SAS fjerner salgstillæg

Poster i 'NYHEDER' oprettet af obs, 15/8/14.

  1. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Check-in.dk skriver i dag at SAS med virkning fra 12. august har fjernet salgstillægget på 30 kroner som man hidtil har opkrævet. Meldingen fra SAS er at det ikke længere giver mening at opkræve, når kunderne betjener sig selv via web eller app.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,517
    Point:
    113
    Det har aldrig givet mening!
     
    Flemming Poulsen, Schwert og danielbirch "Synes godt om dette"
  3. rasmus.emil

    rasmus.emil VIP medlem

    Beskeder:
    163
    "Synes godt om" modtaget:
    344
    Point:
    63
    Selvom salgstillægget i mine øjne heller aldrig har givet mening, synes jeg det er dårlig stil at hæve priserne med 30 kroner i hver retning (eksempelvis på ruten CPH-TXL),
    så det nu er 30 kroner dyrere for en retur flyvning end før ændringerne. Det er da vildledning! o_O
     
    Schwert og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  4. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    SAS i en nøddeskal :)
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Om det hedder billetpris, salgstillæg, kreditkortgebyr, brændstoftillæg eller noget helt femte bryder jeg mig egentligt ikke om. Tværtimod sætter jeg faktisk pris på en totalpris og ingen gebyrer.

    At de hæver priserne priserne når de fjerner et gebyr giver egentligt også god mening for mig. Pengene skal jo ind på en eller anden måde - med fjernelsen af gebyret mangler der altså 30 kr. pr. booking.

    Flyselskaberne forsøger vel altid at få mest muligt for billetterne og hvis de kan det på denne måde - så helt fint for mig. Den enormt hårde konkurrence der er blandt flyselskaberne skal nok sørge for at holde priserne lavest muligt overfor forbrugere.

    Og selvom der nok ikke er mange som vil give mig ret, så så jeg faktisk gerne at priserne på flybilletter kom op i et lidt højere niveau end idag. Hvis flyselskaberne kom til at tjene bare lidt penge, så ville det give et langt mere stabilt marked og måske endda også nogle bedre produkter, rimeligere ansættelsesforhold etc. - fremfor at branchen (og produkterne) hele tiden skal være i et evigt "race to the buttom". Sidstnævnte tror jeg faktisk ikke gavner passagererne på sigt. På kort sigt måske - men ikke på langt sigt.
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Var lidt skeptisk da jeg læste det, og ikke til den store overraskelse betyder det i hvert fald for nogle billettyper at salgstillægget nu er lagt oven i prisen, begge veje... Men ja, overlever nok de 30 kr mere :)
     

Del denne side