SAS med sædereservation ved booking

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Flemming Poulsen, 18/3/14.

  1. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Hidtil har det kun været muligt for SAS Eurobonus Gold og Pandion-medlemmer, at reservere sæde ombord i bookingøjeblikket på SAS-fly på kortruterne, men fra 26. marts 2014 bliver det nu muligt for alle – mod gebyr.
    Det stemmer helt overens med hvad vi på Bonusfeber.dk forudså i en artikel allerede i november sidste år, hvor vi spåede at SAS kunne være næste selskab med gebyrer for sædereservation.
    I fremtiden vil det stadig være muligt at reservere sæder for Eurobonus Gold, Diamond og Pandion medlemmer (samt øvrige passagerer på samme booking) – uden at skulle betale gebyret, men det vil helt sikkert betyde færre “gode” sæder at vælge imellem for dem når flere passagerer kan betale sig fra det. Desuden vil muligheden for at sidde sammen eller få attraktive sæder ombord blive mindre for de passagerer der ikke betaler det nye gebyr.
    Prisen bliver 99 kroner per person per vej.
    I første omgang er det ikke mulighed at betale for at forhåndsreservere sæde på indenrigsruter, de såkaldte intraskan-ruter (mellem de skandinaviske lande) samt på ruter mellem Skandinavien og Finland.
    Desuden er der nogle enkelte ruter hvor der i første omgang heller ikke tilbydes denne mulighed:
    København-Amsterdam
    København-Brussel
    København-Paris
    København-Rom
    København-Gdansk
    København-London
    København-Milano
    Oslo-Brussel
    Oslo-London
    Stavanger-Aberdeen
    Stavanger-London
    22 timer for afgang (når online check-in åbner) er det muligt for alle passagerer at vælge blandt de resterende sæder – uden at skulle betale gebyr.
    Egentligt er denne udvikling ganske forventelig. SAS har indtil nu sakket langt bagud i gebyr-junglen, hvilket også tydeligt har kunnet ses i regnskaberne. For passagererne er det en kedelig udvikling som igen er med til at gøre prissætningen på flybilletter mere uoverskuelig og ikke mindst dyrere, hvis man ikke vil risikere et midtersæde på bagerste række – eller ikke at sidde sammen med sine medrejsende når man skal på ferie.
    Overrasket? Nej, egentligt ikke. Og jeg er sikker på vi kommer til at se mere af dette i fremtiden. Min seneste spådom er at vi inden årets udgang ser at SAS indfører gebyr for at medbringe bagage
    Læs også:
    Er SAS næste selskab med nye gebyrer?

    Læs også:
    Kommer SAS smart med bagagegebyr?

    Deltag i debatten om SAS sædereservationer i vores forum:
    http://forum.bonusfeber.dk/threads/sas-med-forhåndreservering-af-sæder-mod-gebyr.269/


    Read the whole post here.
     
  2. silferlood

    silferlood VIP medlem

    Beskeder:
    258
    "Synes godt om" modtaget:
    649
    Point:
    93
    Tur man EBG ;).
     
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Helt klart en fordel med EBG ;)

    Personligt er jeg lidt splittet mht. denne ændring. På den ene side forstår jeg udemærket hvorfor SAS gør det - og det vil i mine øjne være dumt af dem ikke at gøre. Det er en fordel for dem, som gerne vil betale mere for sædet, men samtidigt, så giver det færre sæder at vælge imellem for EBG/EBD/EBP og ikke mindst meget færre muligheder for at vælge et godt sæde ved check-in. Men det står jo alle frit at betale hvis man har specielle ønsker.

    På den anden side, så er jeg som udgangspunkt modstander af alt hvad der hedder gebyrer og synes det er et irritationsmoment. Så der er nok ingen vej udenom bare at kæmpe for at beholde Guld-kortet, så de kan undgåes ;)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side