Rejsemontørens Rejselog

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nj4220, 28/6/17.

  1. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    DGSM har startet en rejselog :eek: Tænker, at hvis de gamle sure mænd kan lave en rejselog, så kan de glade unge gutter det også :Do_O

    Spændende rejser har der ikke været det store af i år, udover skiferien i uge 3 har samtlige rejser været mellem DK - Norge :confused:

    Rejser dog hjem imorgen for at gå på en, synes jeg selv, velfortjent 7 ugers ferie :)
    De første 5 dage går med ned pakning af lejligheden i Horsens, da vi hiver teltpælene op og flytter til hovedstaden efter ferien, men derefter bliver det ferie for alle pengene.

    4 Juli sætter vi kursen mod USA for at fejre uafhængighedsdagen i Houston og rigtig påbegynde årets sommerferie :)

    Ruten er "flydende" og vi er endnu ikke sikker på hvor vi vælger at køre hen, dog starter vi Houston og slutter i Los Angeles.
    Ellers ser det ud som vedhæftet.
    Første beskrivelse følger med første flyvning imorgen Oslo - Billund.

    Stay tuned... :D:p
     

    Attached Files:

    jespersm, Henrik Olsen, Beaglen og 14 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    2017 Flyvning 1-27: Bll - Cph - Oslo + én skiferie i Østrig.
    Intet spændende at berette, bare transport :D
     
    Beaglen, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Dammit. Godt det ikke ligger til mig at blive misundelig. For så ville jeg være grøn nu... :D
    Rigtig god tur.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Glæder mig meget til at høre om Fransk Polynesien delen :)
     
    Henry, Ulrik og Nj4220 "Synes godt om dette"
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek: Er ikke rigtigt klar over om jeg skal være smigret eller vrissen..... Nå jeg gør selvfølgelig det jeg er bedst til, sætter mig over i hjørnet ved pejsen, og skuler ondt efter knøsen......:mad::mad:
     
    Ali Taran, Beaglen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Kan forsikre dig om at det er ren smiger :)
     
    Henry, PENSIONISTEN, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Husk tøfler og varmetæppe!!
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    2017 Flyvning 28: Oslo - Billund SAS Plus

    En stille dag på kontoret for mit vedkommende, gik mentalt på ferie allerede mandag, fik dog afsluttet alt som måtte færdiggøres og kan gå på ferie med ro i sindet :D

    Valgte idag at køre fra Tønsberg mod Gardermoen hele 5 timer før afgang (normalt 1t 45m) da jeg sidste gang missede min flyver, da det tog 4 1/2 time at køre.

    Idag var der absolut ingen problem og sidder nu i lufthavnen 3 timer før. Godt man kan smutte i loungen :)

    Sidder nu og ser Caroline Wozniacki lammetæve sin modstander, men jeg får en øl og nogle kødboller i tomatsauce (hvorfor er der ingen hottere :()

    EDIT: Kl 15:00 skiftede menuen og nu kom hotterne! Wuhuuu :) det er vel lovligt at køre dobbelt op på pølse?

    Kan desuden berette at der idag er noget razzia, hvor politiet tjekker næsten alle, som har ærinder i og udenfor lufthavnen - nogen der ved noget?
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 29/6/17
    Henrik Olsen, Baadsgaard, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    2017 Flyvning 29: Billund - Frankfurt LH Eco

    Idag var det op kl. 03:00 og få lidt kaffe i hovedet inden vi kl. 04:00 kørte mod Billund for at starte rejsen mod Houston.

    Sætter virkelig pris på mit guldkort, da vi derved kunne business check in og fast track og derfor 10 minutter senere sad i King Amlet og spiste rundstykker og nå ja, drikke lidt mere kaffe :)

    Vi fløj med en A320-200 og må indrømme at det nemt kunne blive en yndligsmaskine til kortdistance. Masser af benplads og fint brede sæder, der kan tanten sgu godt pakke sammen, man sidder bedre på Eco hos LH end på plus hos SAS. :eek:

    Kæresten fik SSSS og blev valgt ud til ekstra tjek i Frankfurt, dog blev hun vist forbi de andre som stod i kø, mon de kunne se vi rejste med *A status?

    Det var hurtigt overstået og efter interview, hvor det blev fastlagt at hun i 2010 havde mistet sit kørekort o_O sidder vi nu i Senator Lounge og spiser lidt mere morgenmad :p

    Dejlig rummelig lounge, med et fantastisk godt udvalg og nogle dejlige møbler.
    Og så var der en kæmpe slik skål #whatsnottolike ;)

    09:15 boarder vi LH440, en A380-800 maskine og vender snuden mod Texas.

    Stay tuned....
     

    Attached Files:

    Jeblin, asf, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nej det var quads der gjorde hun blev pillet ud. Nogle steder rydder de båndet helt så man har sin egen station. Det svinger lidt. Men det var derfor hun fik special behandling. God tur! Spis queso, brisket, ribs, mere queso, steaks, en god burger og se noget rodeo.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    2017 Flyvning 30: Frankfurt - Houston LH Eco

    Sidste stræk fra Frankfurt til Houston inden ferien for alvor kan begynde.

    Fløj med A380-800 maskinen og havde egentlig forhåndsvalgt, at kæresten og jeg skulle sidde ved siden af familien, men i og med vi havde foretaget to forskellige bookinger, havde de alligevel flyttet de andre ovenpå, tak for det LH. Hvad er ideen så med at kunne vælge på forhånd.
    Nå, men jeg fik så en "amerikansk" kvinde som siddemakker, fyldte en masse og var sov hele turen, så måtte nærmest klatre over hende for at kunne strække benene.
    Laaaaaange 10 timer, hvor mit forhåndsbud på 700€ pr. Pers. Desværre ikke gik igennem.

    Ellers har dagen idag stået på 4th of July og har snakket med en masse søde og gæstfrie amerikanere. Det kunne vi altså lære noget af derhjemme, alle kigger ned i jorden eller i deres sk**e telefon konstant, herovre hilser folk og man blir konstant mødt med et smil :)

    Nu skal jeg til køjs efter 25 timer uden søvn, det med at sove i et fly duer jeg simpelthen ikke til, så jeg har lidt at indhente.

    Stay tuned...
     
    Beaglen, Jeblin, asf og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Houston, Texas - US & A.

    Vågnede op kl. 05 godt jetlagged efter flyrejsen.
    Kunne ikke sove mere og det kunne de andre heller ikke, så vi smuttede i træningscentret og fik svedt godt igennem inden turen gik ned til den dejligste morgenmadsbuffet kl. 08 med frisk frugt og alverdens vafler, kager og omeletter.

    Om eftermiddagen kørte vi i Houston Premium Outlet og shoppede tøj til turen, havde kunne pakket tøj til to dage :)
    Ialt shopping for 4.000$ = gode point på mastercardet :)
    Har fået lavet en super deal med de 4 andre, som er med. Alle køb blir på mit kort og så mobilepayer de mig løbende *kaaaatjiiiing*

    Idag d. 6/7 var vi ude og se Houston Space Center, desværre løb vi ikke ind i Hr. Mogensen :( måske han er på basen i Orlando.
    Spændende sted og med en masse sjove features man kan prøve, bestemt besøget værd.

    Imorgen går turen med San antonio hvor vi skal besøge Seaworld og måske Six Flags, vi skippede Dallas og kører i stedet mod vest :)

    Stay tuned...
     

    Attached Files:

    mhsalv, PENSIONISTEN, klausbm og 13 andre "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    San Antonio, Texas - US & A.

    Fra Houston gik turen til San Antonio, hvor vi tjekkede ind på Wyndham San Antonio Riverwalk.

    Bilen blev smidt ved valetparkering og tjek ind forløb smertefrit, reservationen var ikke tikket ind endnu, da jeg bookede kun 15 minutter inden vi ankom, vi blev derfor tilbudt noget at drikke i baren og vi fik derfor en Bud light mens vi ventede.

    Vi fik vores værelser som var rigtig fine med store senge, masser af plads og pænt toilet.
    Sengene var meget levende (bløde) og da jeg pr. automatik vender mig et sted mellem 400-6000 gange inden jeg falder i søvn tog vi hver vores dobbeltseng :)

    Til aftensmad valgte vi en fin restaurant ved navn Gwendolyn, som var lidt pricy (450$ for 4), men absolut alle pengene værd. Rigtig god service og opmærksomme tjenere.

    Om morgenen ventede den bedste morgenmadsbuffet på turen indtil videre.
    Der var kort sagt ALT og høflig og hurtig betjening af tjenerne hvis man manglede noget.

    Efter morgenmaden kørte vi til Seaworld for at befri Willy.
    Her fil vi 8-9 timer til at gå, med alt fra forlystelser og dyreshow til ædegilde :)
    For 30$ kan man spise og drikke på alle restauranter i parken én gang hver time, vi mådeholdige europæere nøjedes med 3 måltid i løbet af dagen.
    Troede egentlig at Seaworld var ren dyreplagerie, men de har siden åbningen avlet 28 spækhuggere som er sluppet fri og redder mere end 30.000 dyr, så hvis prisen for alt det er 4 spækhuggere i er bassin, så for min skyld ingen alarm. (OBS: Alle here bedrevidende dyreaktivister, gem jeres kommentarer, jeg har set blackfish og jo jeg synes også det er synd, men hvis det er prisen for at samle penge til at redde så mange andre dyr, så okay. Tag jeres Greenpeace/seashepherd shit til et andet forum)
    Vi nød dagen og blev stegt godt igennem i 45 graders varme

    Wyndhan er indtil videre en favorit og vi forsøger os nok med en af kædens andre hoteller igen imorgen :)
    Bestemt anbefalelsesværdig og med en pris til ca 1200kr pr. nat

    *Beskrivelsen er lidt sent på den, vi kørte igår mod Phoenix (15 timer) mere om den tur senere eller imorgen :)

    Stay tuned...
     

    Attached Files:

    mhsalv, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    Phoenix, Arizona - US & A

    Som beskrevet tidligere tog vi et langt sejr træk mod Phoenix og sprang ellers planlagte El Paso over.
    Vores bartender fortalte at det var et bump på vejen og ikke en overnatning værd.

    Vi ankom derfor i Phoenix omkring kl 22:30 og tjekkede ind på nogle igen flotte værelser på Wyndham Garden.
    Om morgenen stod den på morgenmad inden vi skulle ud og udforske byen - den var dog ikke så luksus som på Wyndham i San Antonio, men den havde de vi havde brug for.
    Æg og bacon, pølser, pandekager, frugt, vafler og alverdens morgenmadsprodukter.

    Hotellet havde også møntvaskeri - juhuuuuu!
    Endelig kunne 5 dages træningstøj, som var skyllet op og smidt i en pose, blive vasket :)

    I Phoenix var vi ude på en rigtig amerikansk minigolf bane, 3 kampen var begyndt og lillebror valgte minigolf som første disciplin.
    Første stik tog jeg og i næste disciplin er valget faldet på tennis :)

    *billed med bilen
    Mødte en strisser da vi stod og tog billedet af denne bil, han mente ikke, at en handicappet kunne hverken køre den eller komme op i den, så han ville få den slæbt væk, hvis ingen dukkede op indenfor 10 min. (Er tilbøjelig til at give han ret)

    Next stop Las Vegas, med Grand Canyon på vejen. (Igår)

    Stay tuned.
     

    Attached Files:

    mhsalv, Grisefod, tbh og 13 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Glæder mig til næste del :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,805
    Point:
    113
    Vegas - yaay, jeg er fan!!
     
    Henry, clager og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Vegas og især området udenom - er jeg stor fan af.... der er så meget at se. Glæder mig til dette afsnit :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,450
    Point:
    113
    VEGAS BABY!! Del 1 af 2
    Vi ankom til Vegas efter en tur gennem Grand Canyon på vejen.
    En super flot tur gennem Sedona og langs Grand Canyon fra øst mod vest.
    Brugte en 2-3 timer og gjorde holdt ved stort set hver holdeplads for at tage billeder af dalen, man forstår hvorfor folk valfarter ud for at se stedet.

    Nå, men vi ankom til Vegas d. 12/7 og røg direkte i fælden. Druk og fest fra vi ankom, derfor den sene update :)

    Vi fik tjekket ind på Mandalay Bay sent torsdag og røg direkte på natklub, sov længe dagen efter og stod op til verdens bedste morgenmads buffet, sådan føltes det hvertfald efter rigelige mængder alkohol ;)

    Dagen derpå gik med afslapning ved poolen og terningespil om aftenen, ingen videre succes og der røg nok 6-700$ på 30min, men det var nu meget sjovt :)
    Igår tog vi til poolparty med IceCube på Daylight BeachClub og lige til denne koncert var vi vesterlændinge i undertal, vi faldt dog i snak med nogle lokale fra Vegas, som inviterede os op i deres private afsnit, hvor der igen var rigeligt med flasker og snacks.

    Koncerten var vistnok udmærket, den står lidt uskarpt i erindringen :D men sjovt det var det ihvertfald.

    Idag har vi daset ved poolen hele dagen, spillet terninger, idag med større succes og nu leder vi efter et poolparty til Iaften, ellers snupper vi nok en Tiesto koncert. Til jer over 40, så er det elektronisk musik og helt sikkert ikke noget som finder vej til dansktop listen :rolleyes:

    Imorgen plejer vi nok tømmermænd og har planer om et smut i outletcenteret ude ved Stratosphere Tower, måske et smut op og hoppe ud fra tårnet igen :)
    Desuden skal vi på Heart attack grill og kigge på Fremont Steeet om aftenen.
    Bonusinfo: Den største burger på HeartAttack indeholder 20.000 kalorier og hvis det ikke er nok kan man tilkøbe 40 skiver bacon :D:cool:

    Vegas fordærver os, men vi elsker det - her er skønt.

    Stay tuned..
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 16/7/17
    mhsalv, klausbm, Jeblin og 11 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,246
    "Synes godt om" modtaget:
    6,489
    Point:
    113
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Tiesto er super fed og jeg er over 40 :)

    Har set ham i Vegas - sidste gang i februar i år - og jeg kan sige dig at der var smæk på. Kom til Vegas lørdag aften og fra Europa og så direkte til koncerten, som sluttede klokken 04:30 lokal tid. Pænt træt dagen efter :)

    Så giv bare gas :)
     
    asf, Henry, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side