Restauranter der giver EB point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af T4L, 1/3/17.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg har nu endelig taget mig sammen og bestilt et SAS EB medlemskort uden kreditkortfunktion, så at jeg kan benytte det i forretninger der giver EB point. Selvfølgelig skulle jeg ud og prøve det med det samme og så tænkte jeg det kunne være sjovt med en tråd om restauranter hvor man kan optjene EB point.

    Valget faldt så på en frokost på restauranten Cap Horn i Nyhavn, hvor jeg ikke havde været før. Det var en "dansk vejr" dag, hvor det var helt umuligt at sidde udenfor pga. blæst og regn som væltede alt omkuld. Indenfor var der til gengæld kanonhyggeligt med ild i pejsen. Betjeningen var enormt høflig, professionel og sød og mine sild og hønsesalatsmadder smagte fremragende. Det hele var en meget positiv oplevelse.

    Da regningen kommer oplyser jeg at jeg gerne vil registrere mit EB kort. Betjeningen smiler og siger: "Du er den allerførste der spørger om dette." Men hun er slet ikke i tvivl om hvordan det skal gøres. Nu må vi lige se om pointene også triller ind på kontoen.

    I weekenderne kører restauranten i øjeblikket en Kilmabrunch (se billedet). Den skal prøves på lørdag! IMG_1246.JPG
     
    Senest redigeret: 1/3/17
    Beaglen, Jeblin, asf og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Det tog mindre end 24 timer, så var pointene på kontoen. Mine point for NRT-CPH den 17. februar er der stadigvæk ikke.......
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  3. aznhandles

    aznhandles Medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Smukt!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Fantastisk - det må jeg fortælle min veninde, som er direktør i firmaet :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Der er i øvrigt også en funktion, hvor man kan anbefale forretninger/restauranter, som man gerne vil se optaget i programmet. Siden man måske ikke umiddelbart er opmærksom på denne mulighed medmindre man ved at den er der og leder efter den, så får I et eksklusivt link her på IF. ;) https://eurobonus.loyaltechnology.dk/?page=recommend
     
    MaleneChristensen, Henry, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    I dag var det første gang jeg så skiltet der annoncerer samarbejdet med SAS. Det var på restauranten Fusion Kokken på Sankt Annæ Plads i København.
    IMG_1437.JPG
    Deres morgenmad/brunch var faktisk rigtig lækker. Man kan selv sammensætte sin brunch ved at vælge 3,5 eller 7 forskellige ting mellem mange muligheder. Jeg synes det er sjældent man finder varmrøget laks på restaurant, så det satte jeg pris på. Derudover findes der også velkendte morgenmadsklassikere, som endda kan variereres lidt efter smag og behag.

    Desværre ligger restauranten på den "forkerte" side af vejen. Dvs. der er ikke sol om morgenen eller midt på dagen. Muligvis når den derhen om aftenen. Jeg må tilbage og tjekke det. ;)
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Aften-bruncho_O - eller 'afternoon-tea' :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det ser ret lækkert ud - både menuen og ud fra billederne på websitet :) elsker morgenmad/brunch der ikke er buffet! Der må være sol efter frokosttid tænker jeg?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Nu hvor SAS kører 3x point kampagnen og man måske godt kunne fristes til at gå på restaurant i stedet for at stå med gryderne selv, tænkte jeg at vi kunne bruge denne tråd til at dele vores erfaringer. Jeg bor selv i København, så fra min side vil jeg nok mest kun kunne udtale mig om restauranter i Storkøbenhavnsområde.

    Mine 3 favoritter i denne 3x point periode er (i tilfældig rækkefølge):

    Al Diwan på Vesterbrogade http://www.al-diwan.dk
    Supergod indisk mad. En af de få restauranter jeg har oplevet, som har fuldstændig styr på samarbejdet med SAS. Der står et Eurobonus skilt på disken og de er aldrig i tvivl om hvordan de skal køre EB-kortet igennem. Der optjenes normalt 100 EB point per 100 kr. = 300 EB point i kampagnen. Hemmeligt tip: Der står ikke onion naan på menukortet. Men de er meget glade for at lave den, når man beder om den og den smager fantastisk godt!

    Cap Horn i Nyhavn https://www.caphorn.dk
    Hvis man nu skal i Nyhavn - og det er jo ikke altid man trænger til det - så synes jeg personligt at Cap Horn er langt det bedste sted. Menukortet skifter hver x (=kan ikke huske) måned. I øjeblikket er der meget sol i Nyhavn og en hel vidunderlig rugbrødsmad med friske kantareller på kortet. Smager guddommeligt. Optjeningen er 50 EB point per 100 kr. = 150 EB point i kampagneperioden.

    Wannisa på Toldbodgade http://wannisa.dk
    En Thai restaurant som ligger lige om hjørnet fra Nyhavn. Jeg indrømmer helt ærligt at jeg formentlig nok aldrig ville have prøvet denne restaurant, hvis det ikke havde været for kampagnetilbuddet. Den ligner absolut ingenting udefra. Når man så kommer indenfor, opdager man hurtigt at det er en "ægte" Thai familie som gør deres yderste for at tilberede noget sublim Thai mad. Jeg har i hvert fald ikke fået det bedre i København. Restauranten i sig selv er ikke specielt charmerende. Så jeg foretrækker at bestille maden som take-away. Optjeningen er 150 EB point per 100 kr. = 450 EB point i kampagneperioden.
     
    Henrik Olsen, Ali Taran, Ekeren og 10 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Bor selv rundt om hjørnet og deler @T4L analysen, indretningen er er ikke noget specielt, faktisk pænt kedeligt! Der har så også været lidt forskellige thai og sushirestauranter der i tidens løb! - vi fik Satay og det var børnene vilde med! I går fik vi også deres "flied lice" med kylling og det var udmærket, faktisk en ret stor portion som take-away, så der blev lidt til frokostmadpakken til nogle af børnene! eneste jeg synes er lidt underligt er, at man betaler samme pris for maden, hvad enten det er Take-away eller man sidder der...

    Vi har haft andre tilbud med thaimad i området og med 3x kampagnen er Wannisa klart kommet i top og vil nok bruge dem fremadrettet..
     
    Ali Taran, SophieHendriksen, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,838
    Point:
    113
    MASH giver 200 point per 100 kroner for frokost - og det er ikke engang en del af kampagnen.
     
    klaustroFlyer86, Ali Taran, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,838
    Point:
    113
    Henry, T4L, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Ah super, mange tak! Det skal proves så.

    Det er nok lidt uheldig markedsføring, hvis man skal klikke sig hele vejen igennem for at få de gode nyheder!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,838
    Point:
    113
    Jeg fandt også først ud af det, efter at have spist bøffen :) Og i øvrigt efter at have brugt et EB-kort, der var udløbet (havde ikke fået det nye med). Positiv overraskelse!
     
    Henry, Kristian og Baadsgaard "Synes godt om dette"
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Var på Wannisa i Toldbodgade i går, og synes faktisk maden var rigtig god. Er også enig med @T4L i sin udlægning af restaurantoplevelsen - det er bestemt ikke imponerende lokaler.

    Er spændt på om jeg får mine point. Umiddelbart kendte tjenerne ikke til muligheden for pointoptjening (måske var der bare lidt sproglige barrierer), men ejeren i køkkenet lod til at gøre. Synes det var lidt sketchy, at man kører sin bonuskort gennem kortterminalen, hvorefter transaktionen bliver afvist. Blev herefter spurgt om jeg kunne betale med Dankort/Cash eller MobilePay. Gad vide, hvad de betaler for point til EB, og om det kan være derfor, at de ønsker at 'minimere' yderligere omkostninger ved betaling med kreditkort.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg er pa andre himmelstrøg lige nu, men nåede lige at prøve to af restauranterne der giver 3x point i den indeværende kampagneperiode. Her en kort tilbagemelding.

    Couloir på Amager Strandvej http://couloir.dk
    Jeg var der til frokost. Restauranten tilbyder en dagens ret til 89 kr. som skifter hver dag og derudover en række danske frokostklassikere. Jeg bestilte en rugbrødsmad med rejer. Rejerne var godt nok ikke håndpillede som beskrevet på kortet, men det smagte ellers godt. Der er en fantastisk udsigt over Øresund og det er sikkert dejligt at komme her på en solskinsdag. Hvis man har god tid på vej i bil til lufthavnen kan man måske lige nå en frokost her inden. :) Optjeningen er 150 EB point per 100 kr. = 450 point i kampagneperioden.

    Spaghetteria La Perla på Landemærket midt i København http://www.laperla.dk @Alaa det må I altså lige rette, det hedder Spaghetteria ikke Spaghettiria. Med den slags fejl skrammer I alle italienere væk. :)
    Restauranten har et udmærket frokosttilbud med 79kr. for en pasta eller pizza (nogle få undtagelser). Personalet er italiensk og det synes jeg var en god start og gav håb om at maden også smagte italiensk. Det blev ingen skuffelse. Jeg var meget tilfreds med min Spaghetti Bolognese og kæresten ligeledes med sin Penne all' Arrabbiata, dejlig stærkt krydret. Pizzaerne ved sidebordet så også rigtig lækre ud. Optjeningen er 100 EB point per 100 kr. = 300 point i kampagneperioden.
     
    Kristian, SophieHendriksen, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Alaa

    Alaa Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    219
    Point:
    33
    Det er hermed rettet! - skal selv derned i dag, så glæder mig til at smage :)
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  20. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Tilbage i DK og klar til at samle flere restaurantpoint! ;) Vinderen i denne omgangs 3x point kampagne er for mig helt klart restauranten Umami i St. Kongensgade med 600 point per 100 kr. http://www.restaurantumami.dk. Prismæssigt ligger restauranten i den dyre ende, men kvaliteten er helt i top. Så hvis man gerne vil invitere familien til en særlig smagsoplevelse, er restauranten en fremragende mulighed for at optjene masser af EB point. @Alaa har skrevet i en anden tråd at de 2 millioner point snart er udnyttet. Så man skal nok skynde sig af sted!

    Menukortet byder på både en Omakase menu (med 6 retter) og en à la carte menu. Der står på kortet at Omakase menuen skal bestilles til hele bordet. Men vi var 4 personer og havde ingen problemer med at bestille Omakase til to og à la carte til de to andre. Her et par billeder:

    Sashimi delen af Omakase menuen
    IMG-2238.JPG


    Foie Gras, Plum, hijiki and miso
    IMG-2240.JPG

    Black Cod, den miso, hijiki, lobster foam @SophieHendriksen hvis du er glad for Nobus black cod, så skal du smage den her, helt fantastisk!
    IMG-2241.JPG


    Beef Tenderloin, wasabi-truffle sauce
    IMG-2242.JPG

    Nanette Breast, black trumpet sauce, foie gras
    IMG-2245.JPG

    Frisk wasabi IMG-2250.JPG

    Sushi delen af Omakase menuen (til 2 personer) IMG-2253.JPG

    Omakase dessert
    IMG-2254.JPG

    Beef Tatare, kizami wasabi, eggyolk with sake
    IMG-2258.JPG

    Iberico Pluma, pork gyoza and wild broccoli. Efter min mening den bedste "value for money" ret. Den smager helt sindssyg godt og det er faktisk en relativt stor portion for 140 kr.
    IMG-2259.JPG
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Alaa og 11 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side