Jeg følger spændt med i om SAS bestiller/ændrer ordre til A321LR! Jeg synes det vil være den helt rigtige vej at gå for SAS, mere point-to-point (det er det markedet vil have) og kunne betjene nogle "long and skinny" routes. Er der nogen der har opsnappet deres configuration? Jeg kan ikke forestille mig de vil flyve uden Biz på long-haul, men vil de lave det ultra luksus med 1 sæde, når der kun er single aisle(?), eller super presset med 2 sæder? Any news? https://www.check-in.dk/sas-beslutning-a321lr-loebet-tre-maaneder/
Det er en mulighed! Jeg ville selv gætte mere på denne model, måske i en mere vinklet udgave, da jeg tror SAS prissætter direct aisle acces ret højt.
Lidt om sådan et setup: https://thedesignair.net/2017/09/11...s-a-new-herringbone-option-for-narrow-bodies/
Jeg er bange for at de tyr til en skrabet løsning som gør flyet fleksibelt til brug på Europa trafikken. Mit gæt er at business class får de Plus sæder som findes på long haul A330/340 og dermed får A321LR ikke deciderede Plus sæder/ klasse, men bare standard øko sæder. Jeg synes meget af det de gør i øjeblikket er halve løsninger ala hvad kan vi slippe afsted med. I modsætning til A330/340 og 350 som umiddelbart kun bruges på long haul, så kan A321LR også bruges short-haul og jeg tror Tanten er nervøs for at konfigurere et antal A321LR med hele svineriet hvis det viser sig at de tynde lange ruter ikke er bæredygtige. Så skal omkonfigureres og det er dyrt. Måske er jeg bare ikke så imponeret over SAS i øjeblikket?
Bestemt nogle gode tanker.... Hvis SAS vælger den løsning, mener jeg de skyder sig selv i benet, ved ikke at gå all-in på det som 321LR kan. De seneste trafiktal jeg lige kan finde fra CPH (2018 til og med juli) DK: 0,2% Europa: 2,7% Interkontinentalt: 9,8% Samme tendens ses andre steder. Europa er et forholdsvis mættet marked, der hvor væksten er, det er langruterne, og hvis SAS vil have en del af det, må de tilbyde ordenlige produkter, både i Biz og Plus, ellers differentierer de sig ikke ordentligt fra Norwegian. Med A321LR vil de kunne åbne nye ruter, og samtidig prøve ruter af, som de forventer vil blive til 330/350 ruter, uden at gå all in med 330/350 fra starten. Jeg synes der er mange gode muligheder for 321LR, intraeuropæisk er ikke en af dem.
Enig i, at JetBlue's Mint virker fedt (har dog hverken selv prøvet eller set det), men det virker lidt "unfair" med tronesædet på hver anden række. Det er lidt mærkeligt, at man i samme kabineklasse har to forskellige slags sæder, der i sidste ende er langt fra hinanden kvalitetsmæssigt.
Det er jo i varierende grad allerede tilfældet mange stedet på business class; 1-2-1 konfiguration er jo ikke anderledes. Og der er jo faktisk (!) en del rejsende par, som sætter pris på at sidde ved siden af hinanden.
En herringbone er naturligvis fint, hvis man rejser alene og giver også i denne config lidt suite-fornemmelse, da man er lukket lidt inde. Thompson Vantage Solo er navnet på nedenstående løsning. Der kan naturligvis være fordele i sådan en løsning, hvis ens partner snakker mere end højst nødvendigt.
Det er da underligt at kigge ud mod gangen. Går ud fra reverse herringbone er hvor fødderne vender ind ad, og den er jeg større fan af - har dog kun prøvet det på American.
Den er jeg så ikke fan af. Så sidder man med ryggen til vinduet og kigger ind i gangen. Så kunne man vel egentlig spare vinduet. Har prøvet det med CX på deres 747 på 1 sal.
Jeg tror vi er enige - altså at det er bedst at have ryggen mod gangen, ik? Har ikke prøvet det andet - så kan ikke udtale mig om det, andet end ud fra de reviews jeg har set, bla Virgin Atlantic og Air Newzealand.
Jeps foretrækker at have ryggen mod gangen og fødderne mod vinduet. CX har da heldigvis udfaset deres B747 og fået vendt sæderne "rigtigt". CX Business B747 Upper Deck: Hvor meget bredere er A321 i forhold til A320? Forhåbentlig ender SK ikke med den løsning QA har på deres A320...
Da BA købte BMI overtog de 7 A321. Deres business class minder lidt om JetBlue. Er ikke vild med farverne, men konceptet er ret fint: https://www.businesstraveller.com/tried-and-tested/british-airways-a321-ex-bmi-club-world-2/
I følge The Australian Business Traveller har Aer Lingus besluttet sig. Se link : https://www.ausbt.com.au/aer-lingus...-airbus-a321-european-flights?utm_source=grid Kilde: ausbt.com.au
Ja var også på HFP: https://www.headforpoints.com/2018/...flat-business-class-seats-on-european-routes/
Ja - jeg skrev lige om det : https://insideflyer.dk/sas-kan-lanc...-york-naeste-aar-tre-airbus-a321lr-leases-nu/ Jeg tænker Aarhus - New York og måske også Boston.