Rejseinspiration / Find min rejse

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af miri90, 19/5/19.

  1. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    410
    "Synes godt om" modtaget:
    805
    Point:
    93
    Hej,

    Naturligvis inspireret af at jeg selv kan bruge noget hjælp med at planlægge en rejse, tænkte jeg at oprette en tråd alle kan bruge, hvis man søger inspiration/råd/tips til sin næste rejse. Både hvad angår valg af rute, destination, hotel osv. (beklager hvis en lignende tråd allerede eksisterer).

    For mit eget vedkommende leder jeg efter en rejse på ~ 10 dage midt/sidst i november for 4 personer. Det skal være langrute og vi er åbne for det meste, men mit rejsehjerte vil helst krydse nye lande/byer af listen. Ideelt vil rejsen tage os forbi en storby hvor vi kan bruge 1-2 dage, for derefter at rejse videre til et resort hvor der kan holdes badeferie. Helst tæt på strand.

    Min største udfordring er at jeg faktisk aldrig har rejst i november, og er derfor usikker på hvordan vejret arter sig i henholdvis Asien og Sydamerika som jeg har kigget mest på. Da vi som nævnt gerne vil bruge en uges tid på solstolen er vejret en faktor. Hvad angår Sydamerika har jeg kun været i Venezuela for 15 år siden, ellers ingen erfaring. Så råd og inspiration her kan virkelig bruges.

    Det er selvfølgelig ikke et must med nye destinationer, men bestemt foretrukket. Bl.a. er følgende allerede besøgt:
    - Hong Kong
    - Malaysia (Kuala Lumpur, Penang, Langkawi)
    - Thailand (Bangkok, Koh Samui, Phuket, Krabi)
    - Singapore
    - Vietnam (Ho Chi Minh, Phan Thiet)
    - USA (Florida, Californien)
    - Dubai

    Hvad har jeg selv overvejet indvil videre?
    - Shanghai og videre herfra (dog synes jeg der er meget langt til stranddestinationer?)
    - Bali (enten direkte eller med 1-2 dage i Bangkok, Singapore etc)
    - Taiwan, Philippinerne, Okinawa som stranddestination (erfaringer søges)
    - Sydamerika (Til Rio, Buenos Aires etc og videre derfra)


    Betragt ovenstående som en challenge og hjælp en fellow PN'er med at lave den optimale rejse :p
    Vi flyver som udgangspunkt PE. Biz hvis rette tilbud dukker op. Mellemlandinger er ok, hvis transittid er relativ kort. Ex BLL at foretrække, men CPH/HAM kan også være aktuelt.

    God søndag til alle.
     
    Senest redigeret: 19/5/19
    MaleneChristensen, Beaglen, T4L og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Hvorfor ringer du ikke til nogle rejsebureauer og lufter dine ideer og hører hvad de kommer op med?
    Efterfølgende kan du selv tjekke om om du selv kan gøre det bedre :)
     
    Beaglen, miri90 og Henry "Synes godt om dette"
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    410
    "Synes godt om" modtaget:
    805
    Point:
    93
    Kunne man selvfølgelig sagtens. Jeg håbede dog på nogle erfaringer og anbefalinger herfra :)
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det kan jeg godt forstå. Jeg må indrømme, jeg synes ofte rejsebureauerne er meget låst fast til netop de hoteller de har en aftale med. Det har været min erfaring, at det var ligesom dét, altså lidt af en hyldevarer selvom de påstår de "skræddersyer".
     
    SebastianBruun, Beaglen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Til badeferie er Maldiverne i november et godt bud. Det er lettere off season så priserne er ikke helt i vejret, mens det rigtige vejr burde være fint.

    Jeg har selv haft kigget på badeferie i Vietnam på samme tid. Blev dog skrottet pga. dykning er dårligt på tidspunktet, det ved jeg ikke om er relevant for dig.
     
    Jeblin, T4L, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    410
    "Synes godt om" modtaget:
    805
    Point:
    93
    Dykning er ikke et væsentligt parameter for mig. Men ellers kan jeg kun tale godt om Phan Thiet / Mui Ne til badeferie. Var der i marts ‘18 og det var virkelig værdi for pengene. Eneste downside er vel at man har 3-4 timer i bil fra Ho Chi Minh, hvortil man flyver.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  7. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,074
    "Synes godt om" modtaget:
    4,570
    Point:
    113
    For mig et af de mest fascinerende destinationer jeg nogensinde har været til er Walvis Bay i Namibia, hvor havet møder ørkenen. Der er simpelthen noget meget særligt over dette sted og så er det alligevel ikke overrendt af turister. Man kunne f.eks. flyve til Cape Town i Sydafrika, tilbringe et par dage der og derefter flyve videre til Walvis Bay. Så kunne man eventuelt også leje en bil og køre op til Etosha National Park og bruge 2 dage til en kør-selv safari der, hvis man er til den slags ting. Bare som inspiration. :)
     
    Jeblin, MaleneChristensen, Erwin Lansing og 8 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side