SAS' mulige strejke

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af PeterK, 8/6/16.

  1. PeterK

    PeterK Guest

    De fleste af jer, er jo rejsevante og har styr på sagerne, men der findes også nogle på dette forum som måske ved lidt mindre, jeg tillader mig derfor at hjælpe dem som har brug for det :)

    Det handler om SAS' mulige strejke(r) de kommende dage, da både de svenske og norske piloter nu har varslet strejke. Der er naturlige bekymringer forbundet med de rejsende, men rejsende fra CPH bør i første omgang ikke være urolige, da det er piloter fra ARN/OSL baserne der rammes.

    Så langt tror jeg de fleste af jer er med, men færre ved måske at flyvninger med Airbus (kort- samt mellemdistance) flyves med personale fra CPH, da disse fly har base hér, hvorimod alle SAS' Boeing fly har base i ARN/OSL.

    Derudover er der naturligvis flyvninger med Cimber, Jettime, Cityjet, Flybe og hvem der ellers måtte operere fly for SAS. Disse rammes heller ikke.


    Dette er måske mere en information end et debatindlæg, men der er jo altid åbent for diskussion omkring strejken :)
     
    asf, Michael Wahl og Henry "Synes godt om dette"
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Ja, det er lidt noget skidt, skal til Spanien fra CPH lørdag og hjem tirsdag via OSL, men lad os se om de ikke løser det inden da...
     
  3. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Fin information at dele. Kendte ikke lige til flyenes basering.
    Har dog netop overstået en lille SAS tur og har først den næste i August
     
  4. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Jeg har modtaget en email i dag med følgende ordlyd:

    INFORMATION REGARDING PILOT NEGOTIATIONS
    SAS is in final negotiations with the pilot unions in Norway and Sweden. Our firm intention is to reach an agreement as soon as possible. In case of a possible industrial action this will impact SAS traffic in Norway June 9 and in Sweden from June 10. We apologize for the inconvenience this might cause. Please visit our website or contact your Travel Agency for the latest information before you leave for the airport.

    Den linker til mere info her: http://www.sas.dk/info/[email protected]_DK_EB_Strike&utm_content=strikeInformation

    Jeg skal flyve fra Trondheim til Bergen i morgen tidlig. Så jeg krydser fingre for de går på arbejde!
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  5. PeterK

    PeterK Guest

    Skal du med 9.05? Prøv at få den lavet om til 10.10. Den opereres af Jettime så den burde flyve.
     
  6. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Ingen problemer her til morgen. Bliver så,spændende om de flyver i morgen når turen går fra Bergen til København
     
  7. PeterK

    PeterK Guest

    Det burde gå fint. Det er enten Cimber eller CPH-crew der flyver :)
     
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,813
    Point:
    113

Del denne side