Revolut-nedgradering

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 17/7/24.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,296
    "Synes godt om" modtaget:
    7,019
    Point:
    113
    Revolut afskaffer cashback og lounge-adgang ved forsinkelser.

    Nye tilføjelser og ændringer til Metal-fordelene
    Fra d. 16.09.2024 vil du ikke længere kunne få cashback med dit abonnement, når du foretager køb. Vi har derfor opdateret siden med gebyrer for Metal og vilkår for betalingsabonnementer i overensstemmelse hermed. Læs vores ofte stillede spørgsmål for at få mere at vide.

    Afskaffelsen af cashback giver os mulighed for at tilbyde forskellige funktioner, der fortsat vil give dig stor værdi med dit abonnement. Læs videre for at få mere at vide om de nye fordele.

    Kom i gang med at optjene RevPoints

    Du kan nu optjene ét point, hver gang du bruger 15 kr. med dit Revolut-kort som Metal-kunde (sammenlignet med ét point, hver gang du bruger 100 kr. som Standard-kunde), og der er ingen øvre grænse for, hvor mange point du kan optjene.

    Det er nemt at optjene RevPoints på dine daglige køb og bytte dem til Miles, rabatter på bookinger gennem Ophold, rabat på onlineshopping og meget mere.

    RevPoints har nu erstattet cashback, når du booker indkvartering gennem Ophold, og vilkårene for betalingsabonnementer er blevet opdateret i overensstemmelse hermed. Vilkår og betingelser for RevPoints gælder.

    Nyd godt af Chess.com, Masterclass og The Athletic

    Tjek dine nye abonnementer, som alle er inkluderet i Metal. Du kan nu få op til 12 partnerskabsfordele til en årlig værdi af 16.000 kr.. Fordelene er inkluderet i dit abonnement uden ekstra omkostninger.

    Vigtige ændringer i rejsefordelene
    Efter d. 16.09.2024 vil SmartDelay ikke længere være tilgængelig med Revolut.

    Du kan stadig få adgang til lufthavnslounger med over 25% rabat i appen (sammenlignet med prisen for loungeadgang med Standard), uanset om dit fly er forsinket eller ej.

    Tjek vores ofte stillede spørgsmål, hvis du vil vide mere.
     
    asf og Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,132
    "Synes godt om" modtaget:
    8,199
    Point:
    113
    Jeg har foreløbigt nedgraderet mit metal abonnement som konsekvens af ændringen. Ændringen er umiddelbart positiv i forhold til forbrug hos forhandlere registreret i Europa, men negativ udenfor (fuld point i EUR m.m., vs 0,1% cashback, og 1% uden for Europa).

    Som jeg ser det får man bedst værdi af at bruge sin rev-points på ophold (20 øre per point). Du får dog ofte lov til at betale mere for opholdet end du ville have gjort andre steder. Derudover har jeg et par gange kigget hvor udbudet var mere begrænset end f.eks. booking.com. Med der arbejde der i at tjekke en ekstra side, og med stor sandsynlighed betale ekstra eller have mindre udvalg ville jeg nok sjælendt bruge deres ophold.

    Så er der mulighed for at overføre dem til flypoint, hvilket jeg synes er 'sjovest'. Hvis vi tager udgangspunkt i et forbrug på 150.000 DKK/år, så ville det give 10k avios eller 10k flying blue miles. Til en pris på ~1200 kr/år for kortet, med et par andre små og mere eller mindre ubrugelige fordele. Tinder gold gør i hvert fald ikke forskellen for mig :oops:
    Det samme forbrug på MC premium (i DKK) giver 22.5k EB point, hvor jeg personligt ser EB point som en lille bite smule mere værd end avios/flying blue miles. Der er så selvfølgelig endnu højere kort gebyr, men det er kort jeg har i forvejen for flypremium (i hvert fald lidt endnu).

    Nu har jeg set bort fra valutagebyret i ovenstående, og det er jo der hvor revolut er godt. Valuta & hævning.
    Selv med det gratis revolut abonnement kan man væksle 7500 DKK og hæve 1500 DKK gratis om måneden. Med et større forbrug kunne de 1200 DKK/år nok tjenes rimeligt hurtigt hjem i forhold til ofte 2.5-3% gebyr hos SAS MC. Men der findes alternativer f.eks. i Tyskland hvor der også kan opnås væksling og hævning på sammenlignelige vilkår med Revolut.

    Det er måske lidt pærer og bananer med forbrug i forskellig valuta osv., men min nuværende konklusion er at mit forbrug i udenlandsk valuta ikke er stort nok til at optjene rev points nok til at retfærdiggøre det årlige gebyr. Og valuta gebyrer kan jeg nok omgå på andre måder. Jeg hører meget gerne andres tanker og erfaringer :)
     
    asf, Beaglen, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,217
    "Synes godt om" modtaget:
    6,573
    Point:
    113
    Jeg er netop gået den anden vej, desværre inden vilkårsændringerne, men vil nok holde fast i Metal kortet. Den store forskel med din analyse er, at jeg værdsætter flying blue netop højere end EB, og der er ikke andre muligheder at optjene FB med kort i DKK.

    Den bedste optjening er mit AMEX, som er i Euro. Dertil har jeg også en euro bankkonto, hvor jeg kan undgå vekselgebyrer mod euro, men så er der ingen pointoptjening, der, hvor de ikke tager amex.

    Så i alt nok et fint produkt til mig, hvor jeg kan tjene FB i DKK og men også i andre valutaer, mens jeg stadig sparer på vekselgebyrer. I sidste ende er det kombinationen af optjening uden vekselgebyrer, og at det er FB i stedet for EB, der giver mening netop for mig.

    Og Tinder selvfølgeligt :D
     
    THammer, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  4. Mart1n

    Mart1n Medlem

    Beskeder:
    16
    "Synes godt om" modtaget:
    36
    Point:
    13
    Så vidt jeg husker blev den nuværende cashback tilbage i 2020 capped til det månedlige gebyr, hvilket forringer værdien af cashback markant. Værdien i de sparede vekselgebyrer gør forskellen for mig, så jeg bliver på Metal.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    726
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Kan se at Revolut har tilføjet et nyt gebyr på kontanthævninger, så det nu koster minimum 10 kr. eller 2% når man har nået grænsen for kontanthævninger.

    Meget ærgerligt med de 10 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side