SAS forsøger at finde det rette niveau for prisen for ekstra bagage. Det har de meldt ud via deres salgskaneler: Her er så "test destinationerne" og perioden for "testen": SAS skriver at de laver denne undersøgelse for at studere hvordan de rejsende er villige til at betale for ekstra bagage på 15 udvalgte ruter i perioden 16. april til 27. maj. Du kan altså være heldig at finde en afgang, som er billigere end normalt.
Hvilken fiks? Er SAS nu begyndt at teste før de sætter noget i produktion. Hmmm... Hvordan skal dette ikke ende.
Kan sikkert selv tjekke det ud, men hvad koster det i dag at have EKSTRA baggage med ud over det tilladte? hvad går forsøget egentlig ud på? Er jeg bare fatsvag? Lol
Jeg gad virkelig godt at vide hvor meget SAS tjener på det i løbet af 1 år. Jeg tror det er latterlig lille beløb de for ud af det men skaber max gene for deres bedste kunder
Hvordan skulle det være til gene, at folk kommer til at betale for, at de slæber bagage med til flyet som vejer mere end de angivne vægtgrænser ? Man kan købe en kuffertvægt for 50-100 kr og så kontrolveje ens kufferter, inden man begiver sig mod lufthavnen. Den er vist hurtigt tjent hjem, hvis man ikke har så godt øjemål på, hvor meget 32 kg er.
Enig i at alle de folk som slæber på tasker og poser og kufferter med i kabinen. Dem siger SAS ikke noget til. Syntes de skal være strenge over for dem. Og sige max 8 kilo pr person. Enig i det
For et stykke tid siden bookede jeg nogle SAS Go Light billetter til Reykjavik, fordi jeg ikke mente vi skulle have noget indchecket bagage med. I mellemtiden har jeg dog skiftet mening og ville nu tilføje 1 stk. indchecket bagage til min booking. Jeg kunne med det samme konstatere, at det var en kæmpe fejl ikke at booke Go Smart med det samme. Det er langt billigere end at købe sig til indchecket bagage bagage bagefter. Her er prislisten: Prisforskellen mellem Go Light og Go Smart til Reykjavik er derimod kun 120 dkk per vej. Jeg gad godt vide hvor mange penge SAS tjener på mennesker der lod sig lokke af en "billig" Go Light billet, men senere fortrød og tilkøbte bagage. Der er noget andet der er bemærkelsesværdigt ved denne prisliste. Der er en ret stor prisforskel afhængig af hvilken valuta man betaler i. Det er klart billigst at betale med svenske kroner. Det er ca. 27% dyrere at betale med danske kroner i stedet for! Dvs. selv om man ikke har et kreditkort uden valutagebyr, sparer man stadigvæk en hel del ved at betale i svenske kroner. Hvordan gør man så det? I stedet for på sas.dk logger man sig ind på sin konto på sas.se. Så klikker man på "Mine Bokningar" og vupti! så får man lov at betale med pesetas.
Nej nej, det hedder SVEsetas Pjat, men det føles sommetider lidt som om, der er ophørsudsalg på alt i Sverige med den rasende billige krone. Har endnu ikke forstået, hvordan de har tænkt i den svenske Riksbank (men det har de måske heller ikke...) Så kom og køb, alt skal væk! Pt. kører vi gode tilbud på vin og sprit og SAAB og Volvo (og SAS) /DSGM #2 som lidt føler at han bliver flået, hver gang han rejser fra Sverige og ind i Danmark. Rig bliver man i hvert fald ikke af at have job i Sverige og være semi-frekvent rejsende til Danmark, det kan jo dræne enhver bankbog. Må se at skaffe job i København igen når jeg er færdig med den nuværende opgave...)