Søger billige billetter til Maldiverne

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af NikolajV, 14/7/16.

  1. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Hej IF'ere

    Håber i kan hjælpe min kone og jeg. Vi leder efter et par billetter til Maldiverne (eller pakkerejse), for at tage en forsinket bryllupsrejse, samt en tur for os inden den lille nye ankommer til januar. Vi kigger efter en tur på 9-13 dage (gerne mere men så bliver hotellet nok for dyrt for os), vi kan rejse fra den 12 september til midt oktober (men vil fortrække september). Vi fortrækker at bruge penge på en dag mere derude end BC billetter, men hvis der er nogen der kender et godt tilbud er det da bestemt en overvejelse vi vil tage.

    På forhånd tak for hjælpen.

    Mvh,
    Nikolaj
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fly er normalt ikke det dyre; hoteller og transport til/fra hotellet kan være rimeligt voldsomt. Jeg vil anbefale du først finder et hotel du vil have inkl. transfer. Her er et eksempel på en tur frem og tilbage for under 4k -- men transfer til/fra hotellet kan koste det samme!

    upload_2016-7-14_16-6-56.png
     
    Senest redigeret: 15/7/16
    Henry, Nicki Lolk Sørensen, mhsalv og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Mange tak for infoen, vi har kigget lidt på det og fundet dette hotel luxresorts (kan desværre ikke poste linket da jeg ikke har de min 10 posts det kræver, før det er tilladt) de tager 480$ per person for transport til hotellet. Så du har ret i at det næsten er det samme som flybilletten derud.

    De har et fint udvalg af drikkevare så vi regner med at tage deres all inclusive pakke (men skal lige regne på det da konen selvfølgelig ikke kan drikke alkohol).

    Er ikke helt tryg med det forslag du har fundet, i og med der kun er 45min i belgrade og der så samtidig står at den ofte er 30min forsinket :) Men billigt er det i vært fald.

    Mvh,
    Nikolaj
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Lufthavnen i Beograd er ikke så stor - så er nemt at skifte fly. De har sikkerhedskontrol ved gaten - der kan somme tider være kø. Men de plejer at få alle passagerer med. Jeg har aldrig oplevet, at nogle bliver "efterladt" i sikkerhedskontrollen.

    Så vidt jeg husker, er det specielt på aftenfly, der er forsinkelser. Så på et morgenfly, der starter fra Beograd ved 6-tiden, skulle risikoen ikke være så stor (men jeg kan godt tage fejl). Og ja, 45 minutter er naturligvis kort tid. Og jeres bryllupsrejse skal jo ikke starte med, at I sidder og er nervøse for at blive hængende i Beograd.

    I øvrigt er Airserbia købt af Etihad - og efter ejerskiftet er der sket en væsentlig forbedring af alt.
     
  5. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nu er connection i BEG jo netop meget sent om aftenen. Men jeg ville alligevel ikke være nervøs.
     
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    En anden gang må jeg hellere tjekke, om der står AM eller PM bagved tallene o_O
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ellers så tag den her tur i stedet for -- lidt mere ventetid på vej ud og lidt mindre på vej hjem (jeg har iøvrigt selv fløjet præcis den udtur sidste år og det gik fint)...

    upload_2016-7-15_10-7-4.png
     
  8. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Ellers kig på http://www.primotours.dk/ hvis prisen er det vigtigste, så får du fornøjelsen af en A320 i 15 timer med to gange brændstof stop, til gængæld lander du på Gan med 15 min speedbåd til hoteller inkluderet i prisen.
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    De flyver kun medio December til medio Marts.
     
  10. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Vores planlagte tur til lux ressorts i maldiverne er desværre faldet på gulvet (pga. uoverensstemmelser). Er der nogle der kan anbefale et godt ressort? Vi leder efter en hyggelig lille ø hvor vi kan nyde tilværelsen inden vi bliver forælder. Vi kan begge godt lide a snorkle så det kan være en ø med masser a koraller, gerne også udflugter til andre perler.


    Grunden til vi godt kun lide lux ressort var fordi de havde en imponerede all inclusive pakke med passer af forskellige drikkevare (også masser af forskellig vin), samt mulighed for at spise al a carte på 4 forskellige restauranter. Derved kendte vi ca. prisen for opholdet.


    Vores budget er ca. 50k for hele opholdet.
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Uoverensstemmelser...?

    Nå men andre alternativer kunne være:
    - Fransk Polynesien Umiddelbart det sted jeg kan komme i tanke om der minder mest om Maldiverne med små øer -- der er bare dobbelt så langt derud
    - Thailand / Indoneien / Malaysia Jo en anden oplevelse men der findes absolut mindre øer der ikke minder om Phuket -- men det er så oftest heller ikke gearet til luksus
    - Seychellerne Tættere på og stadigt relativt småt
    - Karibbiske øhav Der findes små øer man kan udforske og luksusen er i top. Jeg ved ikke om risikoen Zika virus gør at fruen vetoer det?
    - Hawaii Der er også langt og ikke små øer men vejret er godt og der er massere at lave og samtidigt mulighed for absolut luksus

    Men altså jeg ville finde destination først (ihvertfald sådan ca. hvor på jordkloden) og så finde et resort der passer i smag og budget.
     
    Nielspg og Daniel K "Synes godt om" dette.
  12. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Batu batu i Malaysia har jeg tidligere fået anbefalet værende meget a la Maldiverne.
    Kan også kombineres med nogen dage i enten Kuala Lumpur eller Singapore.
    Har desværre ikke selv haft glæden af at have været der...
     
  13. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Uoverensstemmelsen gik på at ressortets service ikke var konsekvente og modsagde sig selv hele tiden plus de blev ved med at udlade at fortælle vigtige betingelser. Men efter utallige opfordringer på at få en af deres managere til at kontakte mig lykkedes det først da jeg havde opgivet det hele og afbestilt turen (derfor posten i denne tråd). Han var heldigvis til at snakke men, så nu vi er tilbage på sporet og fik løst de knaster der var + fået en kompensation.

    Men tak for alle deres fine bud på andre destinationer. Det er helt sikkert noget vi skal kigge nærmere på næste gang vi skal på tur (hvem siger man ikke kan tage en baby med på rundfart).
     
  14. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Godt at høre! Jeg har rejst en del med min datter...
    - Havde hende med til maldiverne da hun var 6mdr gammel . Så købte vi os til barnepige af resortet når der skulle ses på livet under vandet ;)
    - Da hun var ca 15mdr var hun med i Oman sammen med min 7mdr gamle nevø
    - Og som 18mdr gammel var hun med på St Croix

    ... og så selvfølgeligt nogle mindre weekendture. Så man kan sagtens rejse med små børn.

    Hva med flybilletten?
     
  15. NikolajV

    NikolajV Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    32
    Point:
    13
    Lyder som hun allerede har oplevet en del af verden :)

    Flybilletterne er også på plads det blev CPH-BRU-DOH-MLE til 3590 per person. Vi valgte at tage afsted en dag før da de billitterne til et fly der landene tidligt om morgenen kostede ca. 4000 kr (2k per person) mere. Så ville vi hellere tage en overnatning i Male og tage vandflyet tidligt om morgenen til øen.

    Der der nogen der kan anbefale et hotel til en enkel overnatning og en restaurant man bør besøge?
     
  16. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    MEN hvorfor skal "i" altid lige have sæderækken lige foran mig OG lige bag ved mig????? :confused::confused::confused::p:p:p;););)
     
    asf, jakobv84, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Den slår en fyr her på SQ321.. han sidder imellem 2 familier med et lille barn på HVER side... stakkels fyr, børnene har ikke et sæde og siddet på skødet af mødrene..
     
    clager og tbh "Synes godt om" dette.
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Og ved siden...
    @Kristian er det 5 mennesker på 3 sæder? Mener at have læst mig til at den skal man ikke godkende da der normalt kun er 4 iltmasker Per 3 sæder.
     

Del denne side