Reserver din Lufthansa-flyvning i 48 timer

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Flemming Poulsen, 31/5/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Vi kender sikkert alle den stress, der kan opstå når man skal planlægge sin ferie og finder enten en flybillet eller et hotel til en god pris, men stadig mangler at få andre ting til at falde på plads inden man er komfortabel med at betale for en ikke-refunderbar flybillet for hele familien. Det kan være ferien skal godkendes af chefen, hundepasningen skal arrangeres, familiemedlemmer man skal besøge skal kontaktes eller lignende. Derfor er det ofte en stor hjælp hvis man får muligheden for at reservere sin flybillet og får lidt tid til at arrangere disse inden betalingen skal falde og man er bundet til købet.
    SAS har i flere år tilbudt 24 timers fortrydelsesret på alle billetter. Det er noget jeg selv har benyttet mig af flere gange og virkeligt værdsætter. Faktisk tror jeg flyselskabet vinder på dette, da jeg ofte har valgt en lidt dyrere afgang end konkurrenterne har kunnet tilbyde netop for få denne mulighed for at få rejseplanerne på plads.
    48 timers frist med Lufthansa – men dog med et gebyr
    Nu indfører Lufthansa, at man kan reservere sin flybillet i hele 48 timer inden man skal betale for den – og det giver et endnu bedre vindue for at få de endelige rejseplaner på plads før man skal tømme familiens feriekonto. I forhold til SAS’ 24-timers gratis afbestillingsfrist, så opkræver Lufthansa dog et gebyr for denne service, hvis du vælger at afbestille eller ikke bekræfter din booking indenfor de 48 timer. F.eks. kr. 220,- for en booking fra København til Florida t/r. Gebyret er pr. booking og ikke pr. person.
    [​IMG]
    Sådan ser bestillingsvinduet ud, hvis du udelukkende har valgt Lufthansa afgange. Hvis du ønsker at sikre din bestilling og prisen i 48 timer, så tryk på “Secure Your Fare”. Husk at det koster et gebyr på kr. 220,- hvis du vælger ikke at bestille og betale billetten.

    Ikke alle ruter
    ..og dog. Det gælder Lufthansa-ruter. Dvs. hvis alle flyvninger i booking er med Lufthansa, så har du denne mulighed. Hvis du f.eks. har en booking hvor du flyver med SAS på en af turene fra Danmark til Tyskland, så er det ikke muligt, så hvis du er interesseret i denne mulighed, så skal du sørge for at finde afgange, som udelukkende flyves af Lufthansa på alle afgangene.
    [​IMG]
    Sådan ser bestillingsvinduet ud, hvis du har valgt en flyvning, hvor en af afgangene flyves med at andet selskab end Lufthansa. Så er det ikke muligt at sikre prisen og knappen er “faded ud”



    Read the whole post here.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side