SAS: Korrekt navn på bestilling, forkert navn på E-Ticket

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Anders Hansen, 15/8/14.

  1. Anders Hansen

    Anders Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Hej

    Der er sikkert ikke mange her, som har et navn der indeholder ü men uanset, så kan det sikkert være en god information! :)

    Jeg bestilte for en lille uges tid siden to billetter, på SVG-CPH-EWR-OSL-SVG.

    Egentligt har ikke jeg ikke lagt mærke til det før, men da jeg skulle tjekke navnet på min kærestes E-Ticket ser jeg at fornavnet (som indeholder Ø) er stavet korrekt, mens efternavnet (som indeholder Ü) er stavet forkert. Ü endte med at blive konvertert til U, mens det burde (som i passet og som navnestandarden siger) blive konverteret til UE.

    Jeg startede med at ringe til SAS, for at sikre sig dette blev rettet på billetten til EWR - så vi ikke ville blive afvist af CBP - hvorefter jeg gik igang med at kigge på alle de andre billetter som hun har fået udstedt - og ser at alle de også har fået stavet efternavnet forkert.

    Som sagt, der er sikkert ikke mange af jer der har et Ü i jeres navn... men tænkte at jeg ville dele min oplevelse med jer :)

    SAS har vist i øvrigt accepteret at de har en fejl, og i følge en chat meddelte de mig at de har sendt det videre til hovedekonteret :)

    /Anders
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg er ret sikker på at denne lille fejl ikke betyder noget som helst. Mener der er plads til op til tre bogstaver i hele navnet som må være anderledes inden det bliver et problem - netop for at undgå problemer som i dette tilfælde.

    Men for en sikkerheds skyld er det altid godt at få rettet. Praksis tror jeg aldrig du vil få problemer med det.
     
  3. Anders Hansen

    Anders Hansen Nyt medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Havde rejsen bare været inden for EU, så havde jeg været ligeglad - men det var netop CBP som jeg var bekymret for, da billetten ikke ville stemme overens med hverken passet eller esta'en.
    Faktisk flyver vi SVG-OSL-AGP d. 30 August, og her er navnet stavet forkert - men eftersom der er ingen grænsekontrol, så er jeg ikke så bekymret :)

    Anyway, vi fik en ny e-ticket... nu må jeg så bare slås med dem om at få vores sædereservation tilbage :)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Mener at have hørt netop det med 3 bogstaver som måtte være fejl er praktiseret af CBP. Men ved rejse til USA, så er jeg helt enig med dig. Better safe than sorry :)
     
  5. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    SAS har ganske rigtigt lidt problemer med navne der indeholder ü, ö osv. Derimod giver æ, ø og å tilsyneladende ingen problemer. Jeg har selv et Ø i mit efternavn, og det kommer altid ud som OE på billetten.

    Løsningen kan slet og ret være at altid stave navnet med eks. UE som det står i passet (den maskinelt læsbare del), så det kommer rigtigt ud på billetten. Har hun en SAS EB-profil kan navnet også ændres her.

    Men det er da givetvis noget som SKIT bør kigge på at få ændret, så det ikke giver anledning til problemer for kunderne.
     
  6. AndersB

    AndersB Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    18
    Point:
    13
    Jeg har registrert alle mine konti relatert til reiser (Frequent-flyer og andre reise-sites) med "oe" og ikke "ø" da mange frequent flyer programmer krever 100% match. Blant annet hadde jeg problemer med å få FlyingBlue-miles da billettene noen ganger ble booket av andre og kom med "OE" mens kontoen hadde "O". Da kunne de ikke kreditere miles, og det måtte gjøres manuelt (manuell registrering er ikke noe man ikke ønsker å gjøre hos FlyingBlue)
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side