SAS long haul efter 2019

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Schwert, 18/4/17.

  1. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Tænkte lige vi skulle kigge lidt i krystalkuglen og tarot kortene!!

    Blev egentlig inspireret af at læse at SAS selv har overtaget LN-RKP, Vi ved jo at der har været meget snak i SAS om at udvide LH operationen, noget kunne tyde på at det er her SAS har succes.

    Hvad tror i der vil ske når de begynder at modtage de nye 350'ere? Vil vi se et agressivt SAS der går benhårdt efter at udvide på LH? Og hvad mon så er fokus destinationer?? Mit gæt vil være Seoul som noget af det første.

    Vil SAS konvertere til nogle 321LR - noget kunne jo tyde på at BOS med narrow body har været en succes.

    Er det dette marked SAS langt om længe erkender er et kerneområde for fremtiden? Hvorefter man outsorcer 75% af feeder trafikken til ACMI operatører??? Og kun beholder "guldkalvene" i SAS regi?

    Lad høre - hvad tænker i?

    /DSGM
     
    Peter F., MaleneChristensen, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Hrm. Gode overvejelser. Jeg tog mig tid til at læse SAS fact book, og man må sige at de kender deres produkt og de begrænsninger de har. Jeg tvivler på en konvertering må jeg sige. SAS skriver selv at det er fritidsmarkedet der vokser mest. 6 %. Businessmarkedet forventes at stige med 2 %.

    Med den i mente tror jeg mere på en genåbning af BKK ud af ARN.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    håber selv på en ruteudvidelse til ICN
     
    Nicki Lolk Sørensen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg tror maksimalt, der bliver tale om et par konverteringer til A321LR. Faktisk vil jeg gå så langt og sige, at Skandinavien ikke er det mest åbenlyse sted at indsætte A321LR ruter til/fra med en 4.000 NM range:
    [​IMG]

    Men jeg håber meget, at de sætter ordentlige lie flat business sæder i dem, hvis de konverterer et par stykker til A321LR. Der er jo masser af eksempler på, at det sagtens kan laves ordentligt i et narrow body fly.:)
     
    Henry og Flyvefisken "Synes godt om" dette.
  6. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Mon ikke man kunne bruge dem til east coast USA, og bruge de større fly på længere ruter (Sydamerika og Oceanien)

    Men nej, det er nok bare ønsketænkning...
     
    Henry og Schwert "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ønsketænkning - måske! Men det er jo det skønne med ønsker, det koster ikke noget at komme med dem ;););)
     
    Peter Krogh Frausing og Henry "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kommer vist an på madamen du stiler ønskerne til :D
     
    alexanderln, Nielspg, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :eek::eek::eek::confused::confused::confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tja, hvad skal man ønske for SAS... Ofte har man jo ønsket det nuværende SAS død, borte, begravet og helt væk.

    Jeg ville ønske at det nuværende SAS bliver overtaget eller fusioneret ind i en eller anden konstellation med et andet selskab så SAS kan bevæge sig væk fra fortiden, for den slæber de IMHO stadig rundt på. Også for at kunne opnå en god volumen i deres long haul operationer.
    Et giftemål med Finnair (AY) kunne jo godt give muligheder da de jo hver især er gode på vestlige hhv. østlige destinationer. Men hvordan ser AY's økonomi egentlig ud i dag? At fusionere en dårligdom med en anden giver jo ikke nødvendigvis noget positivt resultat... Men ellers må det jo blive Luftwaffe, eller måske et af sandkasseselskaberne?

    Noget skal de vel også stille op imod DY og deres fortsatte ekspansion. Jeg mener, hvis DY pludselig kommer med long haul ruter fra eks. AAL eller BLL til USA eller lignende.

    Men om ikke andet ville en fusion/overtagelse da også være en mulighed for SAS til at skaffe sig af med det SKIT som plager både kunder og ansatte. De burde have beholdt Widerøe og flyttet al billetsalg m.m. over på den platform.

    Bare mine 2 cents... Håber at alle har haft en god påske :)
     
    Senest redigeret: 19/4/17
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Er det helt utænkeligt at SAS vil bruge en ny London og/eller Spanien base til Long Haul? I givet fald er narrowbody vel en fin løsning?!
     
    Kristian og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Mit personlige bud er at det vil SAS ikke - jeg tror man vil forsøge at beholde sine LH hubs i Skandinavien, ellers erkender man jo at man ikke har sin berettigelse. Til gengæld tror jeg vi kommer til at se at al/det meste den feeder trafik der kommer ind i SAS eget regi vil komme fra udenlandske SAS baser, det er den eneste måde at overleve i intra europæisk regi.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side