Santiago/Mendoza

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 11/8/14.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Er der nogen, der har tips til en tur til Santiago de Chile, hvor jeg tager en afstikker med bus til Mendoza i Argentina?

    De fleste attraktioner handler vist om besøg på vingårde, men jeg interesserer mig overhovedet ikke for vin. Så kom med noget bedre :)
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har været i både Mendoza og Santiago.
    Jeg fløj fra Buenos Aires til Mendoza, og tog derfra en bus til SdC (og fløj derfra). Der er en busbanegård i Mendoza, hvor både almindelige busser og mere luksuriøse busser, samt minibusser, afgår fra. Vi endte i en slags minibus med omkring 15 sæder (fordi alt andet var udsolgt den dag). Det var i højsæsonen i januar. Turen tager 6-7 timer, så vidt jeg husker, heraf et pænt stykke tid ved grænsen, hvor vi skulle have bagagen ud og screenes ved indrejse til Chile. Jeg mener at huske, at det var de chilenske toldere, der havde rygte for at være mest grundige. Derfor er det måske lettere den anden vej. Grænsechecket tog en times tid, da vi havde nogle colombianere med, der skulle checkes ekstra grundigt!!
    Turen i sig selv er ganske interessant, da man passerer den højeste bjergkæde i verden efter Himalaya.

    I Mendoza var vi på en vintur, men vi var også ude at whitewater-rafte. Det var vildt fedt. Bjergbestigning og trekking er også muligt- sæsonen for at bestige Aconcagua er nov-mar. Selve byen Mendoza har ikke så vanvittigt meget at byde på. Der er en strip med en del barer. Øl og vin er billigt, ligesom restauranter er det.

    Santiago de Chile er den mest civiliserede by i Sydamerika, med en infrastruktur, der tilnærmelsesvis minder om Vesteuropa.

    I Mendoza boede vi på et 2-3 stjernet hotel, som jeg ikke kan anbefale. I SdC boede vi på Holiday Inn.

    Dog skal det med, at det var i januar 2006, at jeg var i Mendoza og Santiago. Jeg har dog også været i Argentina efterfølgende.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tja Nicki - nu mener jeg jo ikke man behøver at interessere sig synderligt meget for at kunne få en "vældig fornøjelse" ud af et besøg eller tre på en vingård, og det er jo et fantastisk vinland (IMHO) du skal besøge.

    Med mindre man absolut IKKE drikker vin og er ren "øl mand" eller endnu værre AFHOLDSMAND ;););)
     
    Flemming Poulsen, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Her er i øvrigt et par billeder af undertegnede på henholdsvis en vingård i Mendoza, og ved grænseovergangen ml Argentina og Chile omkring 3000 moh.

    1909796_7145653355_250_n.jpg 1910023_10205488355_173_n.jpg
     
    Flemming Poulsen og Schwert "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,276
    "Synes godt om" modtaget:
    6,792
    Point:
    113
    Tak for tippene, men det bliver altså ikke til noget med vingårde :)

    Jeg har regnet på det, og det bliver en rigtig god tur økonomisk. Jeg flyver til Berlin og overnatter en gang. Så via Madrid til Santiago i fem nætter, videre til Mendoza i to nætter, tilbage til Santiago én nat og så hjem via Madrid og Berlin. Pris for fly plus hotel min. 3 stjerner: 6700 kroner (inkl. Dubli-cashback og WelcomeRewards) - og så måtte jeg af med 12.000 EuroBonus-point for turen TIL Berlin. Til gengæld optjener jeg 2013 EuroBonus-point på turen hjem fra Berlin samt point fra Mastercard. Og derudover ryger der 15626 Avios og 100 Tier points ind på kontoen. Stik den, hvis I kan! Bussen til og fra Mendoza er ikke medregnet, da jeg ikke har bestilt turen endnu. Men det er vist 400 kroner pr. vej.
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side