Rejsehjælp: Må man rejser med histologiske prøver inden for EU??

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af alexanderln, 23/2/17.

  1. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Hej alle

    Forsøger at sende et spørgsmål videre fra min kæreste som omhandler transport af "biologisk" materiale. Hun har nogle fixerede histologiprøver/vævsprøver som hun utrolig gerne vil have med i håndbagagen så de ikke bliver beskadiget. Helt specifikt lyder spørgsmålet:

    "I am looking for someone with experience with travelling with histology sections in their hand luggage on flights within EU.

    I am in Vienna to perform sectioning and I need to travel back to UK with my sections for staining with a automatic stainer and I am searching for the best method to ship them back without loosing any slides in the process. I am going to have approximately 500-1000 slides,,

    Nogen af jer med OBC erfaringer der kender til regler for transport med sådan et slags materiale?

    Flyselskaberne er Austrian og SAS.

    På forhånd mange tak

    Alexander
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,126
    "Synes godt om" modtaget:
    8,185
    Point:
    113
    Var lige ved at tilbyde min arbejdskraft :rolleyes:
    Min viden er begrænset, eller nok rettere ikke eksisterende, men består problemet i at det er væske?
    jeg googlede mig til denne der sagde at det ikke kan lade sig gøre med væske:, men ved ikke om det er noget der er sammenligenligt http://www.esrf.eu/Infrastructure/Safety/Experiments/Biology_Experiments/travelling-with-samples
    Derudover, er det også potentielt et problem med sådan noget, hvis det skulle igennem en x-ray scanner?
    Har hun snakket med lufthavnen?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,359
    "Synes godt om" modtaget:
    5,813
    Point:
    113
    Det burde jeg måske have sagt:

    1) Det er ikke væske. Det er faste og ultratynde skiver med væv som er fixeret med formalin/parafin

    2) Der er ikke noget problem med X-ray eller lignende. Det kan det sagtens tåle

    Så er næste skridt bare at høre lufthavnen, eller er der nogen der har erfaringer med transport af materiale som dette?

    og tak for linket, @tbh men det er lidt svært at klargøre hvilken kategori af biologisk materiale der er tale om da det egentligt er dødt/fixeret materiale, hvor det de snakker om i linket er mere levende væv eller proteinprøver.

    og tak for tilbuddet, tror dog ikke en obc bliver nødvendig ;)
     
    Henry, PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    Jeg tror desværre, at du er nødt til at gå den tunge vej via customer service
    70102000, som forhåbentlig stadig har cargo afdelingen som backup indenfor kategorien Dangerous Goods (Cargo afd. er og skal være experterne indenfor al slags transporter).
    Der sker ikke noget ved at høre customer service´s reaktion på dit spørgsmål.
     
    alexanderln, tbh og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side