring er 36 timer, muligvis er det 36 timer i forhold til hvert segment. Gør det på nettet, ellers skal du still uret på din telefon (hvis dette stadig virker..)

    b) forvent intet, specielt på disse korte ruter pakkede ruter. Måske hvis det er MEGET små børn. Jeg fløj OSL-CPH i sidste uge, hvor en måske 5-7 årig pige endte i et midtersæde forsig selv, mor midtersæde foran og far var så heldig at mit påhæng ville tage midten i stedet for det reserverede gangsæde, så han fik gangplads, men 2 rækker bag barnet. Jeg havde ikke set noget til det inden take off, men da fasten seat belt skiltet blev slukket kom pigen grædende ned på skøddet af faren. Alt endte godt, jeg var ved at melde mig til at tage midten for landingen, men ham der havde gang pladsen ved siden af pigen tilbød at bytte plads med faren. Og dette var i PLUS!!
    Jeg ved dog ingen ting om de er kommet med flyet i sidste minut, ikke har checket ind i forvejen, fået en op-up eller lignende.

    Ellers er min erfaring, i GO at der ved åbning på check in altid er pladser at tage, så jeg ville ikke betale. Selvom du betaler er du jo ikke engang sikret i tilfælde af IRROPS.
     
    Calle77, Kristian, obs og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville aldrig betale for det. Worst case så tag nogle hundrede kroner sedler med ombord på flyet eller nogle æsker chokolade så tror jeg hurtigt du kan byttte dig til at familien sidder sammen for mindre end 1300!
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    892
    "Synes godt om" modtaget:
    2,011
    Point:
    93
    Enig med ovenstående kommentarer. Det skulle undre mig meget, om ikke der er mange ledige sæder når der åbnes for online check-in. Forbløffende mange privat/ferierejsende, ved stadig ikke at man kan tjekke ind online og den vej omkring gratis vælge sæder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Synes nu normalt det er 22 timer til 1. segment og derefter muligt at "ordne" alle. Eller??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    SAS er det ca 22 timer - andre kan have det anderledes
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tak for input.

    Vi får at se hvordan det går, men jeg vil selvfølgelig prøve at komme afsted med at booke pladser. Heldigvis skal de flyve på et tidspunkt så jeg kan fange check-in både 36 og 22 timer før afgang.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side