Kender I til nogen søgefunktioner, hvor man kan angive en mindsteperiode som stopover. Hvis jeg f.eks. gerne vil til FCO i efteråret med LH og samtidig have et langt stopover på f.eks. et døgn i MUC, hvordan finder jeg så en samlet billet, så jeg ikke skal købe en masse enkeltrejser?
Du kan evt. lave en multi-destination (også kaldet rundrejse) søgning, hvor du sætter følgende segmenter ind: 1) CPH-MUC Dag x 2) MUC-FCO Dag x (evt.+1) 3) FCO-CPH Dag y Ankomsten og afgang i den lufthavn man laver stopover (her MUC) bør som regel ikke være over 24 timer - ellers kan det koste lidt, men det afhænger af betingelserne på den enkelte billettype. I eksemplet kan du flyve CPH-MUC kl. 06.20-07.55 og flyve næste morgen MUC-FCO kl. 06.30 uden det koster. Umiddelbart med den routing er det jo nok LH-group - og de gør sig ellers ikke i one-way tickets. prøv momondo.dk eller kayak.dk
Der er mange steder der kan klare det. Jeg foretrækker selv www.google.com/flights og det er let at lave en multicity som @PeterA beskriver. Indenfor europa kan det dog også være værd at se på hvad andre kombier koster. F.eks. flyver både Norwegian og easyjet FCO-CPH så du bør tjekke alle kombier: 1) 1 samlet billet for alle 3 flyvninger via multicity (som beskrevet af @PeterA) 2) 1 separat billet på CPH-MUC og 1 separat billet på MUC-FCO-CPH 3) 1 separat billet på CPH-MUC-FCO og 1 separat billet på FCO-CPH 4) 1 multicity billet for CPH-MUC og FCO-CPH og 1 separat billet på MUC-FCO 5) 3 separate en-vejs billetter (CPH-MUC, MUC-FCO, FCO-CPH) Der er fordele ved at have en samlet booking (altså option #1) så hvis priserne er tæt på hinanden ville jeg vælge den løsning.