Sabbatår i New Zealand

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af T4L, 4/9/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Min søn vil gerne rejse til New Zealand i en længere periode. Han vil nok få brug for en anden mobiltelefonløsning end sit danske abonnement. Nogen der har erfaring med, hvad der er det smarteste at gøre?
     
    Rikke Haugen Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hej, hvor er din søn heldig, det er fedt land, fede mennesker, bare fedt. Jeg er så heldig at have en undskyldning for at komme derned årligt pga arbejde. Hvis det primært er for at modtage opkald, så er et pre-paid card løsningen, de sælges overalt, koisker, tanksstationer, supermarkeder, lufthavne etc. Enten Vodafone eller Telecom (NZ).
     
  3. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Super fedt for ham! Jeg er selv i Brasilien lige nu på lignende måde, og det er bare fedt at komme ud i verden og føle helt andre omgivelser :) Det jeg har gjort her er at købe mobilabonnement, da jeg skal være her i et helt år - det var den bedste løsning. Det kunne jeg forestille mig at det også var i NZ, afhængig af hvor lang tid han skal være i landet. Ved alt under 3 måneder, ville jeg nok tage på et prepaid card, ligesom Ulrik foreslår :)
     
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Tak Ulrik og Peter. Ja, han er heldig. Og det er jeg også, for I kan tro jeg skal derned og besøge ham! :) Han skal være der ca. et halvt år. Så jeg tror mobilabonnement er den rigtige løsning. Nogen der har erfaring med dette i New Zealand?
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg kender en fyr der er dernede lige nu, jeg prøver lige at spørge ham ad, hvad han har gjort - han bor i Christchurch, hvor regner din søn med at opholde sig?
     
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Mange tak for det, Peter! Han skal være i Auckland.
     
  7. mhsalv

    mhsalv VIP medlem

    Beskeder:
    144
    "Synes godt om" modtaget:
    355
    Point:
    63
    ... nu vil jeg ikke blande mig i hvordan I planlægger din søns rejse - men er ikke fidusen med at rejse ud, at man selv skal finde ud af sådan noget? Personlig ville jeg vente med at ordne det indtil jeg var ankommet, så er det nemmere at shoppe lidt rundt og finde den løsning som passer bedst. Generelt kan man købe et sim-kort ved ankomst, I NZ ser jeg fx at vodafone tilbyder et rejse-sim som har ok priser internationalt: http://www.vodafone.co.nz/travel-sim/

    Det eneste I bør være opmærksom på er hvorvidt telefonen er låst til en operatør eller ej - så kan man nemlig ikke bare skifte SIM som man ønsker.

    I øvrigt fedt valg af rejsemål, gad selv godt se NZ en dag :)
     

Del denne side