rimelige billetter til Sydafrika

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af larsroug, 22/10/17.

  1. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    i 22 år har min forældre boet i Sydafrika og hver jul har det været hvor skulle den holdes osv. Nu efter jeg har sat mig grundig ind i pointflyvninger og fulgt gode priser til USA med SAS, irritere det mig grusomt at rejser fra europa til det sydlige Afrika er ret dyrt også på en økonomiklasse. hvis man vil bruge sine point derned har SAS sagt at det ville koste 90.000 point en vej på økonomi. og hvis man betaler en rejse derned kan det måske i julen lade sig gøre til en ca 4-5000 kr på billigeste bookingklasse både hos South African airways eller hos Lufthansa. jeg har så yderligere undersøgt forskellige billigrejs side fx Momomdo som viste billetter til en samlet retur pris for ca 7500 kr, men her var det over mellemøsten og så nærmest en døgn i Dubai og en mellemlanding i Joburg på ti timer. det er lige før at transit tiden er længere end flyvetiden.

    derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andre som har erfaring med det sydlige Afrika, kan man fx få en billigere sas bonusbillet ved at kontakte Lufthansa direkte end sas.

    https://my.flightradar24.com/larsroug/
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    I første omgang (og uden at have kigget meget på det), så er det forkert at sammenligne priserne Tim Sydafrika med priserne til USA. Det alene af den grund at der er en vildt konkurrence til USA og det er slet ikke i samme stil til Sydafrika. Dette påvirker prisen meget. Samme situation gælder til fx Brasilien.

    Skal du bruge EuroBonus point, så skal du via SAS for det. Men er dette din favorit destination for bonusbilletter kan det være at du skal vælge et andet bonusprogram - måske Miles and More - som kunne give bedre value 4 money.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    90.000point/vej i Eco....hvem pokker har fortalt dig det?

    I så fald har de sat prisen op til det dobbelte af hvad den var da jeg sidst bookede en StarAlliance First billet.
    Jeg bookede sidst en F StarAlliance til BKK fra CPH t/r i 2014. Der kostede den 190.000EB point.
    Der står godt nok ikke noget på deres hjemmeside mere om det er one-way eller retur...men nu er klar og tydelig information jo heller ikke SKs spidskompetence.
    Nu kan jeg ikke finde den gamle version af SKs hjemmeside, men der er jeg 100% at der stod at priserne var retur.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    tbh, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    mhsalv, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    :D:D:D
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Husk, at du desuden skal betale lufthavnsafgift m.m. Tjek lige, hvad det koster.

    Og så er det min erfaring med Lufthansa, at en mellemlanding koster dyrt. Har et par gange brugt point på en rejse i Europa med mellemlanding på Business (Billund - Frankfurt - Beograd). Og det kostede i penge de samme som en billet på økonomi + en god klat point.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. larsroug

    larsroug Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    61
    Point:
    18
    tak for jeres kommentarer, jeg fandt ud af via det nogle af jer skrev var at de 90.000 point var retur og ikke envejs.hvilket jo ligepluslige gør at det blev halv pris af det frygtede. der kom ligepluslig et forklarende system https://www.flysas.com/en/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/, og en bekræftelse fra sas i telefonen.

    [​IMG]
     
    THammer, Henrik Olsen, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Og har du point til en tur længere fremme i maskinen kan det næsten komme til at virke som en god deal! :D
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  10. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    En rigtig nærigrøv-bonusnisse flyver til t/r Maputo for 60 000 points og tager bussen videre til SA;)
     
    asf, RasmusP, Beaglen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. RasmusP

    RasmusP Aktivt medlem

    Beskeder:
    87
    "Synes godt om" modtaget:
    205
    Point:
    33
    Hvis man er ude i god tid kan man få rejser til Cape Town omkring jul og nytår til ca. 3000 kr fra Stockholm t/r i economy med stop i Addis med Ethiopian. Hvilket egentlig er ok, da de har ny dreamlinere. Eneste er at man skal til Stockholm først og rejsetiden bliver lidt lang og SAS for 2 år siden skar pointoptjening ned på de billigste booking klasser fra 100% til 25%. Ville ikke selv have noget imod op til 22 timers rejsetid hver vej hvis min rejse varede minimum 2 uger.
     
    Peter F., Henry og Daniel K "Synes godt om dette"

Del denne side