SAS med nye Café Lounger.... i Norge

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flemming Poulsen, 22/1/15.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Super fed ide, men er menukortet ikke lidt pillet? en "café" skulle da også gerne kunne byde på en sandwich og en juice eller sodavand/øl... eller er det bare mig der har en forkert opfattelse der? :)

    Men de kunne da også godt gøre noget lignende for de Danske kunder der dagligt flyver indenrigs med SAS, måske ikke ligefrem en lounge, men gøre det muligt at få udleveret kaffe, kage, frugt, mad osv. ved fremvisning af sit EBG/EBD kort i lufthavnens egen café?

    Generelt har jeg også følt, at vi i DK er blevet overset rimeligt groft i forhold til fordele og kampagner her på det sidste - men hvad med at lade det gå videre ved lejlighed?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Ja jeg synes også at danskerne bliver ret så kraftigt forfordelt i forhold til især svenskerne men også nordmændene. Men de regner måske med at danskerne bare vil fortsætte med at betale mere for mindre, eller er det fordi de anser at de har tabt eller er ved at tabe i konkurrencen på flyvninger fra København?

    Men det er da et fint lille koncept med en mini-lounge.

    Apropos indenrigsruter i Danmark, så synes jeg at erindre noget snak om at de ville forbedre oplevelsen på flyvninger fra Aalborg for at bedre kunne konkurrere med Lufthansa og KLM om feeder-trafik til de internationale ruter. Men det er måske gået i sig selv igen?
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    SAS har jo kun tre indenrigsruter i DK, og i BLL er der allerede en rigtig lounge (King Amlet lounge), og AAR (undskyld @Schwert ) er der så lidt trafik at en lounge vil være unødvendig.
    I AAL kunne det måske være relevant, men SAS har jo kun indenrigsruter, og folk kommer som regel sent til lufthavnen, og går ofte direkte til gate. Det kunne give lidt mening at bruge det som et incitament overfor konkurrencen fra LH og KL (og TK i mindre grad), men disse kunder vil have loungeadgang i CPH, og disse kunder vil jeg gætte på ankommer senere til lufthavnen end de internationale kunder gør.

    Sverige minder på dette område om DK, idet SK kun har indenrigstrafik fra lufthavnene udover ARN og GOT (hvor man har rigtige lounges), og mens det måske kunne give lidt mening i MMX, så kan jeg ikke se behovet i Luleå og Ängelholm, fx.

    I Norge har man derimod mere konkurrence på ruterne, og der er flere SK (og WF*) destinationer fra indenrigslufthavnene. Konkurrencen kommer både fra DY, men også i høj grad fra KL, så mon ikke at det spiller ind?

    Jeg er nok ikke så indigneret som jer andre, og jeg er absolut ikke på Norges side i den landskamp (som SAS i årtier har sagt ikke siger eksisterer), men jeg forstår SAS i den her situation.

    *) jeg er ikke vidende om WF kunder får adgang til disse Café-lounges?
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men i "gamle dage" i SAS, når man fløj indenrigs i Danmark, der var der en vogn ved gaten med en lille pose til rundstykker, ost, smør og en plastikkniv, såvidt jeg husker... er det ikke bare det koncept man har videreudviklet med "mini cafeen"?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Nej, det var nærmere en erstatning for servering ombord.
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Man har vel muligvis hentet inspirationen her fra, men det var - som jefi99 siger - en erstatsning for serveringen ombord. Pax skulle selv tage det med, da crew ikke nåede at dele morgenmad ud og servere kaffe pga. kort flyvetid.


    At indføre sådan en Café Lounge i AAL ville give meget god mening i mine øjne. SAS har her mange pendlere og ligger i stor konkurrence med DY. Det tror jeg kunne gøre en forskel. Enig i AAR og BLL.
     

Del denne side