SAS EuroBonus - Pointtabellerne gældende fra 1. marts 2022

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 23/2/22.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh, kære SAS, hvad sker der hos jer ?
    1) Jeg købte en billet i jan22 til afrejse i mar22 - på købs kontrakten står meget tydeligt, at rejsen udløser 4687 point (gammel skala). Jeg fik 4062 point (ny skala).
    2) Kopier sendes til diamantmailen, men jeg får et blankt nej.
    3) Jeg skriver med en rejsende på den norske søster insideflyer. Han har fået godskrevet differencen for en rejse osl-cph-ham-cph-osl !!!!!!!!!!!!! Nu går jeg endnu en gang i aktion mht EB POINT FAIRNESS.
     
    NielsC, Kenneth K, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg har også en håndfuld rejser her i marts jeg bestilte i januar som jeg vil have godskrevet point på, men venter til min sidste tur i næste uge og tager kampen for alle rejserne på en gang
     
    NielsC, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Diamant mailen henviser til vilkår og betingelser for eurobonus 3.2, men hvem ved, indholdet kan være tilpasset for nylig til de nye optjeningsregler pr. 1.marts22.
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Så nu skal man altså lige printe en PDF af betingelserne hver gang man køber en rejse, må man forstå....
     
    Kenneth K, Erwin Lansing, Nielspg og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Jeg fik samme lunkne forklaring i dag med paragraf 3.2.
     
    NielsC, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    På søster siderne Insideflyer.no kan du læse, at den norske diamant har godskrevet point.
    Det ligger bl.a. under "oplever dere noen diamant service" side 121 nr. #2409.

    der ligger også lidt under "devaluering af optjening ..."

    Idag referede jeg til sas i norges land, men ak nej - diamant mailen i DK er iskold.

    Jeg er kommet så vidt, at jeg tænker på at aflyse en bonus rejse til Hawaii i
    jan23 (biz på sas sk935/sk936 + eco på UA). Derved er min EB saldo godt 200000, requeste refund og derefter købe en LH biz fullfare.
     
    NielsC, Kenneth K, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Betingelserne er gældende fra 31/10 2020, så det har været sådan i noget tid. Selv hvis man går tilbage i gamle kopier af hjemmesiden, er teksten den samme.

    Jeg har også fået 3.2 referencen. Jeg har så modsvaret at point optjeningen er en integreret del af deres booking oplevelse, at det er en beslutning der er 100% i deres hænder (ikke ude af deres kontrol), at kommunikationen først kom ud efter turen, og dermed må man overveje om det er at betragte som vildledende markedsføring.

    .. plus en sang om hvad faen har i gang i. Det kan næppe være en udskrivning af de store at honorere den gamle optjening for dem der henvender sig.

    Jeg tvivler dog på det kommer til at gøre en forskel.

    Det kan være der er andre juridiske forhold i Norge der gør de ikke kan slippe afsted med det der.
     
    NielsC, THammer, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jeg har annulleret min EB-tur til USA og købt en almindelig billet med Swiss, da jeg blev så træt af de evindelige ændringer fra SAS's side og manglende villighed fra diamantmailen til at hjælpe. Det er trist, at SAS ikke har lyst til at holde på deres gode kunder, men mantraet synes desværre at være: hellere flyve med tomme sæder end at hjælpe med en EB-ombooking.
     
    Kenneth K, NielsC, Jeblin og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Bravo.
     
    NielsC, Erwin Lansing, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Svar tilbage, ingen argumenter hjælper, de insisterer stadig på 3.2 - og pointere jeg er blevet varslet om ændringen i deres info mail 15/3 (den med Pointrabat, og "nu uddeler vi flere point") - velvidende min tur fandt sted før (3-6/3).

    Det er .. anstændighed i frit fald. Det er meget langt fra hvad man med rette ville sige var "det rette at gøre".

    Hvad havde de forestillet sig at deres kunder skulle sidde tilbage med af oplevelse?. Er det fornuftigt set i forhold til den (relativt) lave omkostning ved at gøre det rette?
     
    NielsC, HenrikM, Calle77 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Proportions fornemmelse ejer de ikke :
    - Først en kampagne i 4 måneder med 4 x point optjening.
    - Dernæst et slag med hammeren .... for adskillige af dem, der har investeret billetter på visse klasser, købt før 01.03 med afrejse after 01.03 !!!!!!
     
    Senest redigeret: 24/3/22
    NielsC, Ulrik, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Giver det mening at skrive til den norske EBG/EBD e-mail? Hvis de (igen) får særbehandling.
     
    NielsC, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Samme tanke her - er ved at udforme en diskret kladde - jeg må blot lige tænke mig godt om.
    På IF Norge er der een mere deroppe som har sendt en request til deres EBD mail !! Jeg vil lige se hvilket svar han får.
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jeg var i AMS i går. "Forkerte, nye"" point er tilskrevet, men stadig mindre end gældende, da jeg købte billetten i januar.
    - Watch out, de har ændret klassen i forhold til min bekræftelse.
     
    NielsC, CHIP, jespersm og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Så har jeg lige fået 1.500 point for min tur fra CPH til AAR på klippekort. Et klip koster 750 kroner, når det er købt på tilbud.

    Tidligere fik jeg 1.200 point. Så indenrigs pendlerne får noget ud af den ændrede optjening.

    PS: Både de 1.500 og 1.200 point er inklusiv 25% diamant bonus
     
    NielsC, Nielspg, CHIP og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Dagens - måske årets tilbud på værdi af bonuspoint:

    upload_2022-4-14_15-47-3.png
     
    NielsC, Nicki Lolk Sørensen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Følgende sendt til SAS
    Fra : B.T.
    Emne : SAS juridiske medlemsvilkår og betingelser § 3.2
    ----------------------------------------------------------------------------
    8 x PNR nr. xxx
    -----------------------------------------------------------------------------
    Kære SAS,
    Ændring af optjening af EB point pr. 01 marts 2022
    --------------------------------------------------------------------
    Under henvisning til SAS´s juridiske medlemsvilkår og betingelser bl.a. for optjening af EB point tillader jeg mig at fremhæve følgende punkter :

    § 1.1
    - Eurobonus er SAS´s loyalitets program.
    - Pålidelige tjenester.
    - Personaliserende tjeneste.
    - Tilpasse vore tilbud personligt.
    - Strømline vores kommunikation med dig.
    § 2.11
    - Du er ansvarlig for at holde dig selv orienteret om gældende regler i Eurobonus vilkår og betingelser.
    - Eurobonus programmets regler om point samt andre oplysninger gælder indtil andet meddeles.
    § 3.2
    - Vi forbeholder os ret til at afgøre .... see text below - sidste afsnit waw, waw.
    § 6.5
    - Vi forbeholder os ret til at ændre Eurobonus vilkår og betingelser. Vi vil i så fald kommunikere de kommende ændringer i god tid og tydeligt. Ændringer kan f.eks. vedrøre reglerne for optjening og anvendelse af point og konsekvenser for nye point. Ændringer vil blive meddelt via mindst èn Eurobonus kommunikations kanal.
    § 2.12 Eurobonus programmets regler om point, der vises på Eurobonus websted, gælder indtil andet meddeles !

    Jeg købte i januar 22 og februar 22 otte SAS Plus Smart billetter med SAS som carrier til afrejse efter 01 marts 2022. Hver billet består af en vel specificeret flybillet samt en yderst vel specificeret personlig information på kontrakten :
    "BT xxxx optjente Eurobonus point". En kunde køber hele pakken.

    JAMEN, JAMEN, KÆRESTE SAS:
    - Loyal, pålidelig, personaliserende, udkommunikere >> alt dette er udeladt ved den nyligt ændrede point optjening << Plus Smart Europa var mit billet fundament, nu skudt sønder og sammen, en populær billet type blandt frequent flyers.
    - Kommunikation - glemte SAS denne uhyre vigtige del af medlemsvilkår ?
    - Hvorledes kan jeg holdes ansvarlig for at kende nye regler og vilkår, hvis SAS ikke ud kommunikerer disse i god tid ? Har SAS brudt betingelserne ?

    - Paragraf 3.2 : SAS diamant i CPH holder krampagtigt fast i denne paragraf uden at skele til alle de medlemsvilkår, som er udeladt af SAS ved den nyligt ændrede point optjening.
    1) SAS diamant CPH nægter at godskrive den manglende difference for billetter købt før 01 marts 2022.
    2) SAS diamant OSL godskriver differencen for de norske rejsende - måske Norge udviser en passende konduite, sund fornuft, situations fornemmelse og proportions fornemmelse, eftersom :
    ORDLYDEN I DEN BERØMTE § 3.2 ER : "VI FORBEHOLDER OS RET TIL AT AFGØRE osv ,,, "
    DENNE ORDLYD ER IKKE MANDATORY, IKKE EN BEFALING, IKKE ET DIREKTE PÅBUD.
    SAS, LAD NU FORNUFTEN OG ANSTÆNDIGHEDEN SEJRE - LAD OS FORNEMME, AT SAS STADIG ER ET VERDENSFIRMA .
    ********* GODSKRIV DIFFERENCE FOR BILLETTER KØBT FØR 01 MARTS 22 TIL AFREJSE EFTER 01 MARTS 22.

    Med venlige hilsener
    xx
     
    Senest redigeret: 16/4/22
    NielsC, jespersm, HenrikM og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Det kan da ikke være mere klart. Hold os opdateret, når du får svar.
     
    NielsC, THammer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Intet nyt fra Vestfronten ... men jeg har hørt i min øresnegl, at nogle danske rejsende h a r fået en positiv tilkendegivelse på deres request. Så der er håb.
    (Jeg holder en lille smule lav profil : jeg fik en meget, meget skarp advarsel af konkurrenten FinalCall for at nævne min IF skrivelse, og vupti så var det hele fjernet) FinalCall himself kan jo læse alt på IF, men ikke omvendt medmindre man er medlem. Nå, pyt, men jeg var da lidt rystet over så voldsom en reaktion.
     
    NielsC, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    SAS Sales Control, Head Office, har netop sendt et svar vedr. ovenstående sag med kopi til alle de afdelinger jeg havde inkopieret.

    SAS har godskrevet point differencen for mine første 3 rejser, og SAS bekræfter, at de vil godskrive point diff for de sidste 5 rejser efterhånden som rejserne foretages.
    Men ikke et eneste ord, der tangerer PARDON.

    Det lader til at hver enkel rejsende må henvende sig til SAS >> Hovedkontoret har sendt kopi til SAS Diamant i CPH og OSL.
     
    NielsC, HenrikM, jespersm og 8 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side