Riga

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 5/11/17.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Min næste tur går til Riga, hvor jeg aldrig har været før. Det bliver spændende! Værelset er booket på Pullman, som tilhører Accor-gruppen. Erfaringer, tips og tricks og især restaurantanbefalinger modtages med glæde. Bare kør løs!
     
    PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Hvor længe skal du være dér?

    Jeg var en del i Letland fra 1996 til 2001, men der er sket meget siden. Derfor vil jeg heller ikke komme med anbefalinger.
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Sådan lidt selfie turist så smut en tur op i Radisson Skybar om aftnen, der er en god udsigt når der er skyfrit.
    Rozengrals middelalder restaurant er sjov nok hvis man er mere end en.
    Hvis du bliver tilbudt balsam så drik den kun kold ;)

    Det er en hyggelig lille by, men som med alt andet Østeurope så er det beton :eek:
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg skal være der i 4 dage. Det er da altid hyggeligt at høre om de gode gamle dage. Så hold dig endelig ikke tilbage!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Kan også anbefale en løbetur ud til TV-tårnet - som i øvrigt er EU’s højeste bygning :)

    Derudover er markedet også et besøg værd
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Dengang var den bedste guide: In your Pocket.
    https://www.inyourpocket.com/

    Ellers husker jeg kun, at jeg nød den gamle bydel. Men, den er nok meget anderledes i dag (og jeg kan ikke længere klart skelne mellem minderne fra Tallin, Riga og Vilnius/Kaunas).

    Men ja: Riga Balsam (deres "gammel dansk"), skal du prøve. Og så havde de en chokoladefabrik (vi rejsende medarbejdere skulle altid have chokolade med hjem til kontoret). Det var oplagt at tage Riga æsken (nu med nyt layout): http://www.laima.lv/en/products/assortment-of-dark-chocolate-candies-riga/

    Endelig husker jeg noget sødt "russer - champagne" - måske kan det stadig fås? Det går fint til kransekagen nytårsaften.
     
    PENSIONISTEN og T4L "Synes godt om" dette.
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er ikke russer “sjampagne” men noget så eksotisk som “Rigas”, har en flaske stående bag hoveddøren hvis jeg skulle blive udsat for hjemmerøveri :eek::p:D
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Vil du så byde dem på et glas i håbet om, at de flygter skrigende bort?o_O
     
    mhsalv, SophieHendriksen, banditten og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er “Rigas” det indtages med ølbon :D

    Men flasken er billigere end et baseballbat også er den vist også lovlig, hvis ikke man bruger det som et levnedsmiddel :p:D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Cool. Hvornår skal du afsted?

    Jeg skal afsted den 17-19 med en kammerat. Vi tager det nye Grand Kempinski Riga og satser på at tage 'Diplomatic Suite' :)
     
    PENSIONISTEN, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  11. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Jeg var i Riga i sommer, som en del af en lille Baltic-ferie.

    Bodde på Radisson Blu Latvija og det var okay. Jeg gjorde ikke så meget, annet enn å gå lidt rundt om i byen (var der kun en dag). Dejligt å bare gå rundt å kigge i gamlebyen.

    Spiste middag på B Burgers som ligger lige ved Radisson og det anbefales om i har lyst på (relativt billig) burger.
     
    PENSIONISTEN, T4L, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Jeg skal af sted allerede i morgen. Dit hotel ser lækkert ud, tillykke med det! Jeg har brug for nogle flere Accor nætter inden årets udgang for at beholde statusfordelene. Utroligt hvor hurtig man bliver en slave af de her loyalitetsprogrammer! :eek: Men det er vel også meningen! :rolleyes:
     
    Kenneth K, tbh, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Se: https://insideflyer.co.uk/2017/11/new-accor-promotion-triple-points/
     
    tbh og T4L "Synes godt om" dette.
  14. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Hjemme igen og klar til at berette lidt om mine erfaringer. Riga er en meget hyggelig by at gå rundt i. Skal man tro på en engelsk undersøgelse, så har den Europas billigste juleshopping http://takeoff.dk/riga-har-europas-billigste-juleshopping/. Julemarkedet var ved at blive installeret, mens jeg var der, men det kom ikke helt op endnu. Juleshopping måtte jeg dermed gemme til en anden gang. Så blev det endnu billigere. :)

    Tak @banditten for tippet om Radisson Skybar. Jeg nåede derop på min sidste dag. Det var dog en søndag og halvdelen Riga var der for at spise frokost. Åbenbart er det et meget populært sted for at fejre fødselsdag og andre fester. Selvom vi ikke kunne få et bord, kunne vi godt få et hurtigt indtryk af udsigten og tage et billede af den russisk-ortodokse kirke som ligger tæt på Radisson.

    IMG_20171112_115415.jpg

    På restauranterne fik vi også nogle rigtig gode oplevelser. Først og fremmest var det fantastisk, hvor sødt og venligt personalet var alle vegne. Vi prøvede 3 forskellige restauranter, første aften restauranten B Bars http://bbars.lv/en/ Her fik jeg min første Balsam nogensinde. Man skal jo prøve alt en gang. :)
    IMG-2277.JPG

    Aftenens hit var deres kartoffelpandekager som bliver serveret med røget laks. Kartoffelpandekagerne var så fantastisk sprøde og lækre! Hvis jeg nogensinde kommer tilbage til restauranten, vil jeg bede om en dobbelt portion af dem, men uden laks! :)
    IMG-2278.JPG
    Så kom der frokost på 3 Pavaru Restorans http://www.3pavari.lv/en/. Det startede med at de lavede et maleri af flere forskellige dressinger og olier for os, som man kunne dyppe sit brød i. Det mindede meget om en berømt dessert fra den kendte restaurant Alinea i Chicago.
    IMG-2287.JPG

    Der var regnvejr udenfor, så jeg glædede mig rigtig meget til den Ramen med and jeg havde bestilt, og den skuffede bestemt ikke!
    IMG-2288.JPG

    Min favoritrestaurant var dog Muusu http://www.muusu.lv/muusu/en/about-us. Supervenligt og professionelt personale og simpelthen alt bare så velsmagende. En helt fantastisk oplevelse, så fantastisk at vi kom tilbage på vores sidste aften. Her er nogle af retterne vi smagte:

    Ravioli with coal oven–roasted eel, Jerusalem-artichoke
    cream, goose-liver and apple velouté
    IMG-2283.JPG

    Hot-smoked fillet of river trout, free-range egg yolk cooked at 64 °C,
    ricotta cheese, dill oil, french fries, pickled sweet onions, caper buds
    IMG-2284.JPG

    Wels catfish fillet, potato confit in an olive oil, broccoli
    and spinach purée, salsa verde with lentils


    IMG-2285.JPG

    Butter-fried sturgeon fillet, broccolini, bottle gourd, langoustine,
    saffron orange oil, langoustine bisque sauce
    IMG-2286.JPG
     
    Senest redigeret: 19/11/17
    banditten, Baadsgaard, Convict og 12 andre "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ser VIRKELIG godt ud! Hvad er prisniveauet derovre?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    Det er i hvert fald langt billigere end i Danmark. Prisniveau på Muusu, som jeg synes er virkelig en restaurant på topniveau: Forretter 8-12 Euro, Hovedretter 12-17 Euro, Dessert 4 Euro. Frokosttilbud på hhv. 6, 9 og 4 Eur.
     
    Henry, SophieHendriksen og Peter F. "Synes godt om dette"
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Lyder godt, kunne være oplagt til en lille weekend getaway for point en gang i foråret. En anderledes tur end de sædvanlige Paris, Rom mm., (som der bestemt ikke er noget i vejen med!), og så samtidigt i et lidt andet prisleje.
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  19. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ja den har jeg så ikke set, men det skyldes nok anbefalingen om at komme der om aftnen :p:D

    Men dem så jeg og prøvede mange af - kun kolde dog:D
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side