SAS bagage regler

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Daniel K, 24/7/16.

  1. Daniel K

    Daniel K Aktivt medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    158
    Point:
    43
    Hej allesammen, vi havde fornøjelsen af at rejse med SK til Bologna på SAS Go, med 4x bagage. Da vi kun havde to kufferter med, fyldte vi disse og de vejede hhv. 26 og 24 kg.
    Da vi ankommer til CPH, så vil SAS ikke tage disse og vi skal ompakke dem eller betale overvægt for de ekstra kg, på trods af at vi vi har 4x 23 kg til rådighed...
    Er det mig der er den besværlige kunde eller er det udtryk for et kundeservice skifte af den mest bureaukratiske slags?
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    788
    "Synes godt om" modtaget:
    1,102
    Point:
    93
    Arbejdsmiljøregler (for dem, der skal læsse og losse flyene) - Men andre selskaber, har andre grænser.
     
    Daniel K "Synes godt om" dette.
  3. Daniel K

    Daniel K Aktivt medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    158
    Point:
    43
    Fair pointe, hvis det så ikke var muligt at betale ekstra for overvægt per kuffert.
     
    Michael Wahl "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    451
    "Synes godt om" modtaget:
    1,195
    Point:
    93
    Hvad jo er en gang SAS nonsens da man må have 32kg hvis man rejser business!
    :confused:
     
  5. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Skribent

    Beskeder:
    844
    "Synes godt om" modtaget:
    944
    Point:
    93
    Du betaler overvægt for at din kuffert bliver håndteret på en anden måde, som er mere skånsom for arbejderne. Typisk har de i bagagehallen en kran til at løfte bagagen over på vognen, og hjælpes 2 om at få din kuffert op i flyet. Dog tager lufthansa snildt 32 kg. uden at sætte "overvægt-mærke" på...
     
    Michael Wahl, Peter F. og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun .

    Beskeder:
    233
    "Synes godt om" modtaget:
    414
    Point:
    63
    Det gør det da ikke til nonsens..
    Det betyder blot at SAS ved business rejsende har valgt at bære ekstraomkostningen til handling-selskabet (ved at indkalkulere den i billetprisen).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Premium VIP medlem

    Beskeder:
    2,572
    "Synes godt om" modtaget:
    4,172
    Point:
    113
    Uanset hvad synes jeg det er dårlig stil af SAS ved check-in når man åbenlyst er under den samlede grænse og ikke voldsomt over de 23kg. Hvis man dukker op med nogle væsentligt meget over så fair nok men jeg er nu enig med @Daniel K i at det er at gå i små sko.
     
    Michael Wahl og Daniel K "Synes godt om" dette.
  8. Daniel K

    Daniel K Aktivt medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    158
    Point:
    43
    I sidste ende må 2x let overvægt ikke være dyrere end 4x alm vægt at håndtere for bagage folkene, for slet ikke at tale om hvor meget mere 4 kufferter optager af plads i lastrummet. Derudover er det med min viden kun SAS det kører dette koncept og SGS håndterer alle Star alliance selskaber i CPH.

    Jeg ville intet problem have med at betale hvis jeg overskred kg Limit, men dette giver ingen mening for mig.
     
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun .

    Beskeder:
    233
    "Synes godt om" modtaget:
    414
    Point:
    63
    Uden at kende aftalerne mellem SAS og handling-selskabet kan det meget vel være dyrere: Særtilfælde er næsten altid dyrere, især hvis de som Peter skriver kan kræve ekstraudstyr, to mand pr. kuffert osv.

    Og jeg kan forestille mig at laste-medarbejderne ikke er enige i, at det er lige meget om en kuffert vejer 23 eller 26 kilo, når den skal bakses ind i et lastrum.:(
     
    Peter Krogh Frausing og Daniel K "Synes godt om" dette.
  10. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Skribent

    Beskeder:
    844
    "Synes godt om" modtaget:
    944
    Point:
    93
    Jeg er ikke decideret uenig med dig, men jeg er alligevel ret overbevist om at personalet ikke har lavet en fejl ifht. reglerne. Er du statuskunde i Star Alliance?
     
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    451
    "Synes godt om" modtaget:
    1,195
    Point:
    93
    Hvis SAS bruger arbejdsmiljøloven som begrundelse for at tage overvægtsbetaling, så vil jeg mene det er nonsens snak. Uden at gøre mig alt for klog på arbejdsmiljøloven, kan jeg ikke tro den kan bøjes ved at SAS (og andre flyselskaber) betaler sig fra det.
    Jeg har altså også svært ved at tro, at SAS betaler en ekstra pris til handling selskabet så snart der kommer en "heavy" mærkat på! Men muligt jeg tager fejl.
    Tror gerne 3F har fået indført i overenskomsten med bl.a. SAS, at der skal være løfteudstyr til rådighed til bagage over en hvis vægt, hvilket der i øvrigt været debat om her: http://www.check-in.dk/cph-loeftegrej-bruges-ikke/

    Jeg har som oftest godt 23kg med, senest 26 komma noget, som oven i købet skulle videre til Malaysia Airlines (som har 30kg limit), der var ingen problemer overhovedet. I øvrigt en vigtig årsag til, jeg foretrækker SAS fremfor LCC'ere.
     
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    283
    "Synes godt om" modtaget:
    1,098
    Point:
    93
    @Daniel K
    Blot til info : SGH er ikke handling agent for alle *alliance selskaber i CPH.
    AC, OS, SN, LX, TK handles af Aviator.
     
  13. Kasper

    Kasper Medlem

    Beskeder:
    65
    "Synes godt om" modtaget:
    79
    Point:
    18
    Alle selskaber har jo alt efter klasse og billet type, stk og vægt begrænsninger.
    Det "nye" er at check in skal overholde disse regler. Førhen kunne/måtte de give lidt, men er ved at være udbredt at check in ikke må det længere. Op til 1 kg er oftest ok, that's it.
    Uanset klasse, er Max vægt 32 kg for en kuffert. Alt over det bliver afvist, uanset klasse eller status. Hvis man skal have noget med over 32 kg, skal det sendes som fragt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Peter Kristensen

    Peter Kristensen Medlem

    Beskeder:
    38
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    18
    Jeg er enig med dig i, at 2 kufferter på sammenlagt 50 kilo fylder mindre end 4 kufferter på sammenlagt 92 kilo. Reglerne er der for at de skal holdes og jeg ved fra tidligere at flyselskaberne uddeler bøder til deres handlingsagenter, hvis fx bagagereglerne ikke overholdes.

    Du glemte A3 :D
     
    asf "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    788
    "Synes godt om" modtaget:
    1,102
    Point:
    93
    Mener du det ikke omvendt: At handlingsagenterne uddeler bøder til flyselskaberne?
     

Del denne side