SAS halverer pris på pendlerkort

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 14/4/16.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    SAS sænker nu permanent prisen til omtrent det halve på klippekort til de pendlere, der rejser mellem København-Aarhus og København-Billund.

    SAS introducerer nu en permanent kraftig prissænkning på klippekortet til rejser mellem København, Aarhus og Billund – det såkaldte SAS Travel Pass.

    Det sker efter, at en kampagne – der kørte i en måned frem til 19. februar med tilsvarende lave priser – tiltrak mange nye pendlere. Prissænkningen kommer i kølvandet på, at SAS allerede i april 2015 halverede prisen på klippekort på ruten mellem København og Aalborg.

    Det betyder eksempelvis, at prisen på et klippekort med 40 ture mellem Aarhus og København sænkes fra 57.680 kr. til 33.000 kr. svarende til en prissænkning på cirka 42 procent.

    – Vi sagde i januar, at vi ville gå forrest, når det gælder udviklingen af dansk luftfart gennem nem og billig tilgængelighed i og til og fra Danmark til glæde for dansk erhvervsliv og alle andre frekvente rejsende. Det mente vi alvorligt. Derfor er vi glade for nu at tage skridtet videre og også give eksisterende såvel som nye indenrigspendlere på Aarhus og Billund glæde af en markant og permanent prisreduktion, siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndriftsdirektør i SAS.

    Han tilføjer, at SAS på den måde tager initiativ og medansvar i forbindelse med udviklingen af den kommende nationale luftfartsstrategi, som i begyndelsen af året blev skudt i gang på initiativ af Transportminister Hans Christian Schmidt (V).

    Pendlerne får med SAS Travel Pass de samme fordele som, hvis de rejste på SAS’ premium produkt SAS Plus, der bl.a. giver adgang til SAS Lounge, SAS Fast Track og mulighed for ombooking indtil kort før afgang.

    De nye priser er allerede tilgængelige, og der er mere information at finde på www.sas.dk/virksomhedsprogram
     
    Frequie, obs, Flemming Poulsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Lyder som en rigtig god ide - jeg havde i mit tidligere job travel pass, men syntes at rejserne var for dyre. Hvor mange eurobonus point tjenes på en tur med klippekortet?
     
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    1250 point pr tur :) bookes i Cc, så der er Plus Full Flex
     
    Baadsgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Er dette bare for godt til at være sandt - eller overser jeg noget:
    • 40 ture til 33.000 DKK = 825 kr/tur (hvilket et rigtigt billigt - det er niveauet for de billigste billetter på SAS-go)
    • 1250 bonuspoint på en tur (incl 25% bonus til guldmedlemmer) er jo 4 gange så meget, som en billig go-billet
    Somme tider kikker jeg også på, hvad jeg betaler for et basispoint. Ved rejser inden for Europa, synes jeg, at en pris på 0,66 kr for et point (1250 point divideret med 825 kr) ikke er så tosset.

    Rigtigt træls, at jeg ikke lige kan bruge dette tilbud lige nu.
     
    Kristian og Frequie "Synes godt om" dette.
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg tror ikke at du overser noget. Jeg har selv et klippekort til AAL, og det er som du skriver mht. point og pris. Eneste hage ved klippekortet er at det udløber efter 12 måneder.
     
    Flemming Poulsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Med de priser behøver man vel ikke at bruge alle klip, for at have en god pris. Har ikke lige regnet på det, men med 5-7 klip tilbage på kortet, har man stadig fået en enkelt billet for under end tudse.
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  7. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Man skulle da være et skarn, hvis man ikke brugte en dag på at fyre de sidste klip af og hive lidt point hjem :D
     
    jakobv84, Peter F., Baadsgaard og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    jov jov, det er jo sådan lidt en imaginær problemstilling eller? - man skal da nu alligevel hive 33K op af læderet...

    Samt have et behov for AAL eller hvor man vil hen...
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Jeg overvejer, for jeg bor i Aarhus - og har da nogle ture til CPH (men slet ikke 40 enkeltrejser i løbet af det næste år). Og jeg kan nok også få firmaet til at betale, så likviditeten bliver heller ikke et problem.

    Men hvis jeg skal videre ud i verden, så er en kombination "Klippekort AAR-CPH + anden billet" ikke så smart efter at SAS har outsourcet check-in i Aarhus (nu kan de nemlig ikke længere tjekke bagagen igennem til slutdestinationen på min anden billet. Så I CPH skal jeg samle bagagen op, lave en ny check in og igennem sikkerhedskontrollen). Femover vil jeg derfor gå efter en samlet billet med alle rejser for at slippe for bøvlet.
     
    CHA211 og Frequie "Synes godt om" dette.
  10. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Bare en tanke.... :rolleyes:

    Hvis man nu havde tid nok og kunne smide de 30.000,- excl. moms til et unlimited pass til AAL.

    Hvor mange ture kunne man tage om dagen?
    3 x retur ville give 7500 point om dagen.

    På 3 måneder ville man kunne skrabe ca. 675.000 point sammen.

    Det er vel en ok pris pr. point - vel og mærke hvis man havde tid nok :p

    Man kunne vel i teorien også nå at få 4-5 returflyvninger om dagen, samt indtage alle måltider i loungen og herved spare måltiderne :D

    Puha. Jeg tror ikke familien vil være med på eksperimentet :confused:
     
    Ulrik, asf, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    med risiko for akkumulering af tungmetaller med alt den laks man er tvunget til at spise ;)
     
    Kristian, Ulrik og Baadsgaard "Synes godt om dette"
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @alexanderln - hvordan var det nu, havde du ikke været op i kemi fredags såvidt jeg husker? så det var "applicable science" på et real World problem :Do_O
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  14. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    korrekt ;) men vi bruger mere nikkel, palladium el. guld og prøver at undgå kviksølv og alle de andre metaller fra Østersøen!
     
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    jeg ser at diamanter ikke er nævnt blandt de problematiske metaller og mineraler, så jeg har ingen problemer :)
     
    Baadsgaard og alexanderln "Synes godt om" dette.
  17. Christian Larsen

    Christian Larsen Amatør

    Beskeder:
    168
    "Synes godt om" modtaget:
    362
    Point:
    63
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Nu er diamanter jo heller ikke et metal ;)
    Men både sølv, guld og platin er altid godt!
     
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Diamant er vel Carbon under mange års tryk... - men ikke et ædelt metal...
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  20. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Korrekt, det er vist nok et mineral, men jeg havde bare sådan lyst til at komme med en dumsmart kommentar !
     
    Kristian, jakobv84, alexanderln og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side