SAS åbner til Boston

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af E02zar, 8/10/15.

  1. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    SÅ har SAS meldt ud de åbner til Boston.

    Direkte rute fra København dagligt fra 29 marts 2016.

    Det er 737 flyet fra Stavanger - Houston der bliver brugt.
     
    PeterA, tbh, jakobv84 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    image.jpeg
     
    clager, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    CPH-BOS med Boeing 737 lyder spændende.
    Men læg også mærke til de øvrige nye ruter; VIE, KRK og KEF. Man går i flæsket på Icelandair og WOW, men man har vel kigget på hvordan det går fra OSL. SAS har vel fløjet fra OSL i 6-8 år efterhånden? En pointe med den rute kan vel også være at få islændingene ud i flere kroge af Europa. For selvom Icelandair flyver til de fleste hovedlufthavne, så kommer de jo ikke helt ud i hjørnerne.
    VIE er også interessant. SAS trak sig for efterhånden en del år siden. Austrian flyver 4 rundture dagligt, og det er kun kort tid siden at Niki (HG) - Air Berlins østrigske brand, trak sig fra ruten.
    KRK har jeg i årevis ikke kunnet forstå at SAS ikke prøvede af. Man prøvede Katowice (KTW) for nogle år siden med CRJ200, men det var halvhjertet. KRK og KTW ligger kun cirka 75 km fra hinanden. Generelt har SAS godt fat i Polen, men man har ignoreret Krakow, der både er interessant som en turistdestination fra CPH og Norden, men så sandelig også med business -og leisuretrafik den anden vej - og som feed til interkontinentale ruter.
    Norwegian flyver tre ture om ugen til KRK.
     
    mhsalv, clager, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    SAS fløj vel KRK den gang i Q400-tiden. Husker ihvertfald at jeg fløj denne rute. Husker dog ikke hvor længe de opererede den... Men Krakow er en fin og hyggelig by...
     
    clager "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Lykkelig for at se VIE tilbage på programmet. Efter Niki/Air Berlin trak sig har OS malket markedet med opskruede priser efter min mening... 1500 for billigste CPH-VIE RT.

    upload_2015-10-8_14-7-55.png
     
    Rikke Haugen Olsen, THammer, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Så kan vi jo gætte på SAS rutenyherne der kommer i næste uge.
    Gættet i en anden tråd på brug af 737bizzen til BOS af @jakobv84 var lige spot on:)
     
    jefi99, THammer, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men så skal vi vel snart til, at lave en tråd med "alle os der skal til Boston med SAS"... - synes egenligt det er en hel ok ide, at prøve sådanne ruter af med et mindre fly og se om det bliver en success! Men hvis man ser på CPH: https://www.cph.dk/en/about-cph/b2b/airline-sales/route-network/All-Routes/ - så er der da kommet godt "fut under kedlerne", alle de nemme frugter er nupset... - Miami og Boston - Hong kong kan så gøres via ARN og mener ogå, at Tehran er annonceret, så det er sl'vt den ikke er opdateret..

    Capture.JPG

    Har aldrig været i boston, så jeg glæder mig da lidt, at prøve den tur!
     
    clager, Rikke Haugen Olsen og tbh "Synes godt om dette"
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    ICN som den næste, det lyder godt! :D
    Håber der kommer nogle gode tilbud, men desværre ville mit gæt være at der ikke kommer flere point end til NYC, max det samme som IAD/ORD
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  9. Rikke Haugen Olsen

    Rikke Haugen Olsen VIP medlem

    Beskeder:
    309
    "Synes godt om" modtaget:
    705
    Point:
    93
    Super enig. Glæder mig meget til at se Boston.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  10. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Boston er en super hyggelig by! Er gerne med på en tur om et års tid :D
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 - ja, altså jeg har ikke været i Krakow siden jeg gik på gymnasiet, hmmm, så er jo nok snart 25-27 år siden, huskr det som en fin by, der var kulsort af røg :D:eek: - men ja, der er også Hilton Garden inn til gode priser.. - troede faktisk også LOT fløj dertil direkte, men det gør de så ikke..

    @jakobv84 - pointoptjening med AUA er bare dårlig, så lang tid siden jeg har været den vej over, men godt initiativ at prøve lykken på den rute igen, lad os se om det er arbejds- eller leisure tider.

    Endelig, Reykjavik, så ender det måske jeg kommer derop på en bonustur måske.. :D
     
  12. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Selv en blind høne finder korn. Og mht Wien så var jeg der for fornøjelsens skyld for en måneds tid siden og tager derned om en måneds tid forretningsmæssigt så rart at have lidt muligheder at vælge imellem jo.
     
    Senest redigeret: 8/10/15
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Og når SAS starter igen til VIE kan en en lille afstikker tur til Bratislava ikke undervurderes. Ved du har omtalt BTS flere gange - jeg har været der mange gange og også dengang da SkyEurope fløj fast CPH-BTS. Når SAS starter kan vi oprette en Bratislava destinations tråd og selvfølgelig en Wien destinations tråd med Figlmueller Schnitzels på top3en
     
    Kristian og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    priserne er loadet op nu, 5.993kr fra CPH, OSL 5.448kr og ARN 6.496kr... - har ikke fundet bonussæder endnu, men mon ikke det også snart kommer op?

    Ikke super billigt, men med et så lille fly bliver det nok ikke meget billigere.. never say never sæføli...
     
    Flemming Poulsen og clager "Synes godt om" dette.
  15. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Og så flyver selvfølgelig omkring Oslo for at få ekstra point - husk det bonusjægere! :p
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  16. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Dejligt at se der er så mange det er glade for denne nye rute som går (igen) til USA.
    Personligt finder jeg den ikke særlig interesant. Det gælder desuden også for de andre ruter til MIA og LAX. Jeg kunne måske finde på at benytte ruten til MIA.
    For mit vedkommende havde jeg hellere set en ekspansion mod øst. Jeg er klar over det ikke er realistisk. SAS ville ikke kunne overleve at skulle konkurrer med ørkenstaterne eller AY på disse ruter.
    Jeg håber der er nogen der får glæde af de nye ruter og ikke mindst SK får succes med dem (de trænger til det).
     
    AMJ og Ulrik "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Nå, men masser af availability af SAS bonusnilletter, men hvergang jeg prøver på, at få nogle billetter, så siger den nedenstående!

    Capture.JPG

    Anyway, skulle jo på Cheers/"Sams bar", Liberty Bell, Museer, Samuel Adams brewery.. mange ting, at kunne over en weekend. Prisen på 60K er jo ikke mega billigt, men det er direkte...
     
  18. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Hmm... ser ikke helt logikken i den fejlmeddelelse, da der inen tilslutningsfly med andre selskaber er, hvor der evt. kunne være umuligt at bruge miles på.... nå, det er vel bare SKIT der spiller et puds :D

    Boston er en super fin by, jeg har været der en enkelt gang. Rigtig flot by med flot gammel arkitektur, og en fantastisk historie. Selv har jeg studeret byens historie til en opgave i skolen, og fungerede dermed selv som rejseguide for resten af selskabet da vi var der - skal du have et par historiske highlights, siger du bare til! :)

    Sams bar er også rigtig sjov (bemærk at der er 2 - den rigtige og en kopi) de plejer dog begge at være prop-fulde, og det kan dermed godt blive lidt klaustrofobisk. Starten af april er dog vidst ikke i højsæson o_O

    God tur!
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Peter Krogh Frausing - tak for hjælpen, men så vel underligt, at man kan bestille på Bookingsiden! tak for hjælpen, ikke tænkt på, at det kunne være i den retning...
     

Del denne side