Rejsegadget - OnePlus X med plads til 2 SIMkort

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 11/11/15.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Den nye OnePlus X har fået plads til 2 SIM kort. Dette gør den klart anvendelig for os der rejser en del. I mit tilfælde kan jeg så have mit US SIM kort i samme telefon, som jeg benytter normalt med mit DK SIM kort.

    Dertil er specs ganske udemærket og en pris på DKK 2.049,- er den bestemt ikke dyr.

    Læs mere her: https://oneplus.net/dk/x

    upload_2015-11-11_23-38-47.png

    Det samme gælder for den nye OnePlus 2 - den kan også have 2 SIM kort.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har faktisk lige bestilt to for et par dage siden - venter på at de kommer med posten! Det kan være jeg får et par invitationer snart hvis andre også vil have en
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Glæder mig til en lille test beskrivelse og om den er værd at kigge nærmere på :)
     
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg har Oneplus One, som er en fantastisk telefon til pengene, men hvis du får problemer og skal kontakte deres "kundesupport" så bered dig på et Kafkask helvede af dimensioner....
     
    Flemming Poulsen, THammer og jefi99 "Synes godt om dette"
  5. Tracebuzta

    Tracebuzta www.intheair.dk

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    70
    Point:
    18
    Såfremt nogen "falder over" en invitation til en OnePlus X, modtager jeg da MEGET gerne :)
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er ret overbevist om at OnePlus bliver min næste telefon.
     
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Jeg havde OnePlus One og var rimelig imponeret i starten. Men da den spontant begyndte at 'trykke' på touchskærmen underlige steder, blev jeg irriteret. Selv den mindste regndråbe kunne få skærmen til at gå amok. Og når man bare kan stå og se på, mens telefonen selv bevæger sig ind i diverse apps og trykker på knapper, så bliver jeg lidt panisk.

    En overgang kunne jeg heller ikke trykke på den øverste fjerdedel af skærmen.

    Jeg skrottede derfor telefonen en overgang, men efter fire-fem måneder fandt jeg den frem igen. På magisk vis virker skærmen perfekt. Til gengæld kan telefonen i dårlige opladere være 16 dage (!) om at oplade, mens 'gode' opladere kan gøre det på en dag.
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  8. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det største "problem" med OnePlus X synes at være den manglende understøttelse af de amerikanske LTE frekvenser (når man ser på EU-versionen). Så vidt jeg kan se understøtter den kun frekvensbånd 5 som AT&T vist anvender nogle steder i landet.

    Men ellers må det jo siges at være meget telefon for ganske få penge.
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er der stor forskel på OnePlus X og OnePlus 2?
     
  10. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    "Kæmpe" forskel så at sige. Nu har jeg ikke modtaget min ONeplus X endnu, men ud fra målene kan jeg se at den er på størrelse med min Nexus 5, som er noget mindre end Oneplus 2 som min ven har. Hans er simpelthen for stor til at jeg kan bruge den med en hånd, og det er i hvert fald meget væsentligt for mig
     
    tbh "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er 2'eren til at få fat på endnu?? Hvad med specs?
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg mistede interessen for oneplus x med det trådløse netværkskort. Jeg skal ikke have flere devices der ikke understøtter 802.11ac! Oneplus Two kunne måske være interessant, dog ingen NFC
     
  13. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Rygter siger at 3 like home inkluderer USA fra 16 november.
     
    jefi99, Flemming Poulsen og tbh "Synes godt om dette"
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Fedt hvis det er sandt, men de skulle vel også gøre noget for at være foran de andre nu hvor det bliver gratis for Alle i EU... Det viser vel også lidt hvor meget der egentligt bliver taget ekstra nu, hvis de bare kan gøre det uden videre...
     
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Fra 3s hjemmeside
    "3LikeHome udvides 16/11 med hele 4 nye lande: USA, Singapore, Puerto Rico og de Amerikanske Jomfruøer"
    Så fri roaming i US - godt man har et abonnement hos dem og hvis I ikke allerede har det skynd jer at skift. De 99kr om måneden for 4t tale/4gb data med fri roaming i det meste af Europa og nu US gør det er mange hestehoveder foran konkurrenterne efter min mening.
     
    Flemming Poulsen, THammer, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg skrev til ONEPLUS sidste torsdag efter at have læst denne tråd og fik allerede idag denne
    invitation - tror nu ikke jeg gør brug af den efter de ovenstående kommentarer!


    You’re invited
    [​IMG]

    Congratulations, you have just received an invite to purchase the OnePlus X.

    OnePlus X

    Claim within 3 days!

    This invite is valid for: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Finland, Czech Republic, Denmark, Estonia, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Spain, Slovakia, Slovenia, Sweden, United Kingdom
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik samme, prøvede at se om den kunne bruges til oneplus 2, men desværre. Kan heller ikke beslutte mig med 2'eren. Ingen NFC, og den er kæmpe.. Og 3000 kr... Men hvis jeg ikke kan få et invite er det jo også lige meget!
     
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Synes ikke størrelsen på 2'eren er noget problem - har en Oppo Find7 som også er 5,5"; det vænner man sig til, omend det til tider er lidt irriterende at den ikke kan ligge i bukselommen mens man sidder ned... til gengæld er det rigtig rart med en stor skærm når man så bruger den.

    Dealbreakeren for mig er mest at Oneplus Two ikke har NFC og rapid og/el. trådløs opladning.

    Oh well, hvor kan man melde sig til en invitation til Oneplus Three eller X2? ;)
     
  19. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg vil bare give et godt råd! - det er en nødvendighed at have enten en reserve eller firma telefon i kan bruge hvis i skal have tlf til reparation hos Oneplus.

    For mit vedkommende gik der:

    1. 6 uger fra jeg oprettede en "Ticket" til jeg fik ombyttet tlf pga kendt hardwarefejl

    2. 2 af de 6 uger var perioden der gik fra telefonen blev sendt til Oneplus og der kom en ny retur, glad for min firmatelefon der.

    3. Jeg har brugt godt og vel 5 effektive timer, på at besvare adskillelige dumme spørgsmål fra +10 forskellige Oneplus supportere, uploade myriader af screenshots, .amr filer samt lade Oneplus få fjernadgang til min tlf via min PC for at tjekke den derigennem før de ville lave en reimbursement.

    Set i bagklogskaben ville jeg ikke have købt den, uanset at den er 50 % billigere end andre med tilsvarende egenskaber,
     
    clager "Synes godt om" dette.
  20. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg har haft mine Oneplus X længe nok til at sige et par ord om det. Jeg kommer fra en Nexus 5 som bestemt ikke er en dårlig telefon, og lidt i samme prisklasse (tilbage i 2013). Har haft over 16 android telefoner og ved efterhånden hvad jeg vil have, af samme grund vender jeg altid tilbage til Googles "rene" android.

    Byggekvaliteten er helt i orden! Glas og metal gør den super lækker at se og holde på, specielt i forhold til plastik telefoner - den føles langt over sin prisklasse. Knapperne føles gode og den notification switch på siden er super fed! Jeg er glad for at Oxygen OS har bevaret et rent android look, med lidt features som bare spiller. Jeg har droppet både LG og Samsung pga. deres massive justeringer i android. Så det kan jeg godt leve med, selvom det tager lidt ekstra tid at få den nyeste android version. Jeg har stødt på lidt problemer, fx at software knapperne dækker over send knappen på min snapchat app, så jeg er nødsaget til at bruge capacative knapper på telefonen

    Skærmen er ekstrem flot, og AMOLED giver nogle virkelig dybe sorte farver fordi de pixels slukker helt (red: strømbesparende). Selvom min Nexus 5 også havde en fullHD skærm er det en klar opgradering! Når man får en notifikation tænder skærmen for få pixels der viser den, på samme måde som når man tager den ud af lommen - fungerer super godt!

    Kameraet har jeg ikke rigtig brugt endnu, men jeg kan allerede se at den ikke tager de flotteste billeder til stor skuffelse. Batteriet kan jeg ikke rigtig bedømme endnu da jeg ikkar har haft en normal dag med den.

    Til 2000 kr synes jeg der er meget telefon for pengene!

    Jeg vidste faktisk ikke at den ikke havde 5GHz support. Jeg mærker det kun når jeg downloader apps ift min Nexus 5, men det er klart et minus! Den trækker alligevel 40-50Mbps på 2.4Ghz. Ingen NFC kan jeg leve med, da jeg kun bruger det til MobilePay i supermarkedet en sjælden gang imellem.

    Noget jeg er meget ked af er manglen på trådløs opladning, det bliver man hurtigt rigtig glad for.

    Hvor ofte bruger du NFC? Jeg tror mere problemet er størrelsen, nu ved jeg ikke om du har haft en så stor telefon før, men jeg synes det var forfærdeligt irriterende med større end 5" (Havde en Sony Z3, som en kæmpe plade chokolade i lommen) fordi den bruger uhandy at have på sig og bruge med en hånd.

    Jeg får nok ikke så meget tid til at skrive om den da jeg lige har fået samsungs nye UHD TV til test, men hvis der er spørgsmål så skal jeg nok prøve at besvare
     
    tbh, asf og clager "Synes godt om dette"

Del denne side