SAS Mastercard ulykkesforsikring

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af CHA211, 6/5/16.

  1. CHA211

    CHA211 VIP medlem

    Beskeder:
    234
    "Synes godt om" modtaget:
    579
    Point:
    93
    Jeg blev idag ringet op af en mand, som præsenterede sig ved at sige at han ringede fra SAS Mastercard og, at han havde et godt tilbud til mig.
    Det gode tilbud gik på, at jeg kunne tegne en fuldtids ulykkesforsikring igennem dem. Han ævlede løs om, hvordan denne forsikring dækkede en hel masse og at jeg formentlig kunne opsige 3 til 4 andre policer, så god som dækningen var.
    Jeg spurgte til, hvem det i givet fald ville være, jeg tegnede forsikringen hos. Han svarede et navn jeg aldrig havde hørt om før. Jeg spurgte, hvor de var hjemhørende og han svarede at de var fra Irland.
    I det hele taget nåede han at sige en hel masse og det var vældig forvirrende. Jeg spurgte om jeg kunne læse betingelserne et sted på nettet, for at tage stilling til om det var noget for mig, han sagde at det kunne jeg på: http://www.saseurobonusmastercard.dk. Jeg har netop været inde for at finde betingelserne - uden held.
    Jeg spurgte til om dækningen inkluderede farlig sport og mc kørsel. Det kunne han ikke svare på.

    Jeg rundede af og sagde pænt tak for tilbuddet, men nej tak.

    Er der nogen her, der har hoppet på forsikringen/ eller bare har set forsikringsvilkårene?
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Såvidt jeg kan se, står de ikke på siden. Blot et ultra kort uddrag
    http://www.saseurobonusmastercard.dk/om-kortet/tilvalg/ulykkesforsikring/

    Jeg ville umiddelbart være meget skeptisk, hvis jeg ikke kan få betingelserne tilsendt. Og jeg vil i hvert fald ikke betale for en vare, jeg ikke kender
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Blot en generel bemærkning fra den gamle bankmand: Vær meget opmærksom på, at de fleste rejseforsikringer alene dækker ferierejser. Det er nok ikke ukendt for brugerne her, men selv ved dem, der siger de dækker kombinerede ferie- og forretningsrejser kan der være en krølle, der ikke er uinteressant: Nok dækker forsikringen på kombinerede rejser, men ofte kun hvis hændelsen indtræffer i 'feriedelen' af rejsen.
     
    clager "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Min private rejseforsikring dækker kun rejser, der påbegyndes i Danmark - måske har andre herinde samme betingelser i jeres policer. Det fandt jeg ud af, da jeg nærlæste policen, før jeg skulle på ferie under en udstationering. (Dette er måske lidt uden for emnet: Ulykkesforsikring. Beder i givet fald om tilgivelse)
     
    CHA211 og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Ikke spor off topic: Det understreger kun,at det er væsentligt at nærstudere forsikringsbetingelserne, især for de der som mange her ofte har kombinerede rejser..
     

Del denne side