SAS Meet & Greet - Ekslusiv Q&A session med Executive Vice President og COO Lars Sandahl Sørensen

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 16/5/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Som noget helt ekslusivt for de InsideFlyer deltagere (med påhæng), så har jeg fået arrangeret det således, at vi klokken 1730 får 30 minutters eksklusiv Q&A med Executive Vice President og COO Lars Sandahl Sørensen.

    Lars er Executive Vice President, Chief Operating Officer. Member of SAS Group Management og derfor en vi kan stille både operationelle og kommercielle spørgsmål.

    Da vi allerede ved at en del af spørgsmålene sikkert omhandler EuroBonus, så skal vi have fundet 5 spørgsmål fra som jeg skal sende til Lars. På den måde er det forberedt og vi får maskimalt ud af det.

    Derfor - kom i denne tråd med jeres bedste spørgsmål. Dead line er i morgen onsdag kl 19:00. Så vælger jeg 5 spørgsmål og sender til Lars.

    Jeg skal også vide hvem der vil deltage i dette eksklusive Q&A. Så jeres navn(e) skal jeg bruge. Vi mødes klokken 1715 uden foran Pakhus 11.

    Håber på gode spørgsmål og at mange vil deltage - vi skal vise at InsideFlyer er et community, som skal tages seriøst :)

    Lad mig høre hvad I har at gode spørgsmål.
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Peter Krogh Frausing og 14 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,967
    "Synes godt om" modtaget:
    7,513
    Point:
    113
    Fedt arrangement. Mine forslag er beskrevet i Meet og Greet tråden. Jeg tilmelder mig.

    Enig med @Schwert omkring EB 3.0, noget andet kunne være deres dårlige kommunikation i forbindelse med "enhancements", måden de sniger dem ind på. Det er måske lidt for diffust og ikke konkret nok.

    Afskaffelsen af Fast Track i mange lufthavne, hvad skal afholde en fra at flyve for eksempel Norwegian som har WIFI og nye fly til CPH? Det er kun ud af CPH man kan høste fordelene af guld/ diamant status.

    Renoveringen af deres Europa flyflåde med bl.a WIFI starter jo med 737 som jo ikke har base i CPH. De nye A320 Neo har heller ikke base her.

    Jeg som EBD der bruger Guldstuen ofte kunne godt ønske mig at høre hvornår Kastrup står for tur til renovering. Både Arlanda og Gardermoen har fået nye flotte lounger, og de har lige meddelt at Future lounge med alskens gøgl åbner til efteråret i Gardermoen - hvad med os i Kastrup? Vi vil også have glæde af enhancements.

    Faktisk sidder jeg lidt med en følelse af at vi i DK er bagerst i køen på alle tiltag, afskaffelse af lounge i BLL og AAL samtidig med der bliver åbnet Cafe lounges i snart hver norsk og svensk fjeldflække, måske er det fordi vi er simple bondefolk.
     
    Senest redigeret: 17/5/17
    PENSIONISTEN, jtraveler, Kristian og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hvorledes ser du Eurobonus i fremtiden? SAS orienterer sig mere og mere mod fritids segmentet, og er stille og roligt ved at udvande værdien for sine aller bedste kunder. Hvorledes vil SAS stoppe dette ræs mod bunden, og igen blive attraktivt for "de få" der lægger store summer i jeres kasse, eller rettere VIL i stoppe dette - eller er vi ikke et tilstrækkeligt vigtigt segment for SAS længere??? (ikke at SAS er ene om dette fænomen, men man kunne jo håbe at SAS er de første til at sige: "Nok er nok")
     
    PENSIONISTEN, HenrikAmby, obs og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,245
    "Synes godt om" modtaget:
    3,062
    Point:
    113
    Jeg deltager også meget i Q&A (sender dig lige en besked @Henrik Olsen). Må lige vende tilbage med spørgsmål.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Super - bare jeg har spørgsmålene inden i morgen onsdag kl 1900 :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,123
    "Synes godt om" modtaget:
    4,408
    Point:
    113
    Jeg deltager også meget gerne, og jeg syntes at de spørgsmål som er fremme også meget godt rammer dem jeg selv har.
    Et spørgsmål jeg dog gerne vil have besvaret er hvorfor de går ud med en ny hjemmeside der tydeligvis ikke engang har nået alfastadiet og får en masse kritik af den, men fortsætter med at udrulle den i Sverige og Norge.
    De fejl man så er blevet ramt af og hvor man har forsøgt at få dem afhjulpet har SAS personale det være sig ombord som dem hos Diamondservice så ikke power til at afhjælpe.
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. Flyvefisken

    Flyvefisken VIP medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    293
    Point:
    53
    Grundlæggende er jeg en glad SAS kunde, men jeg har en stor frustration som jeg ikke kan komme udenom. Lavpriskalenderen. Som flyende ud af Billund (BLL) oplever jeg konstant at de annoncerede priser ikke passer selvom lavpriskalenderen er indstillet til afgang fra Billund.

    BLL - TXL i juli. Annonceret til Dkr 496,-. Faktisk billigste pris Dkr 525,-. BLL - AMS i sep. Annonceret til Dkr 475,-. Faktisk billigste pris Dkr 525,-. BLL - BRU i sep. Annonceret til Dkr 526,-. Faktisk billigste pris Dkr 808,-

    Priserne er fundet på lavpriskalenderen på sas.dk den 16/5-17 omkring klokken 16.00. Jeg er ikke ude efter billigere priser, men derimod de korrekte priser.

    Så er der NON som er NOT hvis man bor i provinsen. Her er det typisk dobbelt op i jydedummebøde.

    Spørgsmål. Agter SAS at gøre noget for at rette op på disse ting?
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,478
    "Synes godt om" modtaget:
    12,940
    Point:
    113
    Jeg har et par enkelte spørgsmål:
    • EuroBonus har klart nogle fordele for medlemmer med status, som rejser med SAS (eksempelvis får guldkunder en præmie på 25% oven i de normale point). Men EB-guldkunder, der flyver med Lufthansa får ikke nogen præmie oven i de optjente point. Har man i *A planer om at give statuskunder en form for loyalitetsbonus, hvis de rejser med andre *A selskaber? Det skal bemærkes, at statuskunder i et Frequent Flyer program i Sky Team får en sådan "præmie", når man flyver med et hvilket som helst andet SkyTeam selskab.
    • Har man planer om at belønne SAS-kunder, der køber deres billet på hjemmesiden? Eksempelvis giver Czech Airlines 1000 ekstra point for hver billet, der bookes på deres hjemmeside
     
    PENSIONISTEN, obs, flyvendeFF og 5 andre "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Selvom jeg bare er en lowly guldkunde så vil jeg da gerne byde ind med spørgsmål :)

    • Støtter Kenneth i sit spørgsmål om hvad SAS dog tænkte på da de søsatte den nye hjemmeside. Det må have kostet dem guderne-må-vide hvor mange penge i spildte timer i kundeserviceafdelingen til håndtering af kunder der ikke har kunnet betjene sig gennem hjemmesiden.
    • Hvornår får vi en hjemmeside hvor det også er muligt at foretage noget så simpelt som at afbestille sine billetter uden at være nødt til at ringe til kundeservice?
    • Hvor længe skal vi blive ved med at høre om diverse tossede sager som burde være aldeles unødvendige, såsom sagen om hvorvidt passagererne kan få et glas vand eller ej? Så svært burde det jo ikke være at få kommunikation ud i hele organisationen, så stort er SAS jo heller ikke.
    • Hvornår får vi indenrigslounges i Danmark?
    • Hvornår kommer der Wifi i alle flyene?

    Det var mine 2 cents...
     
    PENSIONISTEN, Kristian, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Skal da sige at ALLE kan byde ind - Spørgsmålene udvælges i morgen og blandt alle der skriver i denne tråd. Desværre får vi kun tid til godt 5 spørgsmål denne gang :)
     
    Henry, SophieHendriksen og Kenneth K "Synes godt om dette"
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg vil da også byde ind:

    1) Kommunikation, jeres kommuniation med kunder er ret så ilde, det er som om, ting bliver meldt ud i sidste øjeblik, så der er bestemt ingen dialog?

    2) Frequent Flyer møder, jeg som EBD er aldrig blevet inviteret til, at give mit syn på SAS, synes ret beset, at det er underligt, i ikke spørger jeres top segment for input? Vi flyver meget, vi kender mange luftfartselskaber og er kunder, hos blandt andet SAS, vi ville være ret gode kandidater til, at give input? så en ide, sæt dialog møder op, behøves ikke være fancy, et sted med p-plads, en sandwich og en cola og så er vi i gang

    3) "brudte løfter", kan nævne lifetime gold, kan nævne familieaccount/pooling? - i kommer simplethen ud med for mange løfter og så sker der ikke noget, ingen kommunikation derefter! Meld da ud, hvis tingene ikke lige kommer som lovet, da bedre at komme ud med budskabet end bare at tie...

    4) SAS kunder i DK, der er simplethen stor prisforskel ifht Norske og Svenske kunder, det er evident, at vi som danskere skal betale en højere pris end jeres svenske og norske kunder... - kan ikke være rigtigt, at vi selvom med mellemstop i ARN, har en højere pris end den direkte forbindelse (som så også er omvendt, dvs. når man starter fra OSL/ARN)

    5) hvad er jeres planer for auxillary spending, altså kreditkort i DK?
     
    Baadsgaard, klaustroFlyer86, Grisefod og 12 andre "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,209
    "Synes godt om" modtaget:
    6,535
    Point:
    113
    De kan begge sammenfattes under kommunikation, ting der rent faktisk bliver implementeret bliver meldt for sent ud (*host* enhancements *host*) og ting der bliver lovet i fremtiden hører man aldrig mere om. Det kunne tyde på fejlet planlægning og koordinering, som jo kan ske alle steder, men det bør ikke være så offentligt overfor kunderne.

    Som sølle "Medlem" medlem, der mest tjener på kreditkort (eftersom der jo ikke er andre end SAS' i DK, men det er en anden historie) og en enkel flyvning i ny og næ, så jeg mest frem til at point ikke længere udløber så længe der er aktivitet på kontoen. Det glæder jeg mig stadig til inden jeg skal købe endnu en kasse vin, fordi der ikke er noget mere spændende i shoppen.
     
    Henry, PENSIONISTEN, Beaglen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg kommer helt sikkert! Super ide til et eksklusivt insideflyer arrangement:)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvad jeg kender til, så afholder SAS faktisk pendlermøder forskellige steder rundt om i Sverige men jeg ved ikke om det også finder sted i Danmark. Men hvem der bliver indbudt til disse møder. om det kun er for EBD eller for medlemmer af eventuelle pendlerklubber eller TravelPass kunder, det ved jeg ikke.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,577
    "Synes godt om" modtaget:
    6,783
    Point:
    113
    @Kenneth K - hvor har du ret.

    Aldrig, aldrig har jeg oplevet en skandale større end SAS´s nye hjemmeside.

    Kære SAS ledelse, mon I er klar over hvor store indtægter kompagniet har mistet siden indførelsen i dec 2016 af denne nye hjemmeside ???

    SAS facebook har været spækket med kommentarer lige siden : miserabel, elendig, sølle, ubrugelig .... og I som ledelse lader bare stå til .... der er ingen forbedringer at skimte.

    Jeg selv bruger nu Expedia.dk, hvor jeg finder super gode routings med bl.a. LH, altså ingen SK segmenter.

    SAS, undskyld mig, men det er ikke med en sådan skandaleramt hjemmeside at firmaet overlever. Nutidens kunder kræver lynhurtig tilgang samt et klart overblik, ikke sådan noget grumset opvaskevand !!!!

    Hvis jeg sad i ledelsens stol, ville jeg være ganske forfærdelig flov og skyldbetynget.

    (Jeg har selv arbejdet i salgsafdelingen i 11 år og resten af min tid i firmaet i stationen, dvs face to face med et utal af kunder ... so you tell me what´s good for SAS).
     
    Ekeren, Henrik Olsen, Jeblin og 10 andre "Synes godt om" dette.
  16. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    http://www.check-in.dk/sas-etablere-pendlerforening-billund/
     
    Kenneth K, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,967
    "Synes godt om" modtaget:
    7,513
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Tak - har ikke fået invite endnu, men har da tænkt mig at hoppe med, hvis den ikke kommer af sig selv
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    ATTENTION ALLE!

    Kan alle der kommer til dette Pre Event ikke lige sende mig deres fulde navn og EB nummer på en privat besked. Så kan vi sikre at vi kommer ind tidligere :)

    Please her i weekenden :)
     
    HenrikAmby, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,614
    "Synes godt om" modtaget:
    26,712
    Point:
    113
    Jeg har ikke fået så mange beskeder endnu, så please send mig jeres navn og EB nummer. Vi skulle gerne vise flaget når nu vi har fået muligheden :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side