Rejsende her!

Poster i 'NYANKOMNE, VELKOMMEN' oprettet af Nicolai Tornhøj Pedersen, 20/12/13.

  1. Nicolai Tornhøj Pedersen

    Nicolai Tornhøj Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej alle, som alle andre vil jeg også gerne sige rigtig godt initiativ. Jeg har fulgt lidt med på diverse US sider omkring freguent flyer programmer, men mange af dem kan man desværre ikke bruge i DK.

    Men glæder mig til at følge med, rejser blandt andet til Australien til Januar med Emirates, og det ville selfølgelig være kedeligt at lade de miles gå til spilde. Så gode råd til hvad man kan gøre med dem modtages.

    Venlig hilsen Nicolai.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    131
    Point:
    43
    Emirates er jo noget specielle da de ikke er med i nogen alliance.
    Men flyver du meget med Emirates, kan du jo blive medlem af Emirates bonusprogram og tage det derfra?

    Måske har det blivet nogen mulighed for opsamling med Qantas bonusprogram, men det ved måske nogen andre?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Hejsa,

    Der er muligheder men det skal passes lidt ind. Det beksrives her: http://www.qantas.com.au/fflyer/dyn/partners/emirates-faqs

    upload_2013-12-20_22-48-21.png
     
  4. Nicolai Tornhøj Pedersen

    Nicolai Tornhøj Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Tak for svar, min billet er med et EK flight nummer.
    Så jeg kan sætte dem over i qantas bonusprogram, som så er medlem af oneworld.

    Rejser normalt ikke meget udover ferie, men her næste år vil jeg rigtig gerne rundt omkring i oceanet og eventuelt Asien også.
    Har i nogen gode råd til hvordan jeg kan optimere min points opsparing, til denne tur?
    Allerede har jeg fundet ud af, at jeg ligeså godt kan booke mine hostels via hotels.com, også få en gratis overnatning pr. 10 overnatning. :)
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Hej Nicolai,

    Jeg vil lige reklamere lidt med vores medlemspræsentation først som jeg håber du vil udfylde: http://forum.bonusfeber.dk/index.php?threads/medlemspræsentation.6/

    Med hensyn til dit spørgsmål så er det de rigtige tanker du gør dig, men jeg vil også lige spørger om du har overvejet en "Round the World" billet eller en regional billet såsom en "Circle Pacific Fate" i Star Alliance (de andre alliacner har tilsvarende muligheder).

    Se her fra Star Alliance: http://www.staralliance.com/en/fares/circle-pacific/

    Dette giver en god billettype med en del muligheder for ruten og samtidig optjening - det hele drejer sig jo om at få den bedste tur til pengene og ikke betale for dyrt for pointene alene.

    Men for at hjælpe rigtigt meget så skal du nok dele lidt mere om dine tanker og hvorhenne, hvor mange lande og budgettet for det - dette er jo oftes en begrænsende faktor :)

    Hilsen
    Henrik
     
  6. Nicolai Tornhøj Pedersen

    Nicolai Tornhøj Pedersen Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Jeg vil lige få introduceret mig selv.

    Nej, dem har jeg slet ikke haft kigget på, og desværre heller ikke kendt til.
    Men det var godt nok mange stops på en billet, lidt flere end jeg havde regnet med. :)

    Jamen min tanke har altid været, at jeg rigtig gerne ville ud at rejse når jeg blev færdig med min uddannelse.
    Det er jeg så blevet nu, og mit første stop er Sydney, Australien til Januar. Billetten jeg har bestilt er fundet ud fra at finde det billigste, gav omkring 9000 for den, tur retur med mulighed for at lave afrejse datoen om, da jeg ikke kunne bestille et helt år frem.
    Indtil videre har jeg ikke lagt de store planer (kan være det bider mig i røven, i forhold til det bliver dyrere), men regner med at tage ruten, Sydney, Cairns, Darwin, Adelaine, Melbourne også efter det videre til Fiji, New Zealand også se der fra.

    I Australien har jeg bestilt et Working Holiday visa så jeg også har mulighed for at arbejde dernede.

    Budgettet er hostels og økonomi billetter, har ikke behov for at bo på fine hoteller eller flyve på First Class med Lars Lykke, selvom det kunne være sjovt at prøve.

    God jul til jer alle! :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.

Del denne side