Søgemaskiner

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 4/4/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,288
    "Synes godt om" modtaget:
    6,912
    Point:
    113
    Hvilke søgemaskiner bruger I til at finde flyrejser? Eller bruger I selskabernes egne hjemmesider?

    Jeg bruger mest Momondo, men jeg har netop 'opdaget' http://flights.google.com, som også ser lovende ud. Specielt kortet som automatisk viser priser for adskillige destinationer, så snart der er valgt datoer. Måske en let måde at opdage tilbud på...
     
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Bruger "Skyscanner" App samt ITA Software (det er faktisk også Google bag den.. http://matrix.itasoftware.com/search.htm) hedder "on the fly" som app
    og også Momondo, det er det primære for at å en oversigt over fly..
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg bruger ITA, Kayak, Skyscanner, Hipmunk og Momondo. Cirka i den rækkefølge.
     
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Hejsa,

    God ide med denne tråd at samle lidt på erfaringer på hvad der virker bedst.

    Jeg bruger ITA Software, Hipmunk, Skyscanner, Expedia, Viviro, Momondo, Expertflyer, Flyselsskaberne selv, Priceline etc. Dog skal tænke på mange af disse sites giver et historisk billede af hvad der er solgt og ikke altid hvad der er tilgængeligt.

    Kommer meget an på turens udformning da denne kan udvide eller begrænse metoderne til at søge på.

    Generelt kigger jeg på hvilke fare classes der er til rådighed på en give afgang når denne er bestemt og så ved jeg hvad den billigste billet er. Dette er via Expertflyer.com og så går jeg over til et sted hvor jeg kan købe billetten billigst mulig og det kan være flyselskabet selv eller Expedia og andre.

    Jeg tror selv på at flights.google.com bliver stor meget hurtigt da de har købt sig til teknologi og erfaring, samt deres back ends er meget velegnede til disse store mængder af data. Så denne bør man holde fast i.

    Så mange muligheder er til stede :)

    Hilsen
    Henrik
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Ja, og man bygger vel videre på erfaringerne fra ITA, som jo nu er ejet af Google.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,599
    "Synes godt om" modtaget:
    26,650
    Point:
    113
    Lige præcist - og derfor tror jeg de har indset at dette er et område der kan tjenes enormt godt på ved fx. affiliate køb eller reklamer.
     

Del denne side