Faldt over disse to billeder på en Facebook side for hollandske flyfotografer. Sørgeligt syn, der bringer mange gode minder frem om den gode gamle MadDog. Et fantastisk fly... Man får jo næsten lyst til at tude når man ser det https://www.facebook.com/groups/dutchaviationphotographersgroup/
Det er så konfirmeret at den sidste MD80 der skulle have været på flymuseum nu er på vej over og blive skilt ad.. http://www.check-in.dk/SAS-opgiver-at-sende-MD80-er-paa-museum#.U38E-_l_uqY
Trist at vi ikke får lov at beholde en i Norden MD'en har været en vigtig del af Skandinavisk infrastruktur i årtier og det havde været passende at få en på museem. Men forstår godt SAS at de ikke kan tage omkostningen på det.
Super ærgeligt at der ikke kan findes penge til dette formål. Den model har fragtet millioner af nordiske rejsende rundt i de sidste mange år.
Det mest groteske er næsten at der kom en henvendelse fra Dansk Flymuseum http://www.check-in.dk/Dansk-museum-forbigaaet-af-SAS der gerne ville have den gamle dame til udstillingen, og har pladsen til det. At SAS ikke engang går ind i en dialog omkring betaling er da næsten ubærligt....... Ifølge artiklen har man jo end ikke forsøgt at skrue en økonomisk løsning sammen, jeg er da fuld af forståelse for at SAS skal hive al den cash hjem som det er muligt, men dette - COME ON SAS!!! Ikke godkendt!!!
Jeg synes også at det er vildt trist. Og er helt enig i, at det ikke har været håndteret ordentligt af SAS. Men jeg forestiller mig lidt, at hvis sådan et lille museum skal finde et par millioner (eller hvad sådan en MadDog koster), så ville det tage noget tid før de kunne få rejst den slags penge. En så gammel maskine taber sikkert værdi dag-for-dag, og Delta, de har sikkert skrevet en check på stedet. Jeg ved ikke om det er årsagen? Men mon ikke museet kan ringe til Cimber Sterling-kuratoren, og købe noget ATR eller CRJ200 med/uden motorer? Det er der da også lidt dansk flyhistorik i...