SAS indenrigsfly centralt placeret i samlet lufthavn

Poster i 'PRESSEMEDDELELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 16/3/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,860
    Point:
    113
    Når indenrigs og udenrigs i Københavns Lufthavn bliver lagt sammen den 29. marts, kommer hovedparten af SAS indenrigsfly til at holde parkeret ved centrale gates i Finger B og D – tæt på bagage og sikkerhedstjek. Fire ud af fem passagerer, der skifter fra indenrigs til udenrigsfly i CPH, flyver med SAS.


    Hvor skal flyene holde? Det er spørgsmålet, mange SAS indenrigspassagerer er optagede af i forbindelse med sammenlægningen af indenrigs- og udenrigsoperationerne i Københavns Lufthavn fra 29. marts.

    - Flere har sikkert forventet lange gåture fra sikkerhedstjekket i Terminal 2 til de gates på Finger A Vest, der hidtil har været benyttet til indenrigstrafikken, siger Peter Krogsgaard, kommerciel direktør i Københavns Lufthavne A/S.

    Men den bekymring er heldigvis ikke nødvendig. Københavns Lufthavn har sammen med flyselskaberne analyseret behov og muligheder. Og der bliver nikket tilkendegivende til den endelige aftale hos selskaberne. Også SAS er tilfredse.

    - SAS’ indenrigsfly vil afgå fra samme områder som vores nuværende europæiske ruter på Finger B og D. I myldretid vil de fleste indenrigsankomster- og afgange ske fra Finger D. På mindre travle tidspunkter af dagen vil man skulle møde ved de centralt placerede gates C2-C8 mellem Finger B og D og køres med bus ud til flyet. Vi arbejder hele tiden på at gøre det nemt for vores indenrigspassagerer, siger Lars W. Andersen, direktør for Public Affairs og infrastruktur i SAS.

    En enklere og smidigere rejse med SAS- For de fleste frekvente rejsende med SAS, som kommer til og fra København med metro, tog, bus og taxa, vil turen gennem security og ud til gaten kunne foretages på kort tid via SAS Fast Track. Det betyder, at man så at sige træder lige ind i security fra perronen, siger Lars W. Andersen.


    Indenrigspassagererne får også mulighed for at bruge selvbetjenings-bagage drop og lounge i Terminal 3, som gør rejsen mere behagelig, enkel og smidig. Og så vil alle indenrigspassagerers bagage fast blive udleveret på bånd 5, som er tættest på udgangen.

    - Vi har haft en god dialog med lufthavnen, om hvor det gav mest mening at have vores fly. Det er os, der kender vores kunder bedst, og derfor har det været vigtigt for os, at blive imødekommet af CPH, og det synes jeg i videst mulige omfang, vi er blevet, siger Lars W. Andersen.

    Fakta om sammenlægningen og standpladser

    - Sammenlægningen af indenrigs- og dele af udenrigstrafikken sker som følge af den nye 4-årige takstaftale, som Københavns Lufthavn har indgået med flyselskaberne.
    - Sammenlægningen med indenrigs gælder kun for den del af udenrigstrafikken, der går til og fra et af de 26 europæiske lande, der er med i Schengen-samarbejdet. På rejser inden for Schengen skal man som passager ikke igennem paskontrollen.
    - De gates, SAS er tildelt, er prioriteret til afvikling af indenrigstrafikken, men Københavns Lufthavn forbeholder sig retten til at benytte andre standpladser som følge af uforudsete ændringer i trafikprogrammet fx pga. dårligt vejr, strejker eller lignende.
    -SAS’ indenrigsfly til Aalborg og Aarhus bliver i morgen- og eftermiddags myldretid parkeret på Finger D tæt på selskabets øvrige fly. Udenfor myldretid vil man skulle møde ved de centralt placerede gates C2-C8 og køres med bus ud til flyet.

    For yderligere information kontakt:SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    D gates fordi folk fra Jylland skal vise pas for at komme ind? :D
     
    Ali Taran og jefi99 "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Gid det var så vel :)
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Med bus ud til flyet... så vil jeg faktisk næsten hellere gå ud til en af de nærmeste gates i A-fingeren. Nå men det kan være at det bare er mig... :)
     
    asf og tbh "Synes godt om" dette.
  5. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Nej!
     
    Baadsgaard og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Om man bare slipper for connection fra A24 til D1.........
     
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Sådan som CPH kører i dag, så kommer det her aldrig til at spille... CPH har nogle "ventetider" og reaktionsmønstre som henhører til en offentlig virksomhed, de skriver de er fleksible og vil åbne et nyt spor, det vil jeg se før det sker... synes jeg har haft dårlig erfaringer med ventetider for mange gange... de burde vist få lavet en security kun for indenrigspassagerer...
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Fantastisk nyhed. Så er det lige med at ankomme til T3, fast-track, lounge og gate. BUM. I stedet for det cirkus i dag med at skulle til T1 først og sidde og blomstre derude i den humorforladte café. Glæder mig til det her bliver implementeret.
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Afgang med Lufthansa til MUC denne morgen fra A26.

    Intet som en lang løbetur og en svedig skjorte inden en lang dag med møder.

    CPH står til seriøs spanking efter deres fuck up med sammenlægning af inden- og udenrigs :-(
     
    Senest redigeret: 27/4/15
    THammer, Frequie, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Synes nu det fungerer glimrende, og sparer mig for en del tid. Men jeg har også kun fløjet med SAS indenrigs, det er nok mere besværligt med Norwegian og andre.
     
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er der ingen tvivl om... SAS på indenrigs i kombination med fast track er ikke så slemt. Alt andet omkring sammenlægningen stinker til gengæld....

    Ikke mindst de udenrigsafgange, som nu bliver ramt af det også.... A26 med afgang kl. 06.20 er ikke noget der bidrager til en god start på dagen. Gåturen derud svarer ca. til 30% af flyvetiden til MUC....
     
    THammer, jakobv84 og Kristian "Synes godt om dette"
  12. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har en del kollegaer der bor i Jylland og skal rejse via CPH.
    Grunden er at passet med nyudstedt visa skal hentes i informationen i CPH.
    De risikere sommetider at de ikke kan få lov til at tjekke deres bagage ind til endedestination, da de jo ikke kan fremvise passet med gyldig visa. De skal derfor hente deres bagage, over til informationen i terminal 3, hente pas og så tjekke ind igen.
    Jeg antager at de nu skal hente deres bagage ved de centrale bagagebånd? Denne sammenlægning vil være en fordel for dem, som nogle af de få.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    i går omkring kl 18 var den viste ventetid i CPH appen mellem 9 og 12 minutter. Virkeligheden var blot, at der var kø fra rulletrappen i T3 og helt hen til security og videre derigennem - og i T2 startede køen ca ved indgangen i stueplan, for derefter at gå helt ned i enden af T2, op af trappen og hele vejen hen på 1. salen.
    De ca 12 minutter passede meget godt med den tid, der gik fra man var kommet godt igennem security-indgangen og hen til båndene - men der skal så lige tillægges 20-30 minutter i køen inden security. 2 securitybånd var lukkede.
    Det kan bare ikke gå hurtigt nok med at få lavet de sidste flyvninger, så gold er hjemme hos SAS, så fast-track bliver mulighed.
     
    Kristian, jakobv84, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er desværre ikke unormalt. Jeg har stadig tilgode at opleve at den estimerede ventetid stemmer overens med den reelle. Og "pudsigt" nok så tager det altid længere tid end lovet.

    Med den tidsregning, så overrasker det mig ikke at CPH tror at ventetiden ikke er noget problem.

    Såvidt jeg ved, så måler de p.t. på den måde at det er tiden for den som den der står helt forrest ved slusen, som bliver målt på. Altså ikke den tid, som nye i køen skal vente, men den tid den som står forrest netop har ventet. CPH planlægger vist en ny målemetode... og "sjovt nok" siger de at det ikke har noget med problemer med ventetid for indenrigs at gøre, men at det har været planlagt længe...

    Men uanset hvordan de vender og drejer det, så er deres fælles sikkerhedskontrol en joke, som man skal gøre alt hvad man kan for at undgå. Men selv med fast track, så kan man altså skulle tage benene på nakken når de - som i mandags - placerer afgangen på A26. Har desuden set mange eksempler på det - endda enndu længere væk.

    I sådanne tilfælde må de simpelthen tilbyde bustransport.

    Sammenlægningen af indenrigs kan de blive ved med at påstå fungerer. Det er som komiske Ali på speed. Faktum er at det er noget hø, men det sparer dem penge. Indtjening er og bliver CPH's første prioritet - det er naturen i en kapitalfond. Passagererne kommer noget længere nede på listen af prioriteter. Og det værste er at de kan gøre som de vil - for de har ikke nogen reelt konkurrence. At miste lidt indenrigspax betyder intet for dem, men meget for udkanstområderne - og ikke mindst små selskaber som AirAlsie og DAT.
     
    Baadsgaard, clager og THammer "Synes godt om dette"
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Er forøvrigt netop gået igennen SAS Fast Track - og igen var ventetiden minimal. Er ganske sikker på at jeg ville begrænse min flyvning en del, hvis jeg ikke havde EBG og adgang der. Det er en af de ting som rent faktisk fungerer godt i CPH.
     
    Baadsgaard, THammer og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  16. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det kan også sagtens være den anden vej; i lørdags stod der 9 minutter ventetid på skiltene, men der var max 2-3 mennesker i kø ved hvert spor.

    Tror det er fordi den studerende praktikant de har til at sætte tilfældige tal på ventetids-skiltene falder i søvn ofte :p
     
    Baadsgaard og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Ahhh. Der har vi forklaringen ;)

    funny-baby-monkey-sleeping-home-work-being-human-isnt-easy-pics.jpg
     
    Kristian, Baadsgaard, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Når man ser det her, ved man godt hvad de næste 20 minutter skal bruges på...... :)

    IMG_6422.JPG
     
    mhsalv og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  19. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    @Baadsgaard - dette var godt nok en sjælden sjov historie... Det stemmer ikke overens med hvad lufthavnen selv "tror på"....
     

Del denne side