Rejseforsikring.

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Kasper, 3/7/15.

  1. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Hej. Står og skal tegne ny rejseforsikring snart, for 1 person og kun fritidsrejser.
    Har i nogle gode råd eller forslag til hvilken der er bedst?
    Har ved Gouda nu , men har haft træls oplevelse med dem. Kigger lidt på rejseforsikring i forbindelse med Mastercard hos Sydbank. Den dækker vist ok , blandt andet kan man ved bagage forsinkelse vælge at købe erstatnings køb for Max 3000 kr eller at få 750 kr nu og her i stedet , så slipper man for at skulle sende alle mulige papirer og kvitteringer ind. Det tiltaler mig lidt.
    Ved godt alle har fordele og ulemper, men hvad er jeres erfaringer?
    Mvh , Kasper
     
  2. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Hej Kasper,

    Har min rejseforsikring igennem et Sydbank Mastercard, og der har jeg haft gode erfaringer. Fik stjålet min pung i Kina og fik ikke anmeldt det til politiet da det lokale politi ikke kunne forstå engelsk og blev ved med at sende mig videre til næste politistation. Forsikringen dækkede selvom der ikke var en politirapport. Det var sidste år med, men jeg tror Sydbank har skiftet forsikringsselskab på deres rejseforsikring, i hvert fald på deres ungdomsrejseforsikring. Før var det Codan, men det vist Top Danmark nu.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Jeg har i hvert fald oplevet at få dårlig behandling af Gouda, som var aldeles uforskammede. Har købt ved Europæiske siden og har ikke fortrudt!
     
    Kasper "Synes godt om" dette.
  4. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Kan også anbefale Sydbank Mastercard.

    I deres Platinum udgave dækker de endda den oprindeligt bookede klasse i tilfælde af at man fx ikke når sit fly. De fleste andre jeg har set har regler om at indhentning af ens ferieplaner ved forsinkede fly sker på økonomi billet.
     
    Beaglen og Kasper "Synes godt om" dette.
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg har guld-platinum-elite++++ pakken ved Europæiske (eller i hvert fald den der dækker det hele ;))
    Jeg har endnu ikke haft brug for den, men jeg har kun hørt godt om, når folk endelig har problemer!
     
    Beaglen og Kasper "Synes godt om" dette.
  6. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg er netop skiftet mit rejseforsikringskort fra et Eurocard Platinum kort til Sydbank Mastercard Platinum, da Sydbanks nye Favorit fordelsprogram giver mulighed for at vælge 75% rabat på kort og familiekort, hvis man har andre forretninger hos dem.

    Eurocard forsikringen har jeg primært brugt til baggageforsikring og dækning af selvrisiko ved billeje, hvor den har virket problemfrit. Den har været administreret af SOS indtil sidste år, hvor de gik over til Codan.
     
  7. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Bumb

    Jeg overvejer at finde en anden rejseforsikring.

    Jeg har flg. ønsker:
    - Det skal være en årsrejseforsikring.
    - Dækning world wide
    - God bagagedækning
    - Skal helst dække privatdelen af kombinerede erhvervs/ fritidsrejser
    - Skal dække rejser af min. 45 dages varighed.

    Nogen forslag??
     
  8. mka83

    mka83 Dansk/norsk mile runner

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Europæiske er helt uovertrufne i deres service og hjælpsomhed. I 2013 havde jeg kraftigt behov for deres hjælp, faktisk alles hjælp, jeg havde året før erhvervet mig en lejlighed i Sharm i Egypten, jeg kan godt lide at dykke, man kan egentlig godt sige at jeg mere eller mindre boede dernede, når jeg ikke lige var i Bergen/Stavanger på jobb. Nå men jeg gik hen og blev rigtig syg dernede, virkelig syg, faldt om en morgen hjemme, vågnede igen fik fat i min chauffør, og kom på hospitalet, var der en uges tid, jeg havde fået diabetes type 1. En dag stod der pludselig en mand ved min seng, og ville have lidt over 6000 dollars for de første 4 dage jeg havde været der, plus resten når jeg blev skrevet ud. Shit, fik fat på min familie i DK, de kontaktede Europæiske, som så startede forhandlinger om frigivelse af mit pas, hospitalet havde konfiskeret mit pas, det skal lige siges hospitalet havde ikke fax eller telefon som kunne ringe udenlands. Lang historie kort, Jeg og mit pas blev frigivet fra fangenskab, mødt i lufthavnen af en dansk sygeplejer, fløjet til Hamborg med første fly ud af Egypten, kørt til Odense i taxi med sygeplejer hele vejen, og vidergivet til dansk læge. Det service..
     
    Beaglen, CHA211, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Godt at høre de gode historier!
    Jeg har pt. kun rejseforsikring via eurocard platinum hos Codan. Har haft brug for dem en gang da nogen havde ridset min lejebil, hvilket gik hurtigt. Lidt kringlet med ca. 10 dokumenter de skulle have, men så var pengene på vej efter 3 dage :)
    Jeg overvejer at tegne en ekstra forsikring hos tryg igennem Ida, da jeg med den anden F.eks. skal betale 500 kr for et opkald til dansk læge ved sygdom.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har netop rykket næsten alle mine forsikringer fra Tryg til Next inkl rejseforsikring som de tilbød sammen med indbo. Virkede meget fornuftigt men skal have detail læst vilkårne.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg har en årsforsikring worldwide med Europæiske.

    Jeg blev bidt af en hund her den anden dag, og blev rushet på hospital sent om aftenen, næste morgen klokken 9 ringede Europæiske at de havde fået en rapport fra det hospital jeg var taget på, om at jeg var ankommet til akutafdelingen og var blevet behandling.

    De ville blot høre om jeg havde det godt, og sige at alle regninger var afregnet allerede inkl. forudbetaling af 2x opsynstjek og en vaccine ved et af dem. Desforuden skulle jeg bare ringe til deres afeling i Brasilien, hvis jeg følte at jeg havde behov for mere behandling på et privathospital.

    Det er da den bedste rejseforsikring ever!
     
    Beaglen, tbh, CHA211 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg bruger som regel Worldnomads, som har IHI/Bupa som underwriter. Dvs dem der også er "sygeforsikringen Danmark", og har udmærkede erfaringer med dem.

    Jeg har også luret lidt på det produkt, The Regal Card har - se https://www.theregalcard.com
    Udover du får det dyreste Priority Pass, så har du også en rejseforsikring med. Den har dog nogle begræsninger. Fx max 30 dages rejser, og der er også lidt høj selvrisiko.
    Der er også conciergeservice med i pakken til $495.
     
    Beaglen, CHA211 og Kristian "Synes godt om dette"
  13. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Djævlen ligger i detaljerne. Fx hvis man når for sent frem til sin bookede business/first rejse og man så skal ombookes til et andet fly (fx hvis et indgående fly er forsinket eller man har siddet fast i metroen). Der har de fleste forsikringer en udtrykkelig betingelse at ombookingen er på Economy.

    Nogle få Mastercard Platinum forsikringer har ikke samme betingelse, men blot et max beløb som rigeligt kan dække business/first.

    En anden detalje at kigge på er om man i tilfælde af forsinket bagage kan vælge at få et kontant beløb udbetalt fremfor at at få refunderet efter regning. Der kan man typisk vælge enten at få 1000-1500 kr udbetalt kontant eller at få dækket efter regning til større beløb (fx 5000).

    Igen er dette kun noget som få forskringer har, og typisk dem med Mastercard Platnium eller lign.

    Der er en del flere af sådanne forskelle som virker banale, men som er afgørende "when shit hits the fan". Så altid sammenlig betingelserne nede i detaljen :)
     
    Beaglen, CHA211, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Lyder godt med jeres gode erfaringer med Europæiske. Desværre så dækker deres årsrejseforsikring kun rejser på maks 30 dage og der skal købes en særskilt forsikring til længere rejser.
    Den som jeg har nu i lb koncernen, dækker op til 60 dage.
    Det jeg egentlig gerne vil frem til, er at få adskilt rejseforsikringen fra mine øvrige forsikringsforhold. Jeg er helt åbenlyst eksponeret langt over gennemsnittet med mere end 100 ferierejsedage om året og en del af dem til mere eksotiske steder.

    Igennem de sidste 5 år har jeg således valgt at lade være med at anmelde mindre "skader" for at undgå en Peter og ulven effekt:

    - Lungebetændelse i Thailand. Regning ca. 1000kr for læge medicin etc.
    - Hotel og transport da Delta strandede mig i NYC over natten, uden at ville hjælpe. Regning ca. 1500kr
    - Svineinfluenza i USA, regning ca. 2500kr

    Ovennævnte tilfælde ville jeg ikke have været tilbageholdende med at anmelde til en rejseforsikring, som var separat fra mine øvrige forsikringer (bil, MC, indbo og ulykke). Men på en eller anden måde, så vil jeg helst undgå at blive stemplet som dårlig forsikringskunde.
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Netop, det er een af ulemperne ved min nuværende forsikring. Ombooking altid på economy.

    Netop derfor jeg spørger hér, og jeg kan forstå at flere anbefaler et Sydbank Platinum produkt.
    Det må jeg vist kigge nærmere på. Jeg er dog næppe så interessant for sydbank, da jeg hverken har store realkreditlån eller formue, der skal plejes:rolleyes:
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  16. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Er det en forsikring, du køber fra gang til gang, eller en årsrejsedækning?
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Fra gang til gang.
     
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg har en skræddersyet forsikring fra europæiske, som dækker uanset rejselængde - måske du skulle kontakte dem og høre hvad de kan gøre for dig?
     
    Beaglen og CHA211 "Synes godt om" dette.
  19. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Tak for tippet, jeg prøver at tage fat i dem, når jeg kommer hjem til december.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  20. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    min opfattelse er også at Europæiske er meget dyr... særligt hvis man skal afsted mere end de 30 dage
    men hvis den virker som den skal, så kan man vurdere om det er de ekstra penge værd. Som studerende er der dog rigtig billigere rejseforsikringer at hente via IDA og andre foreninger.. det koster omkring 400 kr. om året for en rejseforsikring via Tryg via Tryg (op til 60 dage)

    Selv har jeg Danske Banks MC Platin rejseforsikring og er godt tilfreds.. dog havde jeg nok aldrig valgt den hvis jeg selv skulle betale for den. Hertil har jeg også Diners (når rejsen er købt med kortet).. men det er jo også gratis som EBG ;)
     
    Beaglen og CHA211 "Synes godt om" dette.

Del denne side