Roger.ai - Betal betal regninger med kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af HenrikAmby, 27/3/17.

  1. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Hej

    Er der nogen herinde, der har erfaringer med https://www.roger.ai/ ?

    Konceptet er så vidt jeg kan se en art mobilepay for FI-kort. De kører det uden gebyr, så jeg tænker jo med det samme, at det er gratis point via mit Nykredit/EB mastercard.

    Har netop forsøgt at betale min parkering til Q-park via deres e-mail upload. Ser ud til den røg lige igennem.
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,448
    Point:
    113
    Aldrig hørt om dem før. Men det ser spændende ud. Og hvem kan ikke lide at få nogen EB point uden at det koster noget ekstra? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Efter at have skimmet deres vilkår: mig :)
     
    Henry og Nj4220 "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvad siger deres vilkår? Er der basis for at komme i klemme?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Godt spørgsmål, og nu skal jeg på med hvad jeg siger inden jeg bliver irettesat af @Beaglen. Selvom jeg har læst en del kontrakter, er jeg bare en glad amatørnisse :)

    For mig handler det ikke så meget om hvad der præcist står, men om det indtryk jeg får om de respekterer mig som kunde. Kontrakten er der for at beskytte begge parter i tilfælde af at der skulle opstå en konflikt. Det er derfor allervigtigst at der er balance i kontrakten og at den ikke kun går én vej. Lige netop denne kontrakt er meget ensidigt og beskytter udelukkende roger.ai og ikke dig som kunde, hvilket for mig tyder på at de er ret ligeglade med deres kunder. På den anden side er den garanteret ikke værre end så mange "click through" aftaler på alle de nye smarte cloud services :eek:

    Bare et eksempel: "This Agreement, and any rights and licenses granted hereunder, may not be transferred or assigned by you without our prior written consent, but may be assigned by us without consent or other restriction."

    Med andre ord, de må alt, du må intet.

    Så kan de bare ændre vilkårene uden at fortælle dig det ved at lægge nye vilkår op på et ikke specificeret sted, som du har pligt til at holde dig opdateret med. Netop denne er ofte set. Desværre.:(

    Det var bare to udpluk for at illustrere det gennerelle billede. For at komme tilbage til dit spørgsmål, kan du komme i klemmen? Højtsandsynligt i praksis ikke. Men hvis nu du kommer i klemmen, så er der ikke meget hjælp at hente i kontrakten.
     
    Henry, SebastianBruun og Peter F. "Synes godt om dette"
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Husk nu at man kan skrive hvad man vil i kontrakter men privatpersoner nyder forbrugerbeskyttelse uanset hvad og mange vilkår vil blive ignoreret af danske myndigheder / domstole som værende ugyldige...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,273
    "Synes godt om" modtaget:
    2,118
    Point:
    113
    Hvis man er rigtig fræk, betaler man sin regning fra Bank Norwegian med SAS MC og vice versa - men det er lidt en "never ending circle" ergo kan den kun gå den ene vej :)
     
    CHA211, jtraveler og Henry "Synes godt om dette"
  8. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Helt rigtig, det er også derfor jeg kigger på helhedsbilledet. Hvis et firma skriver så ensidige vilkår som ikke holder i retten, så tyder det meget på mangel på respekt for ens kunder eller om ikke andet er det useriøst. Det giver mig i hvert fald ikke særlig meget lyst at handle med.
     
    tbh, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  9. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    "over 10 downloads" af deres app i Google Play Store, ikke ligefrem betryggende statistik..

    Jeg lader lige er par af jer prøvekøre tjenesten :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    @HenrikAmby Kender du hende der har grundlagt firmaet, eller hvordan? Det er utroligt lidt info der er at finde om firmaet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Nej, jeg har ingen tilknytning til det. Var også pga. min egen nysgerrighed, at jeg spurgte herinde. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Jeg har set reklame for dem flere gange på FB - og jeg må indrømme, at jeg er temmelig skeptisk. Det skyldes primært, at det "problem", de prøver at løse, ikke eksisterer.

    Lang forklaring (som du kan springe over - miles kommer til sidst):
    Roger.ai beskriver deres eksistensberettigelse som at de er en gratis service til at betale regninger, og at det har der været brug for, fordi vi som forbruger i Danmark betaler millioner i skjulte gebyrer til fx Betalingsservice. Det er for så vidt rigtigt - men Roger løser ikke problemet. Sagen er nemlig den, at hvis du betragter din gennemsnitlige regning - det kunne fx være din telefonregning - så er der ganske rigtigt ofte lagt en 10'er på som "gebyr" eller "omkostninger" for opkrævning via BS. Så det ville jo være besnærende at blive fri for denne. MEN - og her kommer det helt store problem - hvis du FRAVÆLGER Betalingsservice, hvad sker der så? Ja, så får du en regning på papir. Og den vil typisk være tillagt et fakturagebyr på 49 kr. eller deromkring. Så hjælper det ikke stort, at selve regningen kan betales gebyrfrit via Roger - bevares, jeg kan også betale girokort gebyrfrit i min netbank. Problemet er, at alene det at MODTAGE girokortet er gebyrbelagt - og det kan Roger ikke gøre noget som helst ved.

    Nå, men når det så er sagt, så er det da SUPER spændende (fra et miles-perspektiv) hvis man kan betale sine regninger via kreditkort! Prøv at forestille dig, at dine samlede faste udgifter hver måned udløste point á lá 10 pr. 100 DKK. Det kan godt løbe op! Det kræver naturligvis dels, at du har et højt limit på dit kort, og dels, at fakturagebyrerne ikke æder gevinsten som beskrevet ovenfor.

    Og så er der det lille, meget væsentlige issue, om du overhovedet har tillid til det firma, du bruger - og her er jeg personligt ikke overbevist ud fra den temmelig diffuse hjemmeside.

    Men en lille point-karrusel som @Peter Krogh Frausing beskriver er svær at ignorere - det kribler allerede i fingrene :)
     
    PeterA, SophieHendriksen, CHA211 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det vil jeg glæde mig til at høre lidt om fra vores ekspert inden for manufactured spending :)
     
    CHA211 og Henry "Synes godt om" dette.
  14. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Fullrate mfl. Er begyndt at lave gratis FI-indbetalingskort, elektronisk, hvor det koster 9,75 at betale via BS. Bank Norwegian sender også er elektronisk FI-klrt hver måned, så der er basis for i hvert fald en halv point-karussel (tror ikke SAS MC har mulighed for andet en BS betaling?)

    Jeg vil bare gerne vente til produktet ikke er i beta, samt have nogle indtryk fra andre.- Jeg er risikoavers i den henseende
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Man kunne vel prøve med en enkelt regning og så se hvordan det gik. Det kunne være en af de små af dem som ikke var så "farlige", hvis noget gik galt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg betaler allerede nogle regninger via mit SAS EB Mastercard. Det fungerer uden problemer:
    • Fullrate
    • Aarstiderne
    • Linkedin
     
    ChristianRasmussen84 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Du skal være obs på at Fullrate tager minimum 5kr. For at betale med kort, der er jeg så nærrig at jeg vælger den gratis FI-kort løsning :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Jeg er mere nærvøs for mine kort- og personlige data bliver misbrugt end at regningen ikke bliver betalt :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    @HenrikAmby Har du fået point(s) får din Q-Park betaling?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. WBB85

    WBB85 Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Nogen der har fået prøvet den her service? Chattede med deres support i dag, på dansk, og de var meget venlige (måske for venlige!?)

    Mig: Kan man betale sine regninger hos jer via et betalingskort? visa eller mastercard?
    Svar: Ja, Roger understøtter næsten enhver form for betalingskort: VISA, VISA Dankort, MasterCard og American Express.

    Mig: Vil det sige, at jeg eksempelvis kan betale min huslejeregning med Roger, gennem mit mastercard? Og hvad er gebyret i så fald?
    Svar: Ja, det kan du tro Roger er gratis at bruge — det er kun hvis du vælger at betale en regning over tid, at vi tager et mindre servicegebyr for denne feature. Vi har arbejdet hårdt på at levere en god oplevelse med nul omkostninger. Du kan læse lidt mere om vores prismodel samt afdrag her:
    Ovenstående er dog på engelsk, men lad mig endelig høre hvis der er andet vi kan hjælpe med

    Mig: Er du sikker på, at der ikke er et kortgebyr på eksempelvis et mastercard, som nogle butikker jo har?
    Svar: Det er vi rigtig glade for at høre! Og ja, vi vil aldrig opkræve noget gebyr fra dig. Det er netop en af grundende til at vi har lavet Roger, så du altid nemt, sikkert og helt gebyrfrit kan betale dine regninger.


    Tør man?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side