Søgemaskine hvor der kan søges på lange stopovers

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Mads Møller Langtved, 8/5/15.

  1. Mads Møller Langtved

    Mads Møller Langtved Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    8
    Point:
    3
    Kender I til nogen søgefunktioner, hvor man kan angive en mindsteperiode som stopover. Hvis jeg f.eks. gerne vil til FCO i efteråret med LH og samtidig have et langt stopover på f.eks. et døgn i MUC, hvordan finder jeg så en samlet billet, så jeg ikke skal købe en masse enkeltrejser?
     
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Du kan evt. lave en multi-destination (også kaldet rundrejse) søgning, hvor du sætter følgende segmenter ind:

    1) CPH-MUC Dag x
    2) MUC-FCO Dag x (evt.+1)
    3) FCO-CPH Dag y

    Ankomsten og afgang i den lufthavn man laver stopover (her MUC) bør som regel ikke være over 24 timer - ellers kan det koste lidt, men det afhænger af betingelserne på den enkelte billettype.

    I eksemplet kan du flyve CPH-MUC kl. 06.20-07.55 og flyve næste morgen MUC-FCO kl. 06.30 uden det koster.

    Umiddelbart med den routing er det jo nok LH-group - og de gør sig ellers ikke i one-way tickets.

    prøv momondo.dk eller kayak.dk
     
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Der er mange steder der kan klare det. Jeg foretrækker selv www.google.com/flights og det er let at lave en multicity som @PeterA beskriver. Indenfor europa kan det dog også være værd at se på hvad andre kombier koster. F.eks. flyver både Norwegian og easyjet FCO-CPH så du bør tjekke alle kombier:
    1) 1 samlet billet for alle 3 flyvninger via multicity (som beskrevet af @PeterA)
    2) 1 separat billet på CPH-MUC og 1 separat billet på MUC-FCO-CPH
    3) 1 separat billet på CPH-MUC-FCO og 1 separat billet på FCO-CPH
    4) 1 multicity billet for CPH-MUC og FCO-CPH og 1 separat billet på MUC-FCO
    5) 3 separate en-vejs billetter (CPH-MUC, MUC-FCO, FCO-CPH)
    Der er fordele ved at have en samlet booking (altså option #1) så hvis priserne er tæt på hinanden ville jeg vælge den løsning.
     

Del denne side