SAS har lidt overraskende købt deres ellers indlejet LAN Chile Airbus A340-300

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 21/4/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    SAS flyet, som ofte omtales som “LAN Chile flyet”, har skiftet ejere. SAS som har lejet det siden 2013 har nu valgt at købe flyet fra firmaet Gain Leasing Two LLC i USA. InsideFlyer har fået aktinsigt i overdragelses dokumenterne fra det Norges Luftfartøy Register (Luftfartstilsynet) og det viser at SAS i slutningen af marts… Læs mere
    Read the whole post here.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tror I, som jeg, at der nu kommer en ny kabine i LAN Chile flyet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Flyet har lige været til C-check? Har de kapacitet til det med sommer program? Er ikke overbevist om at det sker lige med det samme..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det må virkelig være til en god pris, det er jo en ældre sag, men fuel consumption er stadig forbavsende god, selv i forhold til deres a330.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Der vil blive "mindre" kosmetiske opdateringer (tæpper farver betræk etc.) men ikke en generel opdatering af kabine eller IFE

    SAS mener det er en rigtig fin maskine, med meget gode motorer. (herligt når der nu er 4 af slagsen)

    Måske de så også lige skal gå tryk kabinen efter også ;););)
     
    Henry, isolCBflyer, Flyvefisken og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. klausbm

    klausbm VIP medlem

    Beskeder:
    118
    "Synes godt om" modtaget:
    499
    Point:
    63
    Jeg synes det er et interessant signal, såfremt de opgraderer kabinen. Med A350'ere på vej om 2-3 år, som vel var tænkt som udskiftning for A340'ere, kan man jo håbe på, at en kabineopgradering viser, at 340'erne skal benyttes også fremover til nye long haul-ruter.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Man må da håbe at olieprisen holder sig i ave hvis de vil fortsætte med deres A340-maskiner... Til gengæld ligger svesetas lige nu til den svage side mod dollar og Euro-Kroner så nu koster olien lige pludselig endnu mere for Gustafsson & Co (det der ikke er hedged).

    Til gengæld kan I andre jo så tage en tur over Sundet og købe billigere ind :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Øv - skal med LAN Chile hjem fra EWR på business. For at det ikke skal være løgn er det 23:30 afgangen (pyjamas fly) med de gamle sæder. Noget af en nedtur!!!
     
    frankbrix og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Kære SAS, synes I at det er rimeligt at man køber et produkt (SAS BUSINESS med den nye kabine som jo ikke har fået for lidt i promotion - og som er et godt produkt), og så viser det sig efter anskaffelsen at man får et helt andet produkt (LAN Chile)? Det er anden gang at jeg oplever dette og synes faktisk at I snyder kunderne ved at levere et andet produkt end det, man forventer at have købt. Ville det ikke være rimeligt at kompensere kunderne når dette sker, med en eller anden form for courtesy leverance?
     
    mhsalv, SophieHendriksen, frankbrix og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Nej du er til for os og ikke omvendt, sæt dig ned i sædet og hold mund, vær glad over vi gider transportere dig nu du skal være på tværs.

    Med venlig hilsen
    SAS kundeservice
     
    Daniel K, Kasper, Ali Taran og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    På SAS-event'en i slut maj talte jeg med et par SAS-folk, som sagde, at maskinen nok får en overhaling med samme kabine som de andre. Men om det bare var snak ved jeg ikke.

    Har selv været med den på business og egentlig synes jeg ikke det var så ringe. Det vigtigste for mig var, at sædet er helt flat og ikke vinklet. Og maden er jo den samme og jeg sov det meste af vejen. Men man kan vel altid bruge det ringere produkt som argument til at få lidt point i kompensation :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Det lyder som 15.000 point i kompensation for manglende komfort og Wifi. En ringe trøst men de skal ikke slippe gratis
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Basis for medlemskab af klubben: De Sure Gamle Mænd #DSGM #VIFINDEROSIKKEINOGET

    :D:D:D
     
    obs, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  14. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Skal nok melde tilbage om jeg er enig i at det ikke er så ringe endda - jeg husker sæderne fra sidst jeg var med som betydeligt ringere end nutidens standard.
     
    Henry, Ali Taran og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Har været med den et par gange på Plus og Biz. Den er ringere - men det er begrænset i min bog. Ingen WiFi - nedgraderet IFE og lidt ringere sæder. Gamle Plus sæder med nyt betræk, lie flat på biz med nyt betræk. iPad IFE på Plus, reduceret indold på Plus og Biz.

    Ville være træt af det hvis jeg mødte den hver gang. Den Flyver pudsigt nok aldrig på ARN :)
     
    Kenneth K, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Modvig

    Modvig Aktivt medlem

    Beskeder:
    52
    "Synes godt om" modtaget:
    215
    Point:
    33
    Jeg har læst mange af indlæggene fra 2014 da SAS anskaffede LAN Chile, og der var jo stor begejstring og forventning fordi den i forhold til tidligere SAS business standard var en klar forbedring. Nu har jeg ufrivilligt prøvet den mellem EWR og CPH og mener at den er langt efter SAS' (og andres) nutidige standarder for business class.

    Først og fremmest betyder 2-2-2 konfigurationen at der ikke er samme "privacy" - man ligger og prøver at sove tæt ved siden af en fremmed person. Den lille skærm, der kan trækkes frem mellem sæderne, hjælper ikke meget. Sæderne er principielt lie-flat, men virker smallere og mere opdelt end den sædvanlige stol. Hertil kommer, at den mindre plads giver mindre lebensraum og fralægningsplads, fx til briller og toiletgrej mv. Endelig er der jo ikke wifi (men den er jo alligevel ofte ude af drift i de ordinære kabiner).

    Jeg havde håbet at SAS havde lavet en soft booking af sædet ved siden af mit, så min 1H reservation blev til en vinduesplads uden nogen ved siden af. Men hele kabinen var fuld og alle 42 sæder i business besat. Jeg måtte derfor skræve over min sovende medpassager hver gang jeg skulle ud. Det må give et pænt meget større provenu for business kabinen i LAN Chile end i de sædvanlige kabiner.

    Summa summarum er det en stor skuffelse for mig at have forventet ny kabine og så få LAN Chile i stedet.
     
    tbh, Frequie, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Forstår din skuffelse, i min optik er det et væsentlig anderledes produkt man får.
     
    tbh, Modvig og Henry "Synes godt om dette"
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    #delermedlemskortudiankomsthallen :cool::cool::cool:
     
    Baadsgaard, Grisefod, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hvordan er Plus på LAN Chile-maskinen? Kan se den er sat ind mellem BOS og CPH i morgen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side