Rejsebeskrivelse - Sommerkonkurrence

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 30/6/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Kære alle,

    Sommeren nærmer sig med hastige skridt og derfor vil Flemming og jeg gerne lancere en sommerkonkurrence.

    Dette går ud på at lave en rejsebeskrivelse (eller flere). Der er kun 3 regler:

    1. Der skal være mindst 10 liniers tekst
    2. Der skal være mindst 1 billede indsat
    3. Det skal være om enten fly eller hoteller

    Vi stemmer efter sommerferien er over her på siden blandt indslagende og jeg er ved at samle præmier sammen. Jeg kan dog allerede nu afslører at der er et par goodies i bunken. Så jo bedre beskrivelse - jo større chance for at vinde :)

    Nogle af de præmier der er i bunken:

    - Amenity Kit fra Thai Airways First Class (Rimova Kit) - skænket af @Rune (kan købes for adskillige dollars på eBay)
    - Diverse amenity kits
    - iTunes gavekort
    - Diverse ting fra udvalgte flyselskaber
    - Et par bøger

    Jeg kommer til at vise lidt billeder senere af nogle af tingene.

    Deltagelsen sker ved enten at lave rejsebeskrivelsen i sin egen rejselog tråd og så poste et link her til denne tråd - for at deltage skal der skrives mindst et link i denne tråd.

    Man må gerne deltage med flere end en rejsebeskrivelse - dette giver bare flere chancer for at vinde :)

    Spørgsmål - så skyd løs :)
     
    asf, obs, Ali Taran og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Reserveret
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Reserveret
     
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,474
    Point:
    93
    Reserveret til min fremtidige rejsebeskrivelse der løber af med 1. Præmien
     
    jefi99, asf, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    image.jpg Siden der ikke sker så meget i denne tråd, så lægger jeg ud.

    Wien(VIE) - Newark(EWR)
    Austrian Airlines OS89
    Tirsdag 07.07.15
    Varighed 09:30
    Afgang 10:15
    Maskine Boeing 767
    Miles 4.232
    Pris 10.000,- for mig selv og infant uden eget sæde.
    EB points 4.300

    Jeg valgte at prøve denne tur, da juli er den måned, hvor det stort set er samme pris til New York med business og økonomi. Det gælder dog ikke SAS fra CPH. Derfor valgte jeg en tur med Austrian ud og Swiss hjem. Begge anderkendt for at være blandt de bedste europæiske business produkter. Austrian har to klasser. Henholdsvis økonomi og business.
    Transfer fra CPH foregik helt problemfrit. Beretning starter fra Wien.
    image.jpg

    Boarding
    I Wien havde jeg kun en time til transfer og jeg gik derfor direkte til gate 31. Der var en kort kø ved paskontrollen ca 10 minutter. Ved gaten er der et dedikeret område til businessclass, Star alliance guld, diamant samt HON cirkel. Inden man får lov til at komme derind, skal man en tur forbi en separat skranke, hvor de tilsyneladende kontrollerer ESTA. Ombordstigning fungerer utroligt godt ved, at de først tømmer det dedikerede område, derefter tager de børnefamilier og til sidst alle passagerer ombord. Hele ombordstigningen var overstået på ca 20 minutter i god ro og orden.
    Min rejse foregik sammen med min baby på ca 3 måneder. Det gjorde, at jeg ikke selv havde mulighed for at vælge sæde. På business class er der kun 1 sæde med en iltmaske, der passer til en baby. Sædet er 001D. Konfigurationen på business class er 1-2-1. Det betyder, at man potentielt kan komme til at sidde ved siden af en fremmed, når man rejser alene med baby. Det kan være en potentielt anstrengende situation både for vedkommende med baby og sidekammeraten. Eftersom de fleste der medbringer baby sandsynligvis rejser mindst to sammen, skulle eneste alternativ dog være at placere flere baby iltmasker en på et solosæde og en på et dobbeltsæde. Jeg var dog så heldig, at der ikke var placeret nogen ved siden af mig.
    image.jpg image.jpg Jeg blev hurtigt budt på en velkomstdrink. Jeg valgte champagnen, der smagte udmærket. Kokken kom forbi for at uddele menukort og senere indsamle bestillinger. Jeg valgte pastaretten, da jeg gerne ville have et måltid, der var muligt at spise med en hånd pga min baby.

    Amenity kit og head phones
    For mange frekvente rejsende er amenity kit et af turens højdepunkter. Dette fra Austrian var i en meget fint lavet pung i et blødt stof. Den indeholder tandbørste, tandpasta, frisk mund tabletter, strømpe, ørepropper, mørklægger, hånd creme(samt voucher til producenten) og skohorn?!
    image.jpg

    I luften
    Pushback var en smule forsinket og vi var i luften 10:40. Head purseren kom hurtigt forbi og præsenterede sig selv som Ursula. Hele personalet virkede utrolig venlige og imødekommende. Dog er de nødt til at gøre noget ved de karakteristiske røde dragter. Det gør ikke noget godt for nogen kvinde at iføre sig knaldrøde strømpebukser. Rygtet lyder dog også, at det sker i løbet af 2015. Så snart vi var i luften og kabinepersonalet var frigjort, gik de i gang med service. På trods af udmærket vinkort bestilte jeg på grund af det tidlige tidspunkt appelsin juice og mineralvand til maden. 11:14 begyndte serveringen. Se flyselskabernes mad tråd her på bonusfeber for madbilleder. Service, servering og smag var i top. Austrian bliver cateret af DO&CO, som har vundet adskillige priser for værende førende indenfor flymad. image.jpg Sæde og underholdning
    Nu var det tid til at tjekke underholdningen ud. Normalt har jeg min egen underholdning med, men når jeg rejser med et spædbarn på skødet er det ikke praktisk. Det er ikke let at holde en iPad komfortabelt, mens der ligger en baby på mig. Austrian har for nyligt lavet business class make over for imponerende 90 mio euro. Kabinen er smuk og holdt i en beroligende lyst og fint design. Sædet er særdeles komfortabelt og skærmene er store og flotte uden for meget genskin, men der er problemer. Austrian har valgt touch screen og det udløser mange frustrationer. Først sædet der i øvrigt er fully flat og særdeles behageligt. Udfordringen er, at bedst imens man ligger slapper af så tager fanden ved sædet og man bliver skudt op i luften. Egentlig ret morsomt. Samme gør sig gældende for skærmen. Den er på grænsen til ubrugelig fordi touch screenen ganske simpelt ikke virker. Kabinen var denne dag halvt fyldt og adskillige af mine medpassagerer måtte have deres skærm resat flere gange, fordi den ikke virkede. Min egen skærm kunne ikke forstå mine tryk og det at se vælge en film eller serie uden af få den på arabisk med hebraiske undertekster var en kamp. Tjek eventuelt min youtube kanal, hvorhen lægger en film ud med mine anstrengelser. Stor no Go og det må være en kilde til stor frustration internt hos Austrian. Efter min mening egner touch screen sig ikke på nuværende tidspunkt til offentlig dele brug. Selve udbuddet af film og serier var efter min mening også ganske sørgeligt. Det er selvfølgelig smag og behag, men eksempelvis giver det for mig ikke megen mening at have en episode af en serie. Hellere færre serier med fulde sæsoner.

    Prelanding
    To timer inden landing ankom anden servering, som også var bestilt. Man havde valget mellem to retter. Selvom jeg som udgangspunkt ikke vælger fisk i luften, da det hurtigt kan gå galt, så havde jeg valgt laks på grund af den særdeles velsmagende frokost. Jeg blev ikke skuffet. image.jpg

    Landing
    Vi landede trods forsinkelsen ved afgang til tiden. Det var en noget speciel landing, eftersom den var så hård, at adskillige objekter inklusiv min telefon fløj igennem kabinen. Jeg sad ret op ad bulk head, så den røg ikke langt. Men det mindede mig om, hvorfor det er så væsentligt at være spændt godt fast. Det er ofte ret vanskeligt at spænde et spædbarn ordentlig fast i de spædbarns seler, man får udleveret. Jeg måtte holde fast i mit barn med alle mine kræfter for at forhindre, at hun røg afsted. En ret ubehagelig oplevelse, der blev ignoreret totalt af personalet til stor forundring for passagererne inklusiv mig.

    Newark
    Ankomst i Newark er for mange en frygtet oplevelse. Timelange køer, aggressive toldbetjente og usansynligt mange mennesker. Enhver der lander i Newark bør nærmest løbe ud af flyveren og hen i køen. Ganske kort tid kan adskille dig med flere hundrede mennesker, hvis man er uheldig nok til at ankomme samtidig med andre wide body maskiner. Jeg har tidligere ankommet med SAS SK909, som tydeligvis lander samtidig med mange andre maskiner. Det var dog ikke tilfældet med denne maskine fra Austrian. Der stod ganske få foran os i køen og vi var fremme ved ham der fordeler til de forskellige paskøer efter kun ca 10 minutter! Til sammenligning stod vi 2 timer sidste gang. Her skete det utrolige. Jeg blev hevet frem og kom foran i de mindre køer der står foran hver toldbetjente. Jeg overhalede altså ca 10 mennesker. Det er aldrig sket for mig før, heller ikke på trods af at jeg har rejst med små børn og højgravid de sidste 4 år. Det var faktisk på grænsen til pinligt og jeg undskyldte til de passagerer jeg passerede, som dog heldigvis smilede af mit ubehag. Den hurtige passage medførte dog, at jeg fik lov til at vente på bagagen ved båndet. Faktisk ventede jeg her i 45 minutter. Men at være ude af Newark på en time må siges at være en sjælden succes. Det utrolige var, at fordi vi landende omkring klokken 12:20 og altså var ude af lufthavnen i løbet af en times tid, så klarede vi os ind til Manhattan inden myldretiden. Selve turen tog faktisk kun 20 minutter fra Newark til Chelsea, hvilket må siges at være noget nær rekord. Det betød faktisk, at selvom vi for en gangs skyld ikke fløj direkte, så tog turen fra dør til dør kortere tid end med den direkte flyver fra SAS.

    Alt i alt
    Austrian tilbyder et fantastisk produkt både på soft og hard siden. Personalet er i top. Hele tiden smilende og opmærksomme. Jeg oplevede flere gange at blive rørt på skulderen eller armen, når de talte til mig og stort set alle fra personalet var henne og fortælle mig, hvor sød og dygtig min datter var. Et nemt trick til at gøre en mor glad.
    Hard produktet er udfordret på grund af touch screenen. Sædet fungerer med indlagte overraskelser, men skærmen er stort set ubrugelig og man bør tage sin egen underholdning med. Maden er helt i top og jeg ankom frisk og tilfreds. En anden gang vil jeg bestemt overveje at flyve med Austrian med stop i Wien fremfor den direkte flyver med SAS både på grund af selve produktet men også på ankomst til Newark, der var særdeles behagelig i modsætning til, hvordan det normalt forløber. Se eventuelt min youtube kanal, hvor jeg lægger nogle videoer ud fra turen i løbet af nogle dage.

    image.jpg
     
    jefi99, mhsalv, Nielspg og 9 andre "Synes godt om" dette.
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,018
    Point:
    113
  7. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,967
    "Synes godt om" modtaget:
    7,513
    Point:
    113
    @Rikke Haugen Olsen tak for beretningen, klart den bedste i denne tråd :). Har desværre ikke selv rejst her til sommer, på nær to gange retur til Stockholm som næppe vinder konkurrencen.
     
    Henrik Olsen og Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @rikke hvad med Swiss hjem, var det ikke også værd nogle ord? :)

    Så din video fra flyet, spookie IFE de holder sig, eller en der har haft fedtede fingre på skærmen før dig...
     
  9. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jo til Swiss. Det tager jo bare noget tid at lave det. :) IFE en var helt vild og det var også tilfældet for de andre passagerers.
     
    Henrik Olsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Vil bare nævne at det jo er selve beskrivelsen der tæller og st der er billeder med. Ikke destinationen.

    Der er desuden en god bunke præmier, så der er god mulighed for alle der skriver :)
     
  12. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Jeg kunne også godt håbe, der kom godt gang i den her tråd. Personligt elsker jeg beskrivelser af flyveture også de korte. Gerne med mange detaljer og billeder. :)
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    BLL- CPH - Paris(CDG) - CPH - BLL
    SAS: SK1280 (fredag), SK565 (lørdag), SK568(søndag), SK1287(søndag)
    Optiontown på CPH/CDG/CPH
    Point optjent: 4500

    Smuttur til Paris
    Skulle en tur til Paris for at tage imod et cykelhold, hvor der var kunder med - så det passede med at kunne flyve fra Billund fredag morgen og få en lang dag på kontoret i CPH og så videre til Paris lørdag morgen. Har rejst meget til Paris for 10-12 år siden pga en derboende kæreste i et par år, men havde ikke været der siden, så var lidt spændt på om jeg kunne huske lufthavnen, togene og metroen og byen generelt.
    Ankom lørdag morgen i Kastrup i god tid, kom af med bagagen og kom en tur i SAS loungen. Det er første gang jeg har været der, fordi jeg ikke tidligere har fløjet andet end economy og ikke har været længere fremme en Sølv hos SAS. (første guld er i hus i den kommende uge). Sølv har loungeadgang i juli, men havde jo også adgang gennem opgraderingen til Plus. Noget hurtigt morgenmad, og så ud mod gaten i B-fingeren, hvor jeg undervejs mødte en veninde og fik en hurtig kaffe med hende inden boarding.
    Havde fået plads på 1A uden sidemand, så der var god plads. Pushback total on time og jeg fik sovet noget indtil morgenmads-serveringen - og efterfølgende arbejdet lidt og set lidt film.
    IMG_7135.JPG
    Indflyvningen til Paris var langs med lufthavnen, så der var noget at kigge på.
    cdg.jpg

    Landede lidt før tid og kom forbi et par A380’ere på vej til gaten. Bliver en lille dreng hver gang jeg ser dem.

    a380.jpg


    På vej til bagage prøvede jeg at huske tilbage til dengang jeg pendlede derned, og inde i den store runde terminal begyndte ting at dukke op igen. Bagagen var længe undervejs, men kom endeligt og så var det afsted mod togstationen. Busserne, som kørte der for 11 år siden, var nu afløst af en metro-linie - fikst!
    Fik købt en returbillet og fundet toget ind mod byen - og skulle så lige finde ud af hvor jeg skulle skifte til metro for at komme til hotellet, da jeg ikke lige havde fået det checket hjemmefra. Lidt bøvlet på en telefon med sporadisk netadgang pga tunneller, men til sidst lykkedes det. Fik også fundet ud af hvilke metro-linier, jeg skulle med for at komme tæt på hotellet - og det hele lykkedes. Der var ikke sket det store i metroen siden 2004.

    Havde booket et værelse på Radisson Blu Le Metropolitan Hotel, Paris Eiffel, da Club Carlson havde Dreamdeals udsalg - og det var markedsført med, at der var udsigt til Eiffeltårnet. Det var der sådan set også, hvis man havde et værelse i den ende af hotellet, der vender den vej - men i og med, hotellet ligger som en kile, ser det ud til at der kun er 1 værelse på hver etage, der har denne udsigt. De var vældigt flinke i receptionen og selvom jeg var der i god tid, fik jeg lov at få værelset. Havde sat næsen op efter en opgradering, men dem var der ingen af. Havde også sat næsen op efter måske noget velkomst på værelset med noget vand eller noget, men heller ikke noget af det. Havde brugt Diners ved reservationen af værelset, men i receptionen modtog de ikke Diners. Personalet i receptionen var dog superflinke og noget forundrede over, at jeg havde fundet vej i metroen.
    Værelset var ikke voldsomt stort, men det var faktisk ret hyggeligt.

    hotel.jpg

    room.jpg
    Hotellet ligger faktisk ret godt med meget kort afstand til en fantastisk udsigt over Paris og Eiffeltårnet.
    IMG_7233.JPG

    Gik en lang tur i byen og ankom i god tid til cyklisterne ankomst - de var glade efter en lang tur fra DK - og gik så en lang tur tilbage til hotellet igen.
    cykler.jpg

    Fik arbejdet og sovet lidt, og så afsted til aftenens arrangement via metro - og tilbage i seng. Sengen var helt fantastisk og vist en af de bedste senge, jeg nogensinde har sovet i! Søndag morgen ud at løbe en tur. Det var varmt og krævede noget vand…..der var vand i minibaren, men det var dyrt - rigtigt dyrt. Af samme grund havde jeg valgt ikke at booke morgenmad på hotellet, men fandt istedet en cafe og fik noget super lækkert omelet. Det så ikke ud til ret mange spiste på hotellet overhovedet - jeg så på et tidspunkt, at der var 4(!!) i morgenmadsrestauranten.

    Efter morgenmad var det afsted mod lufthavnen igen via metro og tog. Ankom i god tid, fik bagagen tjekket ind. Da jeg skulle videre til Billund, var lige denne tur lavet på 2 forskellige billetter, så de var ikke begejstret for at sende bagagen helt til Billund. Efter noget argumentation kom de dog frem til, at jeg godt kunne få det med hele vejen alligevel, hvis jeg checkede ud af CPH-BLL og lod dem checke mig ind…..de så noget bestemte ud, men lidt smil fra mig fik dem til at tø op og vi blev helt gode venner inden alt var på plads. Fandt ud af på denne tur, at franskmænd slet ikke er så snobbede som jeg huskede dem og som man hører….overalt var der smil, hjælpsomhed og imødekommenhed. Så enten har de ændret sig siden jeg var der sidst - eller også har jeg….?
    Smuttede en tur ned i Hippopotamus, som er noget a la Jensens Bøfhus, men bare med ret okay mad, som jeg kunne huske fra tidligere - og kødet var faktisk ret ok.
    Tøffede efterfølgende ud mod gaten - flyet var 30 min forsinket, så kunne arbejde lidt i loungen inden boarding og var lidt bekymret for, om jeg kunne nå flyet videre til BLL, da der kun var 40 minutter i CPH. Fik 1A igen og noget ok mad - og noget arbejde og noget film tilbage til CPH. Kaptajnen havde fundet det høje gear frem, så vi ankom kun 10 min forsinket til CPH. Flyet videre til BLL var også forsinket og da gaten var lige ved siden af ankomstgate, var der ingen problemer.
    Der var dejligt vejr og 28 grader i Paris - og da jeg kørte fra lufthavnen i BLL, begyndte det at regne efter 5 min. Velkommen hjem.
    Dagen efter var det afsted igen på job i CPH og Tallinn, EST.
     
    Flemming Poulsen, Ulrik, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    New York(JFK) - Geneve(GVA)
    Swiss (Operated by United) UA9719
    Søndag 12.07.15
    Varighed 07:50
    Afgang 19:25
    Miles 3.859
    Pris 10.000,- for mig selv og infant uden eget sæde. (T/R)
    EB points 3.900

    Lufthavn
    Jeg var taget hjemmefra i god tid. Jeg har kun fløjet fra JFK en enkelt gang før med Delta. Jeg er desuden typen, der aldrig kommer for sent. Jeg vil hellere bruge 4 timer i en lufthavn, end komme i sidste øjeblik. Så jeg ankom omkring klokken 16:00 og mit fly lettede klokken 19:25. Der var ingen kø i business check-in og de tjekkede også min klapvogn ind her, selvom den i en del andre lufthavne, skal igennem odd size bagage.
    Inden jeg tager på en flyvetur, så gennemtrawler jeg altid nettet for rejsebeskrivelser og videoer af lufthavn, lounge og selve flyveturen. Her blev jeg samtlige steder advaret om, at Swiss businesslounge ligger før security. Jeg spurgte den flinke medarbejder i check-in og han fortalte mig, at den ligger efter security. Jeg tænkte naturligvis, at han tog fejl. Der var totalt sort af mennesker og en alen lang kø. Jeg var dog forholdsvis hurtigt igennem med fasttrack. Når man rejser med baby, må man man medtage alt det flydende mad, man måtte ønske. Dog har de ret til at tage en prøve af produktet, hvilket jeg stort set altid oplever, at de gør. Jeg blev også tjekket for krudtpulver på fingrene. Det har jeg efterhånden oplevet mange gange på vej ud af USA. Til gengæld har jeg heldigvis aldrig oplevet det næste der skete. Bedst som vi var igennem security, hørte jeg meget høje og aggressive råb og skrig. Uanset hvor venlige alle er, så er der bare en speciel stemning i en lufthavn og den bliver meget hurtigt anspændt. Alle er helt oppe på dupperne i løbet af meget få sekunder. Der gik ikke mange sekunder, før der var samlet omkring 20 betjente i området. Jeg trak mig meget hurtigt væk, men kunne se hvad der foregik. Forrest kom der 4 store betjente med små børnetasker. Bagved gik en arabisk familie med 5 børn i alderen 3 - 16 år. Moderen gik og smilede opgivende med en stor tyk far der råbte og skreg "Tak til USA. Nu får mit barn ikke noget mad!" Det pågældende barn græd. Nok ikke fordi hun var sulten, men nærmere fordi far råbte og hele familien blev ført bort af politiet. Jeg aner jo ikke, hvad der var sket, men kan vi ikke blive enige om, at security i lufthavnen er ikke stedet, man lægger sig ud med autoriteter og sgu da slet ikke foran dine mindreårige børn!?
    Det var dog hurtigt overstået og ca 5 minutter efter ligger Swiss business lounge. Endnu engang spurgte jeg personalet om, hvor tidligt jeg skulle gå derfra, for jeg tænkte, at der måtte være noget ekstra security ligesom man fx kan blive ret overrasket over køen ved paskontrollen i CPH. Hun bekræftede, at vi var efter security og de lavede i øvrigt opråb, så jeg skulle endelig bare slappe af. Jeg troede selvfølgelig heller ikke hende over en dørtærskel.

    Jeg var løbet tør for strøm på min tlf. Jeg havde regnet med, at jeg kunne læne mig tilbage i loungen og lade min mobil op og tage en masse fede billeder og film. Men nej for det første var der kun en række af stik og de var placeret på høje stole, hvor der var optaget og for det andet så havde jeg ingen konverter med (Rookie mistake. I know) I går læste jeg et indlæg fra min favorit rejseblogger Ben Schlappig aka Lucky fra One Mile At a time, omkring hvad der er vigtigt i en airport loungen (http://onemileatatime.boardingarea.com/2015/07/18/whats-important-to-you-in-an-airport-lounge/) I den forbindelse kan jeg kun være enig med ham. Lounges lægger ofte vægt på mad, gode stole og generelt tid til fordybelse. Men det man/jeg har brug for er typisk STRØM og HURTIGT wifi. Man har typisk været uden net et stykker tid med transport til lufthavn og security og man skal sandsynligvis være offline mange timer endnu i flyveren. Den tid man har i lounges skal bruges på nettet. Jeg forstår ikke, hvorfor der ikke vælter stik af alle slags i alle lounges. Et tip til denne lounge er, at der er én lænestol, hvor man kan sætte sin oplade til og det er den nærmest vinduet længst væk fra indgangen. (Husk konverter) Men af denne årsag har jeg ingen billeder fra en ellers smagtfuldt indrettet lounge, men forbløffende god plads, når man tænker på at der afgår to Swss fly mod Europa med en times adskillelse. 18:25 mod Zurich og 19:25 mod Geneve. I loungen kan man få et forholdsvist bredt udvalgt at varm mad, frugt og snacks. Jeg spiste kun frugt, for jeg glædede mig til middagen i luften. Man kan selvfølgelig også få diverse alkoholiske og ikke alkoholiske drikkevarer. Her er 4 toiletter samt to helt neutrale bade begge to med pusleborde. Der er rent og pænt og en passende stor mængde personale der hele tiden er obs på rengøring og service. Det fedeste ved denne lounge er den virkelig gode udsigt over tarmac. Blandt andet til de to store Swiss fly, der skulle afgå samme aften.
    Jeg turde naturligvis ikke vente på at blive kaldt ud, så en time inden afgang. Ok, måske nærmere 1,5 time inden afgang forlod jeg loungen. Men ganske rigtigt. Den var faktisk placeret efter security og den korte gåtur igennem butikker til gaten kunne være gjort mageligt på 15 minutter.
    IMG_7259.JPG IMG_7225.JPG IMG_7228.JPG IMG_7236.JPG IMG_7244.JPG IMG_7207.JPG IMG_7212.JPG IMG_7237.JPG
     
    Henrik Olsen, asf, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Forsat(Ja, jeg er da ligeglad med at man kun må poste 10.000 caracters. :)
    Flyvning
    Ved gaten var der så rigeligt med USB stiks og jeg tænkte lykkeligt, jo jeg kan godt nå at lade lidt op og få filmet take off og taget flotte billeder sæde og kabine inden den bliver fyldt og rodet. Men nej for stikket virkede ikke! Katastrofe!! Jeg var ellers den absolut første til at boarde. Da de så mit meget lille barn hænge i hendes sele på maven, blev vi straks kaldt frem og fik lov til at gå ombord i den smukke flyver. Som nævnt i den anden beretning bestemmer man ikke selv sit sæde, når man rejser med spædbarn. Men på denne tur var jeg så heldig at få et af tronesæderne. Tronesædet fremkommer, når kabinens konfiguration er 1-2-1 , 2-2-2. En helt perfekt konfiguration efter min mening for vi er jo nogen der elsker at sidde ved vinduet men også foretrækker at sidde sammen, når vi rejser med andre og alene, når vi rejser alene. Det kan denne kabine rumme. Swiss har indrettet flyveren med førsteklasse, en lille businesskabine og den lidt større business bagved som økonomipassagererne skal igennem. Jeg sad helt op af bulkhead på sæde 6A, hvor der var plads til babyseng, der kan spændes på væggen. På sæde 6D var der tilsvarende mulighed og man kan altså risikere at komme i kabine med to babyer. Værd at tænke på, når man reserverer sin plads.
    Jeg blev budt hjerteligt velkommen af purseren og fik hurtigt udleveret babysele og babyredningsvest. Men desuden fik jeg også en hagesmæk og en lille stofflyver. Det varmer et blødt hjerte som mit, selvom babyen er totalt ligeglad.
    Nu var min tanke så, at jeg jo kunne nå at oplade min tlf lidt i sædets USB stik og alligevel optage takeoff. Men nej! De tænder først strømmen i sædet når man er i luften. SUK. Der røg sidste mulighed. Jeg trøstede mig med et glas champagne pre departure drink.
    Push back var til tiden og kabinen var ca 3/4 fyldt. Men vi havnede i en kø på ikke mindre en 13 flotte flyvere. Alt lige fra A380, 747 og et lille privatfly der lettede lige efter to wide body maskiner. Personligt undrede jeg mig noget over, hvordan den kunne lette i den jetstrøm, men flot var det hvert fald at sidde og se på alle de mange maskiner. Da det først blev vores tur, kom vi lynhurtigt i luften og så kom der ellers gang i sagerne. Dette er en natflyvning og meningen er uden tvivl, at passagererne skal sove. Maden blev serveret indenfor 30 minutter fra vi lettede og alle retterne blev serveret på en samlet bakke. Jeg havde bestilt en lokal vegetarisk svampe, polentaret igen af den praktiske årsag, at jeg skal kunne spise med en hånd eftersom baby ligger på den anden. Maden smagte udemærket og det samme gjorde rødvinen. Efterfølgende bød de på dessert, kaffe og et stykke lækkert chokolade naturligvis. 2 timer efter afgang blev alt lyset slukket og så var det ellers godnat.
    Sæde og skærm fungerede upåklageligt. Udvalget af film og serier var efter min smag sløjt. Der var en del turbulens undervejs, bagerst i økonomi kabinen, må de have fået en ordentlig rusketur
    2 timer inden vi skulle lande blev lyset igen tændt. Ikke blidt og roligt men SMAK lyst over det hele Godmorgen!
    Det fantastisk ved Swiss er, at man får udleveret en morgenmadsbestillingsseddel inden takeoff. Jeg er en sucker for den slags. Jeg elsker at sidde og sætte kryds. Desværre smagte morgenmaden faktisk frygteligt kedeligt og tørt. Men det var sjovt at sætte kryds og kaffen var god.
    På vej ned skete det, som alle der rejser med børn frygter. Barnet begyndte at græde. Nogen siger, at babyer ikke kan udligne tryk i ørerne og det er derfor de græder på vej op og ned. Jeg ved det ikke. Jeg har ikke prøvet at et af mine børn græd på den måde før. Men sirenen startede i hvert fald nogle minutter inden vi ramte jorden og stoppede først, da vi var på fast grund, hvilket resulterede i, at jeg heller ikke fik filmet landingen!? Hvor uheldig kan man være? :) Desuden undrede det mig, at efter ca 7 timers opladning var min tlf kun opladt 33 % gennem Swiss USB port. Ret mærkeligt.
    Alt i alt
    Lufthavn og lounge kan gøres meget nemt, med en business billet fra Swiss i hånden. Selve flyveturen handler om at sove og det er der god mulighed for. Dog er udfordringen, at det er en meget kort tur. Den varer ca 7 timer og med to timer til middagen og to timer til morgenmaden, så har man altså kun 3 timer til at sove i. Man kan faktisk vælge et middags alternativ, hvor de serverer endnu hurtigere mad, så man kan få sovet. Jeg kunne personligt sagtens have ligget i den flyver 4 timer længere. Turen er næsten for kort til, at der er fordel i en natteflyvning.
    Middagsmaden var ikke prangede men ganske god. Morgenmaden var desværre en skuffelse.
    Hvis I vil se en video fra turen, så tjek Youtube. Tilgiv de elendige optagelser. I blame the baby.
     
    Henrik Olsen, Beaglen, mhsalv og 8 andre "Synes godt om" dette.
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,640
    Point:
    113
    Fedt du gider bruge tid op på at skrive om dine rejseoplevelser Rikke.
    Nu skal jeg nok forsøge at lade være med at hænge mig i detaljer og være en sur gammel mand...men var flyvningen ikke "Operated by LX" og ikke UA??
     
    Peter F. "Synes godt om" dette.
  17. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    DeT er vel i virkeligheden en United flyver operated by Swiss og m image.jpg ed Edelweis Crew. Jeg kunne ikke helt regne ud, hvordan sammenhængen var.
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  18. jacobb

    jacobb Aktivt medlem

    Beskeder:
    101
    "Synes godt om" modtaget:
    102
    Point:
    43
    Hvornår løber konkurrencen til? :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Nu byder jeg også ind med et par anmeldelser. Senere kommer der en mere detaljeret beskrivelse af LH Y+ på A380, men starter med en lille hotelanmeldelse.

    Som tidligere beskrevet på "Erfaringer med Hilton..etc" tråden, har jeg netop haft en overnatning på

    Doubletree by Hilton, Johor Bahru
    Jeg havde brugt de forrige 3 uger i Singapore på National University of Singapore, hvor jeg boede på campus.
    Dog havde jeg to dage inden jeg skulle hjemad. Som mange nok ved er hoteller i Singapore ekstremt dyre, men ved at søge på HHonors.com havde jeg bemærket at der netop var åbnet et DoubleTree i Johor Bahru, som er byen lige på den anden side af strædet, som på det tidspunkt var et cat. 1 hotel (nu cat 2), som kun kostede 5.000 / nat for et kingsize room.

    Så afsted var det, igennem 2x immigration, og vupti, så var jeg i Malaysia. Hotellet lå tæt på JB Sentral (tæt på utallige shopping-malls) som man ender i hvis man tager bus/tog til Malaysia, så jeg gik de ca. 5 mins til hotellet. Ankom kl 13, men fik mit værelse med det samme med smilende service. Jeg havde checket ind over appen, og fik mit værelse på HHonors Floor (25 etage) - desværre ingen opgradering da hotellet var fyldt. Dog blev jeg meget positivt overrasket da de alligevel gav mig adgang til Exec. Lounge + andre fordele, der var fint beskrevet i velkomstbrevet.
    2015-07-18 14.50.57.jpg

    Værelset var nydeligt med udsigt over den hurtigt voksende by. Derudover var der glaspanel i rain-showeret så man kunne kigge ud af værelset mens man badede. Sengen var samtidig rigtig blød - og væsenligt bedre end den jeg havde de 3 uger i Singapore!
    2015-07-18 13.35.32.jpg 2015-07-18 13.35.25.jpg 2015-07-18 13.35.21 HDR.jpg


    Loungen var derudover rigtig fin, med super venligt personale. Der blev serveret cocktails (samt øl/vin/sparkling) fra 18-20 samt lette anretninger, som snildt kunne gøre en mæt.

    2015-07-18 19.35.52.jpg 2015-07-18 18.22.54.jpg 2015-07-18 18.01.07.jpg

    Morgenmaden kunne også spises i Exec. Lounge, men valgte at bruge restauranten på 1. sal som jeg også havde adgang til som HHonors Gold. Der var både kinesisk/indisk/malaysisk/western samt juice-bod - så sjælendt har jeg set så godt et udvalgt til en morgenmad :)

    Fitness var også udemærket med nye maskiner, og poolen var proppet, så fik ikke brugt.
    Fik late-check-out så jeg kunne tage sent tilbage til Singapore og fange mit fly :)

    Jeg anbefale dette hotel, hvis man vil bruge nogle dage udenfor Singapore til billigere shopping, golf eller bare nogle afslappende dage.
    Selv som et Cat 2 hotel, er dette rigtig god value for money med en pris på ca. 1/4 af tilsvarende hoteller i Singapore (ca. 500 per nat, el. 10.000 pts).
    Ydermere er der anderkendelse af statuskunder (også for Guld)


    PS: Hvis man er en børnefamilie, ligger der også et Legoland i JB (20 mins fra hotellet i Taxa) som kunne være sjovt at prøve :)
     
    Beaglen, Nielspg, Rikke Haugen Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil se om ikke også jeg kan få skrevet en anmeldelse af min tur med AirCanada's Dreamliner. Når jeg gør skal den nok komme op her :)
     

Del denne side