SAS eller BA til SFO?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 2/12/14.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej,
    Nu med SAS tilbuddet var der endelig billige billetter igen til Californien! Jeg skal helt til Santa Barbara mellem feb 5/6 til 15/16 og det bliver nok gennem SFO

    Hvordan er det med SAS på economy på så lange ture? Jeg var ret glad for BA sidst nemlig, betjener SAS med ordentlig mad og drikke? Mødte nemlig nogle i new York der var ret skuffede.

    Hvad ville være det bedre valg?
    SAS flyver mig til SBA via SFO til 4500.
    BA flyver til SFO for 3350 og så må jeg flyve United derfra til 1400 kr.

    Har pt 21000 EB og 12100 Avios points
     
  2. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Jeg ville vælge BA. Og især med der slagtning af EB. Jeg tror også jeg retter mine rejser med BA fremover.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Med SAS får du ikke mere end en sodavand til måltidet samt the/kaffe og nok også et glas vand (husk at spørge om glas...).
    Indtjeningen på EB er stadig ok dertil, 4.500 point på en billig econmy billet pr vej, men det retfærdiggør ikke prisen med mindre du virkelig skal bruge pointene til at opnå status og en redemption.... Med den pris lyder BA meget attraktivt.
    Kan du ikke leje bil billigere end at flyve til Santa Barbara?
     
  4. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Nu ved jeg ikke om du skal være i SFO, men ellers ville jeg overveje BA til LAX og så som en anden skriver leje en bil.
     
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg er selv rigtig glad for SAS på SK935/36 til SFO og det er rart at turen er direkte. (har fløjet strækningen 5 gange (2,5 x t/r) det sidste år ;) )
    Og 4500 virker som en god pris når den inkluderer tilkoblingsfly, og med 4500 pts er det "kun" 1000 pts færre end man plejer at få.
    Men ja, forvent ikke mere end 1 sodavand, og klassisk flymad :)

    Kan dog anbefale at opgraderer til SAS Plus (enten via Optiontown for ca. 1000 kr per vej) eller ved at bruge 15.000 pts :) det er det værd på sådan en lang rejse.
    Desværre når det ikke at blive en af de nye SAS kabiner da A340-flyene bliver renoveret sidst! :(
     
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det bliver nok SAS, det er ret lækkert ikke at skulle skifte i LHR efter 12 timer i luften på vej hjem synes jeg!
    Troede jeg kunne bruge min Avios fra SFO til SBA, men OW flyver ikke den rute, og en tur i bil tager over 3 timer - ulideligt oven på en lang flyvetur (tror heller ikke jeg må leje som 20 årig?).
    Får 1000 points oven i hatten pga. fødselsdag (forhåbentlig) og har en tur til Polen d. 20 Feb, så tænker det er fint nok. Jagter ikke guld, det rækker studiebudgettet ikke til :(

    Skal man købe drikke ud over det til maden? Det er ikke som BA hvor jeg bare går op og siger de skal hælde noget i munden på mig? :) Det ville nemlig være ærgerligt.
    Hvad er forskellen på GO og PLUS på long haul? Jeg har 20k point til én opgradering hjem, men det er næsten ikke fair når jeg har en rejsepartner :p
     
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Plus giver vigtigst af alt et større sæde med mere benplads (gå efter række 14), derudover FastTrack, Priority boarding og adgang til SAS Loungen (hvis du rejser fra SFO-CPH, så giver den ikke adgang til United Club, men du kan bruge SAS Loungen efter ankomst hvor du kan vente på din baggage.
    Derudover er der VOD og gratis drikkevarer (øl/spiritus/sodavand/nogle gange også deres smoothies), snacks samt lidt bedre mad :) Men det er selvfølgelig lidt underligt, hvis du rejser sammen med en..

    og ja, det bliver hårdt at jagte guld som studerende! Det er dog lige lykkedes for mig :D
     
    Sebastian011 og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Så vidt jeg kan se giver den her tur (SK i T og UA i G) ca. 11k miles hos A3, og jeg får helt sikkert rejst noget mere nu når jeg er færdig med Gymnasiet til sommer.
    Men ved ikke om jeg synes det er fjollet at smide de her miles til A3 når jeg ikke er dedikeret. Lige pt vægter jeg priserne og tidspunkterne mere end alliancerne :p

    Hvis bare jeg havde kendt til A3 før jeg blev medlem her tidligere i år havde jeg haft guld nu, øv øv :(
     
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Synes ikke der er grund til at kredittere til A3 i dit eksempel. Kreditter til SAS især når det nu er en lang rute.
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  10. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Enig, ellers ender du med en halv bonusrejse hos SK og en kvart hos A3...

    Hvis du får Optiontown-opgradering til Plus kan du overveje det, det er lige knap 11.000 point one-way hos A3 (B-klasse), og kun 6000 hos SK ;) - så længe det varer i hvert fald.
     
  11. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Har I oplevet at det kun er den ene passager der dukker op i SAS appen, men begge når man ser bookingen på hjemmesiden? Min tur til Polen viser alle fire passagerer.
     
  12. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    472
    "Synes godt om" modtaget:
    1,029
    Point:
    93
    Meget enig, der er absolut en fordel ved at flyve direkte, selv om stolen måske er mere slidt. Se evt. min anmeldelse fra i sommers:
    http://bonusfeber.dk/sas-go-fra-koebenhavn-til-chicago/
    Jeg vil umiddelbart tro, at forskellen på dén tur og så til SFO begrænser sig til 2 timers ekstra flyvetid og et andet destinationsskilt. Samme fly, samme sæder, samme mad.

    Du skal være forberedt på at betale mellem måltiderne. Nu er jeg selv rimelig ligeglad med, om jeg kan få øl/vin ombord - jeg er udmærket tilfreds med vand, kaffe og en cola. Og så er jeg ikke for fin til at købe 2 halvliters et-eller-andet i den lille 7-Eleven lige før gaten. Det er væsentligt billigere. Ja, det er på en måde lidt ynkeligt. Men det fungerer :p
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  13. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Tak, det var lige lidt god aften læsning!
    Efter min sidste tur til LAX med BA hvor mime venner og jeg ramte både toppen og bunden med unlimited udskænkning af små gin flasker har jeg det fint med en cola :p

    Er der vand hele turen hvis man spørger? Ellers må jeg jo bare købe 8 flasker som sidst jeg fløj til Island - en skam de ikke giver M&M point denne gang :p

    Glæder mig til at se hvad SAS kan præstere, skal lige have reddet nogle tråde ud med appen (forhåbentlig bare rn fejl), og så har de lavet en fejl i betalingen, men det må blive i morgen!
     
  14. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Nå, det var alt i alt lidt skuffende. Gammelt fly, pinligt gammelt underholdnings system uden on-demand, ikke engang middelmådig mad (det var frossent!!) og kun en valgfrit drik på 10 timers flyvetur (så var det godt jeg fik en af Uniteds på min 26 minutters flyvetur...)

    Hjemturen var lige under fire timer forsinket. Vi skulle have landet 13:20 men er først lige landet 17:06 fordi afgangen først blev flyttet til 20:00 og så sad vi halvanden time i flyet pga. flere tekniske problemer.

    Er vi så ikke berettiget til kompensation når vi er så forsinket? Jeg så der var to unge gutter fra TRS travelrights så der må være noget om det. Er det værd at søge selv eller fx via AirHelp?
     
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Mere end 3t forsinket og over 3500km burde udløse 4.470kr iflg http://www.getairhelp.com/dk/kend-dine-rettigheder
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men er der ikke forskel på udtur vs hjemtur?
     
  17. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det er et godt spørgsmål :s
     
  18. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Kun når du flyver på en ikke EU carrier, så vidt jeg forstår, da det i så fald kun er gældende ved afgang fra EU. Ellers tror jeg ikke?

    Det skuffende underholdning burde ikke komme som en overraskelse. Du var berettiget til forplejning og kommunikation under forsinkelsen, mener jeg.
    I følge http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/en/08-air-long-delays.html står der at det skal være 4 timers forsinkelse uden for EU & over 3.500 km, så det er da lidt spændende at getairhelp siger 3 timer.
    Hvis du er berettiget burde du virkelig forsøge dig selv, i stedet for at give 25% af 600€ for hvad der kan være 2 emails (det kan også være det er mere besværligt, men hvorfor ikke prøve selv først..)
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  19. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
  20. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Er billetten købt hos SAS?

    Hvis ja, gå ind på deres hjemmeside og udfyld en formular. I teksten henviser du gerne til EC-261/04 forordningen. Her er linket til at kontakte dem: https://www.sas.dk/customer-relations/feedback-form/

    Du kan jo ved samme lejlighed også nævne de noget utilfredsstillende forhold omkring maden og underholdningssystemet.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side