SAS interline fra AAL

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af jakobv84, 24/8/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har min søster booket på SAS bonusbillet AAL-CPH og så videre derfra på alm. revenue billet med Qatar på CPH-DOH-SLL. SAS og Qatar har jo interline aftale så jeg mener hun burde kunne checke bagagen ind hele vejen allerede i AAL -- men hvad er folks erfaringer med om det rent faktisk kan lade sig gøre? Jeg er vel egentligt nysgerrig efter erfaringer med hvor rutineret check-in SAS personalet er i AAL lufthavn...
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Som udgangspunkt skal SAS ikke tilbyde det på to bookinger. Men i praksis vil man nok ofte få lov til det hvis man spørger pænt....
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Jeg har ikke nogen erfaringer direkte med SK og QR...men hvis de har interline aftale og de nu spørger rigtig pænt i AAL.

    Jeg rejste fornyelig med LH fra PVG via MUC til AMS og så videre med SK fra AMS til CPH på to separate billetter. I PVG spurgte jeg om de ikke kunne tjekke min bagage ind hele vejen. Det var ikke noget problem og jeg blev også tjekket ind hele vejen. Jeg havde ikke tjekket ind til nogen af flyvninger på forhånd.

    Der er lidt forskellige teorier om hvornår det kan lade sig gøre og hvornår det ikke kan lade sig gøre. En af teorierne er at det er lidt besværligt hvis man har tjekket ind til flyvninger på forhånd, for så er de nød til at annullere indtjekningen og så tjekke en ind igen med bagagen. Hvorvidt det er rigtigt eller ej aner jeg ikke noget om?
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det tror jeg du har ret i. Jeg har fra flere forskellige hørt denne forklaring.
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  5. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    526
    "Synes godt om" modtaget:
    1,838
    Point:
    93
    Som udgangspunkt er AAL en nem lufthavn at komme igennem og personalet er søde og hjælpsomme, så hvis man spørger pænt, kan det nok lade sig gøre. Mit bedste råd vil dog nok være at checke bagagen ind igen i CPH for en sikkerheds skyld, så der ikke opstår forsinkelse på bagagen ved ankomst til slutdestinationen SLL. Dette skyldes, at der for det første er tale om to forskellige bookinger og for det andet at der er mellemlandinger undervejs fra AAL til SLL. Det er netop ved mellemlandinger, at forsinkelse på bagage typisk (og heldigvis ikke altid, men dog ofte) opstår. AAL har forresten en verserende historie om en flypassagerer, som havde mistet sin kuffert, men som fik den igen efter 7 år! :eek::eek: Ifølge SAS selv kan der også være tale om forskellige bagageregler, når connection sker med forskellige flyselskaber og når der er tale om forskellige IATA TC zoner - læs mere her: http://www.sas.dk/alt-om-rejsen/bagage/indchecket-bagage/rejse-med-connections/
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. Kasper

    Kasper VIP medlem

    Beskeder:
    154
    "Synes godt om" modtaget:
    353
    Point:
    63
    Ja det tager tid med bagagen indimellem. :) Har ikke hørt historien, men fik han sin kuffert? Han har jo sikkert fået erstatning, og så tilhører den jo ikke ham, men forsikrings selskabet. Med mindre han betaler erstatning tilbage, så er den hans igen.
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    At lave gennemgående check-in af bagage ville jeg ikke være bekymret for. Det er heldigvis meget sjældent at bagagen forsvinder og at checke ind igen er ikke nogen garanti for at det ikke kan ske alligevel. Risikoen for bagage som er forsinket er lille - og at den helt forsvinder mikroskopisk.

    Intet at bekymre sig om... Naturligvis er man jo udstyret med en god rejseforsikring og er godt dækket hvis uheldet skulle være ude.

    Selv har jeg kun oplevet en forsinkelse én gang igennem de sidste 20 år - og det var på en direkte flyvning ;)
     
    Beaglen, THammer, Peter Krogh Frausing og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side